links: hard vs soft

Giannis Stoilis giannis at stoilis.gr
Thu Jul 10 11:31:03 EEST 2003

Alexandros Papadopoulos wrote:
> Μετά από λίγο online διάβασμα, έχω μείνει με την απορία: Γιατί
> χρησιμοποιούνται κατά κόρον symbolic links σε όλες τις διανομές που έχω
> δει;

Καλημέρα,
υπάρχει καλύτερος τρόπος από το να αναφερθείς στο ίδιο αρχείο;
Π.χ, ρυθμίζεις τον εκτυπωτή να είναι το: /dev/printer και το modem στο
/dev/modem

Κάνεις αυτή την ρύθμιση σε 10 διαφορετικά προγράμματα.

Αν υποθέσουμε τώρα, ότι πρέπει να αλλάξεις πόρτα το modem σου (είχες
σειριακό και τώρα έχεις USB) ή αλλάζεις πόρτα στον εκτυπωτή (διότι σου
κάηκε αυτή που έχει επάνω ενσωματωμένη το m/b σου.

Αν δεν έχεις links:
Μπαίνεις σε ένα ένα από τα προγράμματα που χρησιμοποιούν αυτές τις
συσκευές, και τα αλλάζεις με το χέρι.

Αν έχεις link:
Κάνεις redirect το link σου στο νέο device.

Τι είναι πιο εύκολο από τα δύο;

> Πχ, γιατί βάζουν όλοι symbolic links από το /etc/rcN.d στο /etc/init.d ;
> Κερδίζουμε έτσι κάτι; Τα ίδια με τα links μέσα στο /lib, /usr/lib, τα
> ίδια στο /dev.

Για λόγους συμβατότητας, πρακτικότητας και ευκολίας.

Εχεις την βιβλιοθήκη foo-2.3.1.so
Κάνεις link που ονομάζεται foo.so

Έχεις 500 προγράμματα που την χρησιμοποιούν.

Όταν αναβαθμίσεις την βιβλιοθήκη στην έκδοση 2.3.2.so:
Άν δεν έχεις link:
Μπορείς να κάνεις rename την νέα βιβλιοθήκη στο παλιό όνομα. Και αυτό
είναι το πρώτο μικρό βήμα για το μεγάλο ταξίδι που ονομάζεται ΧΑΟΣ. Άντε
να δούμε πως θα βγάζεις άκρη μετά...
Μπορείς βέβαια να κάνεις recompile 500 προγράμματα...  Just to be
sure... ;-)

Αν έχεις link:
Κάνεις redirect to link.
(Και φυσικά, προσεύχεσαι να είναι η βιβλιοθήκη συμβατή προς τα πίσω..)

- Γιάννης Στοΐλης