dd if=/dev/zero vs. low level format [was: Re: Disk check tool]

Άγγελος Οικονομόπουλος aoiko at cc.ece.ntua.gr
Fri Jan 10 18:03:01 EET 2003

On Friday 10 January 2003 15:20, Γιώργος Κεραμίδας wrote:

> Χρήστο (και οιο υπόλοιποι της λίστας),
>
> πρόσφατα χρειάστηκε να δοκιμάσω ένα δίσκο (ένα Western Digital Caviar
> 450AA), και το badblocks όντως έβγαλε πολλά bad sectors.  Στο site της
> WD βρήκα το προγραμματάκι που δίνει η ίδια, αλλά διαβάζοντας το README
> του είδα ότι το `low level format' που κάνει είναι ουσιαστικά το ίδιο
> με dd if=/dev/zero of=disk.

i) αυτό ισχύει μόνο για τη wd (μάλιστα αν θυμάμαι καλά η επιλογή λέγεται
zero-fill)
ii) ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι απλά
γράφει zero-filled sectors (βασικά έχω υποψίες ότι κάνει πολλά άλλα
πράγματα, αλλά όταν χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις τέτοιο prog συνήθως δεν
έχεις καμία διάθεση να ψάξεις να βρείς τί ακριβώς κάνει)

> Ξέρει κανείς αν υπάρχει σοβαρός λόγος να τρέχω να βρίσκω DOS boot disk
> για να τρέξω το πρόγραμμα της WD ή να του κάνω ένα dd με μηδενικά
> μέχρι να στρώσει; :)

Να κατεβάσεις τα tools της wd που, αν θυμάμαι καλά, είναι διαθέσιμα σε
image.

--
Make sure every module hides something.
            - The Elements of Programming Style (Kernighan & Plaugher)