kde vs gnome

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Fri Jan 24 14:36:01 EET 2003

Aleksandros Paleos wrote:
> tha ithela na akouso tis gnomes sas gia to kde kai to gnome kai poio
> theoreitai apo ta 2 kalytero........
> to kde sto celeron 550 sernetai eno to gnome paei sfaira..........
> episis to gnome mou fainetai kai pio aplo kai isos pio leitoyrgiko....
> kserete kanena site pou na sygkrinei ayta ta 2?
> kserete ellinika kai ksena forum sizitiseon gia to linuxaki?
> kamia dieythinsi gia download manager?

Για το KDE και το GNOME εξαρτάται πως το ορίζεις εσύ το καλύτερο. Εγώ
έχω να σου πω δυο πράγματα, συμπέρασμα βγάζεις μόνος σου :)

KDE :
  - Το interface μοιάζει εξωφρενικά με Windows (ευκολία μετάβασης)
  - Είναι παραματροποιήσιμο μέχρι αίσχους από τα γραφικά του εργαλεία
(δεν μπλέκεις με configuration files αν δεν το θέλεις)
  - Μπορείς να το κάνεις απίστευτα όμορφο, αν το αντέχει το μηχάνημά σου
  - Έχει τα πάντα, μα τα πάντα μιλάμε! Από browser μέχρι spreadsheet, κι
από media player(noatun) μέχρι minesweeper :>
  - Επειδή έχει τα πάντα, κοντεύει να γίνει Windows, και θέλει ένα κάρο
μνήμη (στάνταρ) και ένα κτηνώδη επεξεργαστή για να δεις όλα τα ωραία
χρώματα κι αρώματα. Τώρα με Celeron/550 χλωμό σε κόβω. Στο παλιό μου
p3/450 ίσα που τα έβγαζε πέρα.
  - Έχει κάποια μικρά παλαβά bugs (βλέπε Supermount + Mandrake 9.0 +
KDE, όπου αν κάνεις browse ένα CD δεν μπορείς να εξάγεις το δίσκο και
μετά σου κολλάει)

GNOME :
  - Είναι πιο "UNIX" (sic) το interface του.
  - Είναι απλό, μινιμαλιστικό, γρήγορο
  - Το GNOME2 το έχουν πηδήξει και τις μισές ρυθμίσεις εμφάνισης κλπ δεν
μπορείς εύκολα να τις κάνεις από τα γραφικά εργαλεία που σου δίνει
πακέτο μαζί του, οπότε μπλέκεις με ένα configuration file που θυμίσει
διαβολικά της registry των Windows.
  - Βέβαια, έχει σπαρτιάτικες απαιτήσεις σε μνήμη και επεξεργαστική ισχύ.
  - Μέχρι πρότινος, ο Nautilus (ο filemanager του) τον έπινε
κανονικότατα. Στο GNOME2 πάντως είναι σταθερότατος και ενίοτε τον
χρησιμοποιώ και κάτω από KDE!

Συμπέρασμα (περίπου) :
Εγώ που έχω έναν AthlonXP 2000+ χρησιμοποιώ KDE, με Mosfet's Liquid
theme και όλα τα GUI effects στο τέρμα και το αποτέλεσμα είναι
μαγευτικό. Το GNOME2 μου φαίνεται "λίγο" σαν αισθητικό αποτέλεσμα που
μπορώ να πετύχω χωρίς να φάω n+1 ώρες "πειράγματος". Οπότε KDE.
Όταν είχα (μέχρι πριν 2 βδομάδες) έναν p3/450, το KDE με όλα τα εφέ
εκτός ήταν αίσχος (προσωπική άποψη) και σερνόταν αρκετά. Αντίθετα το
GNOME2 πήγαινε σφαίρα. Οπότε GNOME.

Μόνο μια παρατήρηση : Όταν έτρεχα GNOME, το GNOME-PPP δεν μου δούλευε,
έτρεχα το KPPP (με αποτέλεσμα να φορτώνει ολόκληρη την γκουμούτσα των
kdelibs/qt και να σέρνεται), μέχρι που ανακάλυψα το wvdial και σώθηκα.

Πιστεύω να μην σε μπέρδεψα χειρότερα :)
--
Nikolaos Dionysopoulos
Student of Mechanical Engineering @ AUTh