Kernel 2.4.21 kai udf [super]mount

DJ Art djart at linux.gr
Thu Jun 19 02:06:02 EEST 2003

On Thursday 19 June 2003 01:51, Nikos Kanellopoulos wrote:

> Μετά διαπίστωσα όμως ότι δεν μπορούσα να κάνω mount
> udf συστήματα αρχείων, πάνω που πήγαινα να δω ένα DVD :(

Πώς ακριβώς πήγες να δείς το DVD ?? Και πώς ακριβώς πήγες να κάνεις
mount το dvd ??

> Το Mandrake 9.1 χρησιμοποιεί ένα module supermount.

Χμ, και δεν το είχες ξεφορτωθεί ήδη ?

> Ξέρει κανείς τι είναι αυτό το supermount

Ναι. Είναι μια customιά της Mandrake για να γίνονται τα dvds/cdroms
mount από μόνα τους.

Βέβαια, στην πράξη, όχι μόνο mount από μόνα τους δεν γίνονται, αλλά
προκαλεί το συγκεκριμένο module προβλήματα σε αρκετές εφαρμογές (όπως
π.χ. KDE).

> Και πού βρήκε η Mandrake το module supermount.o ;

Αν δεν έχει γίνει αντιληπτό μέχρι τώρα .... :) Το supermount είναι
κατασκεύασμα της ίδιας της Mandrake.

> Στο fstab έχω το εξής:
> /dev/hdd /mnt/dvd auto user, uid=501, gid=501, ro,
> iocharset=iso8859-7, codepage=869,umask=0 0 0
>
> Η Mandrake το είχε έτσι:
> none /mnt/floppy supermount dev=/dev/fd0, fs=auto,--,
> iocharset=iso8859-7, sync,codepage=869,umask=0 0 0

Εγώ θα πρότεινα να το κάνεις κάπως έτσι:

/dev/hdd  /mnt/dvd  auto    ro,noauto,user,exec,iocharset=iso8859-7,
codepage=869    0 0

αν γράψεις στην κονσόλα επακριβώς:

$ mount -t udf /mnt/dvd

Δεν το κάνει mount ? Και αν όχι, με ποιό μήνυμα λάθους ??

> Υ.Γ. ξέρει κανείς τι είναι τα 2 τελευταία νούμερα στις γραμμές του
> fstab; To man mount δεν βοήθησε πολύ.

Βαριέμαι να κάνω man mount για να σου κάνω paste τις συγκεκριμένες
γραμμές που περιγράφουν τα συγκεκριμένα νούμερα, πάντως υπάρχουν μέσα
στο man page. Ουσιαστικά ελέγχουν τον τρόπο με τον οποίο (π.χ.
προτεραιότητα) το συγκεκριμένο filesystem θα γίνεται fsck-ed κατά το
boot. και επειδή προφανώς fsck στο dvd δεν έχει νόημα, το αφήνεις 0 0.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)