[BETA] Bitstream Vera Fonts

fateswarm admin at www0.org
Thu Feb 20 20:09:02 EET 2003

On Thu, Feb 20, 2003 at 03:55:36PM +0200, Vasilis Vasaitis wrote:
dd
>   Το πρόβλημα είναι επίσης ότι, σε αυτήν την περίπτωση, τα
> πλεονεκτήματα του ελευθέρου λογισμικού απλά δεν υπάρχουν, αφού οι
> γραμματοσειρές δεν είναι λογισμικό· είναι έργα τέχνης, την οποία πολύ
> λίγοι άνθρωποι στον κόσμο μπορούν να εξασκήσουν. Γι' αυτό άλλωστε και
> το GNOME project, παρά το μέγεθός του, έκρινε ότι η καλύτερη λύση για
> να αποκτηθούν ελεύθερες γραμματοσειρές της προκοπής ήταν να πειστεί
> μια εταιρεία του κλάδου να τις δώσει.
>
>   Πάντως, με όλα αυτά, δε θέλω να αποτρέψω κανέναν που σκοπεύει να
> δουλέψει πάνω σε σχεδίαση γραμματοσειρών. Όμως θα ήθελα να επισημάνω
> [...]

dd

Θα διαφωνήσω, αν κάνεις μια βόλτα σε μερικά sites για δωρεάν ttf
γραμματοσειρές - αγγλικές εννοείται - θα δεις πολλές όμορφες
γραμματοσειρές που δεν χρησιμοποιούνται απο τους γραφίστες. Θα υπάρχει
σίγουρα ένα μεγάλο ποσοστό γραμματοσειρών που μπορούν να αμφισβητηθούν
για ομοιότητες με κάποιες copyrighted αλλά ένα μεγάλο μέρος απο τις
όμορφες είναι απλά πρωτότυπες.

Το ότι δεν χρησιμοποιούνται από τους γραφίστες είναι κυρίως λόγω
τυποποίησης της δουλειάς τους. Έχοντας φίλους στο χώρο της γραφιστικής
ξέρω πως κάνουν ιστορία γραμματοσειρών και πως μαθαίνουν να
χρησιμοποιούν συγκεκριμένες γραμματοσειρές για συγκεκριμένες δουλειές.
Σίγουρα υπάρχουν εκείνοι που το ψάχνουνε αλλά το γεγονός του πως
διδάσκονται αυτές οι ειδικότητες δείχνει και πως πολλοί επαγγελματίες του
χώρου τυποποιούνται σε γνωστά ονόματα και δε έχουν ικανότητα να
ξεχωρίσουν νέες.

Αν κοιτάξεις εκείνα τα sites και τη ποικιλία που προσφέρουν στους
αγγλικούς χαρακτήρες σίγουρα θα πειστείς ότι οι ελληνικοί χαρακτήρες
όχι μόνο δεν έχουν εξαντληθεί αλλά έχουν ένα τεράστιο κενό να καλύψουν.

btw, υπάρχουν καλλιγραφικά ελληνικά σε γραμματοσειρά;