about debian

fateswarm admin at www0.org
Mon Mar 31 23:29:01 EEST 2003

On Mon, Mar 31, 2003 at 01:36:57PM +0300, dsak wrote:
> xereto tin lista.
> exo akousi gia to debian kai thelo na to egkatastiso..
> etsi episkefthika tin diefthinsi debian.org,
> eki omos ida to eksis : "Αυτή τη στιγμή το Debian χρησιμοποιεί τον πυρήνα
> Linux ".
> to debian den ine katharoemo linux? legontas afti ti stigmi,iponooi pos
> kapia stigmi mpori na alaksi afto?
> ite xrisimopio mandrake ite debian ,ine to idio prama?
> diladi iparxi kamia diafora ,i apla ine ali mia ekdosi tou linux?

To debian einai konta sth filosofia tou free software epinohths tou
opoiou einai o richard stallman. o idios an8rwpos exei idrisei to gnu
foundation kai epinoisei th gpl. To debian mia zwh htan sto pleuro
autou tou an8rwpou. Mia epoxh malista eixe prota8ei na ginei to debian
"h episimh dianomh tou gnu". Kati strabose sth mesh, o stallman nomize
oti to debian argei ke kati tetoia, telika de katalaba ti egine.

H katastasi paramamenei me to debian na exei stenh sxesh me to gnu kai
ti free software filosofia (se anti8esh me tin open source filosofia).

To gnu community exei sta skaria edo kai polla xronia ena kernel
basismeno sto mach, to HURD. To debian bgenei auth ti stigmh kai me
linux kernel kai me HURD. H ali8ia einai omws, kai apo prosopikh
empeiria, pws to hurd einai akoma polu pisw. Eidika se drivers alla
akoma kai se tupika unix features.

Oi upoloipes dianomes, exoun ws de facto oti exoun linux kernel, den
anaferontai kan se auto.

To debian kai epeidi anagnorizei ti diafora leitourgikou, kernel kai
tools, opws kala anelise o prohgoumenos pou sou apanthse, alla kai
epeidi *hdh* exei asxoli8ei me diaforetika kernel plhn tou linux kernel,
polu swsta anaferei to sxolio pou aneferes.

Par'ola auta, mhn anusixeis, kai an allaksei kernel, 8a to ma8eis kai de
prokeitai na ginei ta epomena 15 xronia mias kai to hurd einai akoma se
befiko stadio kai de kseroume an pote ftasei stin efhbia.

-mike