Ευρώ (ήταν: Linux + ibook)

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Thu Jan 2 18:51:01 EET 2003

* Nikolaos Dionysopoulos <nikosdion at in.gr> [2003-01-02 12:23]:

> Οι μόνες γλώσσες που επιδέχονται διαφοροποιήσεις στο typeface, κοινώς
> το πως φαίνεται ένα γράμμα, είναι αυτές με λατινικό-ελληνικό-κυριλλικό
> αλφάβητο. Οι γραφές με ιδεογράμματα (π.χ. κινέζικα, γιαπωνέζικα) ή τα
> αραβικά, εβραϊκά, κλπ έχουν μια κύρια γραφή και -συνήθως- μια πιο
> απλουστευμένη δευτερεύουσα.

Αυτό δεν είναι αλήθεια... Τουλάχιστον για την ιαπωνική και την αραβική
γραφή έχω δει αρκετά διαφορετικά στυλ. Για τα αραβικά, ωραία
παραδείγματα υπάρχουν στο http://www.arabictypography.com/, ενώ για την
ιαπωνική δεν έχω κάποιο URL αλλά αν σερφάρεις λίγο σε γιαπωνέζικες
ιστοσελίδες θα δεις αρκετές διαφορετικές γραμματοσειρές στους τίτλους
και τα λοιπά γραφικά στοιχεία.

Σίγουρα κι άλλες γραφές έχουν πολλά διαφορετικά στυλ, αλλά επειδή
ερχόμαστε σε επαφή μόνο με αυτές που μπορούμε να διαβάσουμε, δεν
τα ξέρουμε.

Φαντάζομαι ότι πραγματικά υπάρχουν πολύ περισσότερες λατινικές
γραμματοσειρές (νομίζω υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες συτή τη στιγμή) αλλά
αυτό δε νομίζω να είναι κάποιο εγγενές χαρακτηριστικό των λατινικών,
πρέπει να οφείλεται σε κάποιες συγκυρίες - αν στην Ευρώπη και την Αμερική
χρησιμοποιούσαν, για παράδειγμα, την Γραμμική Β, θα είχαμε σήμερα
δεκάδες χιλιάδες γραμματοσειρές Γραμμικής Β ;-)

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr