RH 8 kai ellinika

DJ Art djart at linux.gr
Mon Jun 2 23:53:02 EEST 2003

On Monday 02 June 2003 17:25, zeppelin wrote:
> diabasa to artho sto telefteo magaz gia ta ellinika.
> ta exports giati xreiazodai?

Εξηγώ γιατί χρειάζονται. Επίσης εξηγώ ότι ΙΣΩΣ χρειάζονται για κάποιες
διανομές. Επίσης εξηγώ πως τα exports είναι ο generic τρόπος. Αν θές
τον ακολουθείς, αν δεν θές εφαρμόζεις το distribution-specific τρόπο.

Πάντως, για το RedHat ειδικά, προτείνω άλλη λύση για να μη μπλέκεσαι με
exports:
http://members.hellug.gr/djart/grlinux-2.html#ss2.1

Το γεγονός ότι μπλέχτηκες με τα exports, σημαίνει ότι μάλλον δεν έχεις
καταλάβει την έννοια της environmental μεταβλητής.

Και δεν έχεις καταλάβει ότι είτε κάνεις export LC_CTYPE=el_GR, είτε
βάζεις LC_CTYPE=el_GR στο /etc/sysconfig/i18n, είναι το ίδιο και το
αυτό.

> an ta kanoume etsi pou ta leei tote den tha ehoume mia aisxri
> grammatoseira os default toso gia ta ellinika oso kai gia ta agllika

Η απάντηση είναι όχι.

Καταρχάς δεν μας λές που ακριβώς είναι αυτή η "άσχημη" γραμματοσειρά.
Στο kde ? στο gnome ? στην κονσόλα ? στο mozilla ?

> (mia kaligraffiki dithen, pou einai kakasximi kai den fainete kai
> tipota sto xterm kai pouthena allou)

Το ποιά γραμματοσειρά χρησιμοποιείς εσύ στο xterm είναι καθαρά προσωπικό
σου θέμα. Το ίδιο ισχύει για όλα όσα ανέφερα παραπάνω. Κάθε "πρόγραμμα"
έχει το δικό του configuration ώστε να ορίσεις εσύ ποιά γραμματοσειρά
θέλεις.

> einai apolyta sosto to article?

Απόλυτα σωστός δεν είναι κανένας. Σε γενικές γραμμές πάντως, η προσωπική
μου άποψη είναι πως το άρθρο τα περιγράφει αρκετά καλά. Αν τώρα κάποιος
πιστεύει ότι κάπου υπάρχει λάθος ή κάπου κάτι δεν καλύπτεται σωστά, οι
προτάσεις και οι διορθώσεις είναι καλοδεχούμενες.

> enoo pos tha boresoume na baloume
> ellinika me tonous (to sistima to gnosto me ton ;a = pou dinei alfa
> me tono) kai pos tha boresoume na ehoume a) tin stadar grammatoseira
> gia to linux b) ola sa na itan prin

όλα αυτά περιγράφει το άρθρο. Εκτός απο το a), καθώς δεν υπάρχει
"standard" γραμματοσειρά. Εσύ πρέπει να επιλέξεις αυτή που σου αρέσει.
όσο για το β), δεν καταλαβαίνω το "πρίν". πότε πρίν ?

> toso diskolo einai na eimaste amerikanoi apla me tin diafora oti an
> patisoume ALT SHIFT tha graofume ellinika?

όχι, καθόλου. Απλώς, μάλλον δεν έδωσες ιδιαίτερη έμφαση στο άρθρο και
κάποια πράγματα δεν σου "κάτσανε" καλά στην εγκατάσταση (παντελώς
λογικό).

Πάντως, στο μήνυμα που έστειλες δεν βλέπω κάποια συγκεκριμένη απορία
(πέρα από τα exports). Δεν μας περιγράφεις ποιά ακριβώς βήματα έκανες
και τί ακριβώς δεν δούλεψε, για να μπορέσει κάποιος να σου απαντήσει
ειδικά πάνω σε συγκεκριμένο θέμα.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?