[RFC] fontconfig - greek orthography

Christos Cheretakis xalkina at otenet.gr
Tue Jan 28 17:21:31 EET 2003

Apollon Koutlides wrote:

> Δεν έχω διαβάσει το Unicode Spec και μπορεί να λέω μαλ^H^H^Hαηδίες αλλά
> μου ακούγεται λογικότερο κάπως έτσι. Αν πάντως αυτά τα glyphs δεν
> εντάσσονται σε κάποιο άλλο encoding, τότε μάλλον θα πρέπει να τα
> υιοθετήσει το Ελληνικό encoding για να μη μείνουν ορφανά - ας μη βάλουμε
> την τωρινή μας ευκολία πάνω από τις αυριανές μας ανάγκες...
> Απόλλων Κουτλίδης

   Το Unicode γενικά στην επιλογή των χαρακτήρων έχει προτιμήσει να
υιοθετεί αυτούσια τμήματα από υπάρχοντα character sets. Ταυτόχρονα όμως,
έχουν προσπαθήσει να αποφύγουν overloading ενός glyph με πολλαπλές
ονομασίες και χρήσεις, έστω κι αν αυτό είναι ίδιο σε πολλές διαφορετικές
γλώσσες και character sets.

   Έτσι, οι θέσεις των ελληνικών χαρακτήρων είναι μία προς μία ίδιες με
αυτές του iso-8859-7, αλλά έχει προστεθεί το ελληνικό ερωτηματικό στο
U+037e, σε αντικατάσταση (ή επιπρόσθετα, αν προτιμάς) του semicolon από
το U+003b, παρότι η "εικόνα" τους είναι η ίδια. Το ίδιο ισχύει και για
τη δεξιά κεραία, που παρότι δεν το ξέρουμε και δεν υπάρχει στο 8859-7,
τη χρησιμοποιούμε στη νέα ελληνική.

   Οι άλλοι δύο χαρακτήρες που έτυχε να δημιουργούν το πρόβλημα, καθώς
και τα νεκρά γράμματα, είναι απαραίτητα μεν για να πει κάποιος πως
υποστηρίζει Unicode ελληνικά, αλλά όχι για την κάλυψη της νέας ελληνικής
γλώσσας.

	Χ/

--
   Λες κι η στάθμη της αγάπης πάει να βρει                          /"\
   Πόσοι κρύβονται στη λάσπη θησαυροί         ASCII Ribbon Campaign \ /