Firewall Configuration

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Mon Apr 7 21:12:01 EEST 2003

Βασιλειου Σπυρος wrote:
> Χαιρετε προς ολους.
>
> Εχω μια περιπτωση ενος δικτυου στην οποια χρειαζομαι ολιγον
> την βοηθεια σας διοτι δεν εχω ψαξει τα ipcahins.
>
> Ειναι μια μικρη εταιρεια με ενα linux box στο οποιο τρεχει
> Slackware 7.1 (kernel 2.0.26 αν θυμαμαι καλα).

Κατ'αρχήν θα ήταν ΠΟΛΥ καλή ιδέα να αναβαθμίσεις το μηχάνημα (για να
έχει IPTABLES και να μην είναι ευάλωτο σε security holes ενός τόσο πολύ
παλιού πυρήνα)

> [...]
> /sbin/ipchains -P forward DENY
> /sbin/ipchains -A forward -b -s 192.168.0.0/24  -d 0.0.0.0/0  -j MASQ
>
> και το ipchains -L μου εδινε
>
> Chain input (policy ACCEPT):
> Chain forward (policy DENY):
> target     prot opt     source                destination           ports
> MASQ       all  ------  coin.gr/24           anywhere              n/a
> MASQ       all  ------  anywhere             coin.gr/24            n/a
> Chain output (policy ACCEPT):
>
> Ομως η διοικηση θελει πλεον τα εξης
> 1) Ολα τα συστηματα να εχουν προσβαση στον mail & ftp server

Ο εν λόγω server είναι στο εσωτερικό δίκτυο, σωστά; Άρα δεν πρέπει να
κόβεις τα ports αυτά από το εσωτερικό δίκτυο.

> 2) Κανενα συστηματα να μην εχει προσβαση σε HOTMAIL & MSN
> 3) Κανενα συστημα να μην βλεπει www και συναφεις σελιδες (πχ
>    χρηματηστηριο απο in.gr) με εξαιρεση ορισμενα PC (μαντεψτε ποια!)

Αυτό δεν θα το κάνεις με ipchains/iptables. Η υπόθεση ότι όλοι οι
servers τρέχουν στην port 80 είναι πολλές φορές εσφαλμένη. Καλύτερα
χρησιμοποίησε transparent proxy με το squid (υπάρχει σχετικό how-to στο
LDP).

> 4) Χρειαζομαι Τelnet εγω απο ολα τα εσωτερικα PC και 1 ΙΡ απο εξωτερικο
>    δικτυο.

Αυτό θα το κάνεις παίζοντας με το config file του δαίμονα telnet που
χρησιμοποιείς.

> [...]
> MASQ
>
> /sbin/ipchains -A forward -b -p tcp -s 192.168.0.0/24 pop3 -d 0.0.0.0/0
> pop3 -j MASQ
> /sbin/ipchains -A forward -b -p udp -s 192.168.0.0/24 pop3 -d 0.0.0.0/0
> pop3 -j MASQ
>
> /sbin/ipchains -A forward -b -p tcp -s 192.168.0.0/24 pop2 -d 0.0.0.0/0
> pop2 -j MASQ
> /sbin/ipchains -A forward -b -p udp -s 192.168.0.0/24 pop2 -d 0.0.0.0/0
> pop2 -j MASQ
>
> Στο παραδειγμα προσπαθω να δωσω σε ολα τα PC διελευση στο DNS και στα

Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος... αφού ο server είναι στο εσωτερικό
δίκτυο, το MASQ τι το θες; Αυτό νομίζω ότι χρειάζεται όταν κάνεις
forward πακέτα στο (εξωτερικό) Internet, για να μην υπάρχει πακέτο με
αποστολέα 192.168.10.χχχ και δεν φτάσει ποτέ απάντηση στο PC απ'το οποίο
προήλθε.

> Μπορειτε να μου δωσετε μερικα παραδειγματα?
> Εχω διαβασει αρκετα πραγματα με τα ipchains αλλα μου φαινεται οτι καπου,
> κατι
> μπερδευω.

Καλύτερα να το γυρίσεις σε iptables. Τα περισσότερα how-to στο LDP έχουν
προσαρμοστεί σε αυτά. Δεν ξέρω να σε βοηθήσω περισσότερο (τώρα μαθαίνω
κι εγώ για δίκτυα στήνοντας ένα στο σπίτι μου), αλλά τα how-to's είναι
ανεκτίμητη βοήθεια σε τέτοιες καταστάσεις.

> Φιλικα
> Σπυρος

Φιλικά,
--