TV-out

fateswarm admin at www0.org
Sun Feb 9 12:23:01 EET 2003

On Sun, Feb 09, 2003 at 09:03:44AM +0000, John Katsirintakis wrote:

Το email που λέει τα ίδια το έστειλες μόνο σε μένα ή έκανες spam σε όλα
τα email? :ρ

> Ειμαι νέος στο linux.
> έχει πέσει στα χέρια μου μία έκδοση linux η mandrake 9 και θα ήθελα να ρωτήσω
> πια καρτα γραφικων μου συστήνετε να αγοράσω η οποία να έχει TV out
> ωστε να μπορώ να βλέπω DVD στην τηλεόρασή μου και σε projector.
>
> Δεν με ενδιαφέρουν τόσο τα παιχνίδια και έτσι δεν έχω τεράστιες απαιτήσεις κατα τα άλλα.
> Θα ήθελα όμως να γίνει αυτόματα η αναγνωριση απο την εγκατάσταση.
> Δοκίμασα μια RADEON 7500 ("powered dy ATI") η οποία δεν παίζει.

το «δεν παίζει» είναι λίγο ασαφές.

> κατέβασα και drivers απο το dri project και το gatos αλλά τίποτα.
> κουράστικα και βαρέθηκα.
>
> προτιμώ να αγοράσω λοιπόν μία καινούργια.

!

Η 7500 παίζει καλά σε μένα με σταθερότητα και dri κλπ.

βγάζει 90 fps σε απλές πίστες του quake3 1024x768 με όλα τα εφέ,
οσον αφορά τα 3d παιχνίδια είναι αξιοπρεπέστατη δηλαδή.

όχι πως παίζω τόσο παιχνίδια και γω αλλά το αναφέρω γιατί το mail σου
ακούγεται λίγο παραπλανητικό σε όσους θέλουν να δοκιμάσουν τη τύχη τους
με αυτή τη κάρτα.

εδώ είναι οι τελευταίοι drivers αν και θεωρητικά παίζει με το module που
είναι στο kernel:

http://dri.sourceforge.net

Αποδείχτηκε όμως τουλάχιστον σε μένα ότι το dri δε δουλεύει σωστά και έπρεπε
να χρησιμοποιήσω ένα από τα τελευταία tarballs από κει. Μετά όλα εντάξει

Για ΤV, από ότι ξέρω πρέπει να χρησιμοποιήσεις το μετατροπέα που έρχεται
με τη κάρτα, αν σου δώσανε μετατροπέα, γιατί δε ξέρω τι κατασκευαστής
χρησιμοποιεί το chip σε σένα.

Για να δουλέψει το δεύτερο κανάλι της κάρτας πρέπει να το δηλώσεις στο
xfree config ώστε να δίχνει ότι και το 1ο κανάλι, νομίζω πρέπει να είναι
συνδεδεμένη συσκευή από το boot για να δουλέψει σωστά. Ή πρέπει να
βάλεις το monitor στη ψηφιακή έξοδο χωρίς να κάνεις αλλαγές σε config
δηλαδή και όταν θες να βάλεις tv απλά να την έχεις συνδεδεμένη εκεί ή να
τη συνδέσεις κατά τη λειτουργία.

Λεπτομέρειες πολλές δε ξέρω και θα σε γελάσω αν συνεχίσω.

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι μιλάμε για μια κάρτα που αν στηθεί σωστά
έχει αξιοπρεπέστατο 2d και 3d, το xinerama δουλεύει, χωρίς dri, μιας και
το έχω δοκιμάσει με 2ο monitor και γενικά είναι απ'τις κάρτες που δεν
την «πετάς» αν δεν δουλεύει αμέσως σε linux.

Γενικά στο linux θέλει ψάξιμο, αλλιώς δεν αντέχεις και πολύ. Πολλά
δουλεύουν μετά απο ψάξιμο στο linux, λίγα χωρίς.

> Μου είπαν ότι η ge-force 2 ειναι μια χαρά αλλά για το TV-out άγνωστο

> υπάρχει κάτι που να παίζει σίγουρα?

> ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Θα αρχίσουν να σου προτίνουν matrox και nvidia τώρα και να θυμάσε, ότι
και να αγοράσεις για το linux το configuration δε το γλιτώνεις εύκολα:ρ