Mas endiaferei ?

DJ Art djart at linux.gr
Sun Apr 13 13:19:01 EEST 2003

On Saturday 12 April 2003 17:31, Al. Andreou wrote:

>   2) akomh kai an yphrxe, einai poly megalo overhead na dvseis
> tessera 'h pente xronia apo th zvh soy gia na pareis to ptyxio.
> Sigoyra, mporei na se bohuhsei, alla toylaxiston egv den exv dei
> kanenan na to kanei, oyte kai ua to ekana o idios. Ase poy prin bgeis
> apo to panepisthmio ua prepei na mpeis, pragma poy shmainei allos
> enas xronos anergias 'h hmiapasxolhshs.

Ναι, αλλά καλώς ή κακώς, η κοινωνία που φτιάξατε(νε) ή (με) έτσι
λειτουργεί πλέον και έτσι έχει διαμορφώσει το όλο σύστημα με την
επαγγελματική αποκατάσταση.

Και εγώ σε καταλαβαίνω τι θές να πείς και συμφωνώ απόλυτα, όμως κι εσύ
πρέπει να καταλάβεις ότι όταν εγώ ήμουνα 15 χρονών και έμπαινα στο
Λύκειο (και μαζί με μένα χιλιάδες άλλα άτομα), δεν είχαμε και άλλη
επιλογή. Έτσι είχαμε ακούσει, έτσι μας είχανε πεί, έτσι μας είχανε
"προπαγανδίσει" και έτσι[0] μας είχαν "προπονήσει".

[0] Δηλαδή, μας είχαν βάλει στο "τζόγο" του ότι για να κάνεις κάτι στη
ζωή σου, πρέπει να χάσεις άλλα 4/5 χρόνια (και βάλε) από αυτήν[1].
[1] Και φτάνει η ώρα να διαλέξεις σχολή και ποιά είναι η κλασσική ατάκα
όλων?? --> "τα κομπιούτερ είναι το μέλλον, εκεί θα βρείς δουλειά, βάλε
αυτή τη σχολή 1η προτίμηση". Οπότε μπήκαμε κατά ορδές μέσα στις
συγκεκριμένες σχολές, οι βάσεις για να μπείς έχουν πάει στο διάολο και
το ίδιο πάει να γινει με το όταν θα βγούμε (πάλι κατά ορδές). Ένα
πράγμα σαν το Helm's Deep ;>

Οπότε, μη λές "δεν έχω δεί κανένα να το κάνει". Εγώ έχω δεί 200 άλλους
στο έτος μου, 250 άλλους στο επόμενο έτος από μένα, 280 στο μεθεπόμενο,
160 στο προηγούμενο και πάει λέγοντας, (μαζεύουμε 1000 άτομα για 5
χρονιές ?? και το ίδιο ισχύει σε άλλες 10 παρόμοιες σχολές που έχει η
Ελλάδα).

Αλλά και πάλι, έτσι διαμορφώθηκε το σύστημα. Μπορείς να το αλλάξεις ?

Και να λές πάλι καλά που η κατάσταση με τους διάφορους "κομπιουτεράδες"
(βάλε μέσα προγραμματιστές, sysadmins κλπ) έχει μείνει κάπως πιο "free"
και ακόμα θεωρείται πως είναι ένας κλάδος μυστήριος όπου είτε φυσικός
είσαι, είτε μαθηματικός, είτε CS, είτε ECE, είτε Πληροφορική, είτε
CEID, απλά θεωρείται ότι μπορείς να έχεις σχέση με τον κλάδο αυτό.
(λόγω θετικών επιστημών και σχέσης μαθηματικών με Η/Υ και σχέσης
Φυσικής με Μαθηματικών άρα και με Η/Υ κλπ κλπ κλπ, τα γνωστά).

Πάντως καθαρή σχολή "Πληροφορικής" υπάρχει.
Αν θές να "γίνεις" "Computer Scientist", επίσης υπάρχει σχολή.
Αν θές να "γίνεις" "Software Engineer", επίσης υπάρχει σχολή.
Το ίδιο ισχύει αν θές να "γίνεις" "Computer and Informatics Engineer".

(Δεν το έχω διαπιστώσει ακόμα, αλλά) φαντάζομαι (και από αρκετές
αγγελίες που έχω κατά καιρούς δεί) ότι η αγορά, όσον αφορά τους
παραπάνω κλάδους, θεωρεί ότι τέτοιες ειδικότητες βγαίνουν μόνο από τις
συγκεκριμένες σχολές. Οπότε τα περιθώρια έτσι κι αλλιώς στενεύουν.

(οκ, μην το γυρίσεις πάλι στο πόσο καλοί Software Engineers είναι αυτοί
όλοι που βγαίνουν μαζικά από τις συγκεκριμένες σχολές, για να σε καλύψω
έβαλα τη λέξη "γίνεις" μέσα σε εισαγωγικά ;)

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)