[Flame Bait] Re: [SOLVED+Mini HOWTO] Lyx και ελληνικά

Constantinos Antoniou costas at MIT.EDU
Fri Jan 31 06:11:02 EET 2003

On Thu, 2003-01-30 at 22:56, fateswarm wrote:

> Κάνε πολύπλοκα μαθηματικά σε ASCII και μετά σε Lyx. Η υπεροχή του Lyx
> φαίνεται εκεί που το μάτι θέλει να δει ένα μέρος του αποτελέσματος.
>
> Το lyx δίχνει στο περίπου το πως θα είναι το DVI για κάθε κάθε είδους
> μαθηματικό τύπο όσο πολύπλοκος και αν είναι την ώρα που τον πληκτρολογείς.
>
> Αν είναι να κάνεις ένα κείμενο να έχει μια γραμμή πιο bold απ'την άλλη
> κλπ απλά πραγματάκια οκ, LaTeX, αλλά για κάνε ένα κείμενο επιστημονικής
> εργασίας όπου εναλλάσσονται αγγλικά με ελληνικά, εξισώσεις, διαφορετικα
> fonts και μεγέθη, ζήτω που κάηκες σε ASCII mode όταν το dead line
> [...]

Νομίζω ότι όσο πιό πολύπλοκα είναι τα πράγματα που θές να κάνεις, τόσο
πιο δύσκολο και περιοριστικό γίνεται ένα gui, αλλά μπορεί κάλιστα να
κάνω λάθος. Ακόμα καλύτερα, θα έλεγα ότι είναι θέμα προτίμησης (από αυτά
που αναφέρεις πιο πάνω, το μόνο που δεν έχω κάνει είναι η εναλλαγή
ελληνικά/αγγλικά...)

> Επίσης δεν υπάρχουν «lyx functions» σύμφωνα με το documendation τους,
> δουλεύει πάνω σε LaTeX.
>
> Επίσης θέλω να δω παράδειγμα όπου το «BAD THING(TM)» που αναφέρεις
> φαίνεται καθαρά.
>
> Ας μη γινόμαστε ελιτιστές γιατί στο τέλος θα παρατήσουμε τα x, θα
> παρατήσουμε τα ελληνικά στους υπολογιστές μας, θα παρατήσουμε κάθε gui
> εφαρμογή όπως το gv και κάθε «preview» περιβάλλον που με κόπο έφτιαξε

Λοιπόν, αυτό τώρα είναι λίγο οξύμωρο, γιατί θα πάω να αντικρούσω τον
χαρακτηρισμό "ελιτιστής" αντιπαραθέτοντας μία εφαρμογή macOSX, αλλά
έχεις δεί το TexShop? Αυτό είναι previewer-on-the-fly (άν έχω καταλάβει
καλά, δεν το έχω δει στην πραγματικότητα) και πολύ πολύ θα τον ήθελα. (ή
κάτι αντίστοιχο: άν έχει κανένας να προτείνει κάτι παρακαλώ!!! είχα βρει
παλιά ένα mode για τον emacs που έκανε equations/tables/etc preview on
the fly αλλά έχω καιρό να παίξω μαζί του...)

Δεν είναι τίποτα φοβερό να κάνεις compile και κλικ στο xdvi, αλλά ένα
πιο άμεσο interaction δεν θα με χάλαγε. Αλλά ξανά, δεν νομίζω ότι ένα
gui θα μας σώσει στα δύσκολα.

Σχετικό (αλλά άσχετο με τη λίστα): το texpoint το έχει δοκιμάσει κανείς;
πολύ καλό! γραφεις εξισώσεις ή ότι άλλο latexοειδές στο powerpoint...
Δεν είναι prosper, αλλά για μια quick-and-dirty ομορφη εξισωσούλα στο
powerpoint, είναι ότι πρέπει! :)

> τόσος κόσμος για τη πάρτυ μας και θα γράφουμε όλοι σε ascii tex να
> περιμένουμε το χαρτί από τον εκτυπωτή για να δούμε τη γράψαμε.

Όχι, δεν είμαι καθόλου αχάριστος! <mild DE flamebait> Μέχρι που
τελευταία καμια φορά ανοίγω και τον ναυτίλο και κάνω κλικ σε αρχεία από
εκεί - αντί του terminal :) </mild DE flamebait>

Φιλικά,

Κώστας

--
Constantinos Antoniou