Ευρώ (ήταν: Linux + ibook)

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Thu Jan 2 12:21:01 EET 2003

Dimitris Kamenopoulos wrote:

> Δεν είναι υποχρεωτικό μια γραμματοσειρά να περιέχει glyphs για ΌΛΟ
> το unicode. Δεν είναι καν πρακτικό. Η μόνη γραμματοσειρά απ' όσο
> ξέρω που το κάνει αυτό είναι η Arial Unicode της Microsoft και αυτή είναι 27ΜΒ
> (!). Πάντως ναι, τελικά σε έναν κόσμο-παγκόσμιο χωριό κλπ κλπ, όποιος
> κάνει γραμματοσειρές καλά θα κάνει να εστιάζει τουλάχιστον σε ολόκληρες
> ομάδες γλωσσών (ευρωπαϊκές, σημιτικές, ασιατικές) αν δε θέλει να μείνει
> χωρίς δουλειά. Οι μέρες του US-ASCII έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Έτσι για την ιστορία, υπάρχει σοβαρός λόγος που δεν υπάρχουν όλα τα
Unicode glyphs σε όλες τις Unicode compliant γραμματοσειρές, εκτός από
τον τεράστιο αριθμό χαρακτήρων.

Οι μόνες γλώσσες που επιδέχονται διαφοροποιήσεις στο typeface, κοινώς το
πως φαίνεται ένα γράμμα, είναι αυτές με λατινικό-ελληνικό-κυριλλικό
αλφάβητο. Οι γραφές με ιδεογράμματα (π.χ. κινέζικα, γιαπωνέζικα) ή τα
αραβικά, εβραϊκά, κλπ έχουν μια κύρια γραφή και -συνήθως- μια πιο
απλουστευμένη δευτερεύουσα. Αυτές οι δυο γραφές (typefaces) είναι
στάνταρ και μη τροποποιήσιμες, οπότε δεν έχει νόημα ο κάθε κατασκευαστής
γραμματοσειρών να βάζει ~10000 ίδια κι απαράλαχτα glyphs σε ΚΑΘΕ
γραμματοσειρά που βγάζει!

Δηλαδή, θα υπήρχε καμία διαφορά αν η ακατανόμαστη έβαζε όλα τα glyphs
ιδεογραμμάτων/αραβικών/κλπ στις Times New Roman, Arial, Courier New,
Comic Sans (και πάει λέγοντας) για να τις κάνει "πραγματικές" Unicode,
από τη στιγμή που βάζοντάς τα σε μια μόνο καλύπτει το μισό και βάλε
πλυθησμό της Γης; Ίσα-ίσα που -παραδόξως- σκεφτήκαν να ακολουθήσουν την
αρχή του non-redudancy :)

Καλή χρονιά να έχουμε,
Νίκος Διονυσόπουλος