CD Recording

Nikiforakis Manos e_nikiforakis at yahoo.gr
Fri May 9 01:21:01 EEST 2003

DJ Art wrote:
> Εχμ, μπορείς να δώσεις ένα παράδειγμα ?? Να μας δείξεις π.χ. πως είχες
> τις γραμμές στο fstab για τα cdroms σου πρίν το πειράξει το k3bsetup
> και πώς κατέληξε μετά.
Για την ώρα λέω να μην τα πειράξω :-)Το /etc/fstab κάθε φορά που κάνω κάποια
αναβάθμιση το "φτιάχνω" μόνος μου για να χω το κεφάλι μου ύσηχο.

/dev/scd0       /mnt/cdrom      iso9660
iocharset=iso8859-7,codepage=737,ro,noauto,user,exec    0 0
/dev/scd1       /mnt/cdrecorder iso9660
iocharset=iso8859-7,codepage=737,rw,noauto,user,exec    0 0

> Η οποία είναι εντελώς optional. Αν πριν βάλεις το k3b έχεις σετάρει
> σωστά στο σύστημα τα permissions ώστε να μπορεί ένας user να γράφει
> cds, δεν χρειάζεται καν να τρέξεις k3bsetup.

Πράγματι...

> Και τέλος πάντων, αυτό που κάνει το k3bsetup δεν είναι κάτι το φοβερό.
> Φτιάχνει ένα νέο group που λέγεται cdrecording, προσθέτει σε αυτό τους
> users που του λές και μετά κάνει τα εξής perimissions:
>
> djart at blackmajesty:~$ grep scd0 /etc/fstab
> /dev/scd0       /Cdrw   auto    ro,noauto,user,exec     0 0
> djart at blackmajesty:~$ ll /dev/scd0
> brw-rw----    1 root     cdrecord  11,   0 Jul 18  1994 /dev/scd0
> djart at blackmajesty:~$ ll `which cdrecord`
> -rws--x---    1 root     cdrecord   276132 Feb 10 05:00
> /usr/bin/cdrecord*
>
> 3 απλά πραγματάκια.
χμ... εμενα αυτά είναι λίγο άνω κάτω (αν και προσωπικά δεν έβαλα χέρι...).
Παρόλα αυτά γράφω σα user cds.

[manos at nikiforakis manos]$ grep /dev/scd1 /etc/fstab
/dev/scd1       /mnt/cdrecorder iso9660
iocharset=iso8859-7,codepage=737,rw,noauto,user,exec   0 0
[manos at nikiforakis manos]$ ll /dev/scd1
lr-xr-xr-x    1 root     root           31 May  8 17:54 /dev/scd1 ->
scsi/host0/bus0/target1/lun0/cd
[manos at nikiforakis manos]$ ll /usr/bin/cdrecord
-rwxrwxrwx    1 root     xgrp       244620 Sep  3  2002 /usr/bin/cdrecord*

> Ναι, διότι το cdrdao που χρησιμοποιεί κατά 50% το k3b θέλει και ο reader
> και ο burner να είναι scsi.

> Αυτό το βήμα γίνεται απλώς για να ξανακάνει ο user login και να ανήκει
> πλέον στο νέο group.
θα μπορούσε κάποιος π.χ να "σκοτώσει" τον kdm/xdm/gdm... (άρα και τα Χ) και
ξανασηκώνοντας τον και κάνοντας login να είναι όλα οκ?

Μέχρι τότε όμως...!

--
Nikiforakis Manos
Studing Physics, Aristotle Univerity