copyright sta ellhnika

Koukopoulos Konstantinos k.koukopoulos at di.uoa.gr
Wed Jan 8 14:01:02 EET 2003

Mε έχει απασχολήσει τελευταία η απόδοση του όρου 'copyright' στα
ελληνικά.  Παραδείγματος χάριν όταν στα αγγλικά λέμε "this software
is copyrighted" τι εννοούμε?
Τελικά έχει διαπιστωθεί αν υπάρχει στην ευρωπαική (ή στην ελληνική)
νομοθεσία αντίστοιχος όρος του copyright?

Στο κείμενο της πρόσφατης ευρωπαϊκής οδηγίας για την εναρμόνιση
της νομοθεσίας για το copyright (eucd)
(που θα βρείτε εδώ [1] στα αγγλικά και εδώ [2] στα ελληνικά)
το copyright μεταφράζεται πάντα ώς "το δικαίωμα του δημιουργού".

Συμφωνείτε με αυτή την μετάφραση;  Το copyright είναι το μόνο δικαίωμα
του δημιουργού;   Νομίζω τουλάχιστον στην Αμερική το copyright είναι ένα
από τα δικαιώματα του δημιουργού.

[1]
http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!CELEXnumdoc&numdoc=32001L0029&lg=EN
[2]
http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexplus!prod!CELEXnumdoc&numdoc=32001L0029&lg=EL

Δείτε επίσης την σελίδα που μου κέντρισε το ενδιαφέρον:

http://digitalrighs.uoa.gr

Φιλικά,

Κωσταντίνος.