Προβλήματα με Framebuffer+VGA

Φίλιος Κωνσταντίνος drcypher at mail.ntua.gr
Fri Jun 20 18:23:29 EEST 2003

Να'μαι πάλι,

  αυτές τις μέρες προσπάθησα να στήσω Linux Slack 9 σε μηχάνημα με
GeForce4 MX 440. Η διαφορά που παρατήρησα σε σχέση με παλαιότερη
GeForce2 που χρησιμοποιούσα είναι στην επίδραση που έχει πάνω στην
οθόνη. Επειδή δεν ξέρω ακριβώς ποιοι είναι οι μηχανισμοί που ευθύνονται
για όλα αυτά θα περιγράψω την κατάσταση ολίγον φαινομενολογικά και
απλοϊκά :-)
  Όταν λειτουργεί η οθόνη το λαμπάκι είναι πράσινο, όταν είναι σε
standby είναι πορτοκαλί. Με την GeForce2, είχα κανονικά framebuffer
έχοντας ρυθμίσει το linux με vga=791 (1024x768x64k) και φυσικά τον
πυρήνα. Τα X χρησιμοποιούσαν τον driver nvidia της ίδιας της εταιρίας
και όχι τον nv. Όλα ήταν μια χαρά. Απλώς κάθε φορά που έμπαινα στα X από
κονσόλα, το λαμπάκι της οθόνης πέρναγε από πορτοκαλί σε πράσινο και
αντίστροφα 2-3 φορές μέχρι να σταθεροποιηθεί στην κανονική ανάλυση και
refresh rate που είχα επιλέξει μέσω του XF86COnfig. Η ίδια δουλειά και
στα windows την ώρα που φόρτωναν. Επίσης, συχνά όταν έκανα reboot, η
οθόνη δεν κατάφερνε να περάσει από την ενεργή κατάσταση σε standby και
ξανά σε ενεργή (πράσινο->πορτοκαλί->πράσινο) και στα μισά μου έσβηνε.
  Με την νέα κάρτα αυτά έχουν αλλάξει. Όταν φορτώνουν τα windows, μου
δείχνει για ελάχιστο χρόνο το λογότυπο που φορτώνει, και μετά η οθόνη
περνάει σε standby για μερικά δευτερόλεπτα οπότε και επανέρχεται όταν τα
windows είναι έτοιμα. Στο linux το framebuffer δε λειτουργεί. Προσπάθησα
να χαμηλώσω ανάλυση, κτλ, αλλά και πάλι τίποτα. Αλλά αυτό δεν είναι
ιδιαίτερο πρόβλημα. Το χειρότερο από όλα, που έιναι και ο λόγος που
γράφω το mail είναι ότι αν μπω στα X (όπου αντί να αναβοσβήσει το
λαμπάκι όπως παλιά κάνει κάτι παρόμοιο με τα windows, δηλ. μένει standby
έως ότου φτάσει στην τελική του κατάσταση), μετά δεν υπάρχει επιστροφή.
Τα κλείνω και πλέον δεν έχω σήμα όταν επιστρέψω στην κονσόλα. Όχι, το
μηχάνημα δεν κολλάει. Όλα λειτουργούν κανονικά, αλλά δεν έχω εικόνα.
Μπορώ να δώσω εντολές, μπορώ να κάνω reboot (με την ίδια την εντολή),
μπορώ ακόμα και να πληκτρολογήσω startx (στα τυφλά) και να μπει χωρίς
πρόβλημα. Αλλά πλέον έχω χάσει την κονσόλα.

  Δεν ξέρω αν έγινα κατανοητός. Το όλο ζήτημα έιναι ότι μπουτάρω
κανονικά χωρίς framebuffer, όταν μπω στα Χ όλα καλά, αλλά όταν βγω από
τα X ο driver δεν ελέγχει πλέον την οθόνη και είμαι σε standby mode.

Υ.Γ.: Φυσικά στα windows δεν έχω πρόβλημα. Η αναφορά ήταν μόνο
προκειμένου να γίνουν κατανοητές οι αλλαγές στη συμπεριφορά της οθόνης
γενικά μετά την αλλαγή της κάρτας γραφικών.
Υ.Γ.: Αν δεν έγινε άμεσα κατανοητό, η οθόνη είναι η ίδια που
χρησιμοποιούσα και με την GeForce2.

--
Φίλιος Κωνσταντίνος, Προπτυχιακός Φοιτητής
Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών / Ε.Μ.Π.