copyright sta ellhnika

Antonios Christofides A.Christofides at itia.ntua.gr
Wed Jan 8 16:07:01 EET 2003

Koukopoulos Konstantinos wrote:
> Συμφωνείτε με αυτή την μετάφραση;  Το copyright είναι το μόνο δικαίωμα
> του δημιουργού;   Νομίζω τουλάχιστον στην Αμερική το copyright είναι
> ένα από τα δικαιώματα του δημιουργού.

Σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο 2121 περί πνευματικής ιδιοκτησίας, η
πνευματική ιδιοκτησία χωρίζεται σε δύο δικαιώματα:
1) Το περιουσιακό δικαίωμα. Είναι βασικά το δικαίωμα να αναπαράγεις
   και να δημοσιεύεις το έργο.
2) Το ηθικό δικαίωμα. Είναι το δικαίωμα να αποφασίζεις αν θα βάλεις το
   όνομά σου στο έργο, ή αν δεν θα το βάλεις, ή αν θα βάλεις ψευδώνυμο ή
   κάποιο άλλο όνομα.

Το copyright είναι το (1). Το δικαίωμα αυτό μπορείς να το μεταβιβάσεις,
να το πουλήσεις κλπ. Το (2) παραμένει πάντα σ' εσένα.

Πιστεύω πως ο όρος copyright είναι ψιλο-διεθνής κι εγώ χρησιμοποιώ αυτόν
όταν μιλάω και γράφω ελληνικά, γιατί αν πω "περιουσιακό δικαίωμα" δεν θα
καταλάβει κανείς τίποτε. Βέβαια και copyright όταν λες και πάλι δεν σε
πολυκαταλαβαίνουν (ειδικά στην Ελλάδα, όπου αν αρνείσαι να εγκαταστήσεις
παράνομο λογισμικό σε κοιτάζουν σαν να ήρθες από άλλο πλανήτη).

Για περισσότερα διάβασε τον 2121, υπάρχει και στο δίκτυο.