Giati grafete greeklish

George Kourtis gkourtis at freemail.gr
Sat Sep 21 00:39:01 EEST 2002

Απάντησε ο Κώστας Βαρακίτης ή Μπαρακίτης >> >> Αν δούμε την ιστορική πτυχή
του θέματος, και οι έλληνες τυπογράφοι κάποια>> στιγμή βαρέθηκαν να βάζουν
οξείες και δασείες περισπωμένη και τόνους και>> άρχισαν να τις καταργούν από
τις εφημερίδες.>Endiaferousa apopsh. Dhladh perasame apo thn ka6arevousa sth
neoellhnikh>epeidh oi typografoi variontousan na vazoun parapanw symvola?
Δεν πρέπει να απέχει πολύ από την πραγματικότητα νομίζω.> Το αποτέλεσμα ήταν
κάποια στιγμή να επικρατήσει ή σημερινή έκδοση των γραπτών> ελληνικών.>H
opoia profanws kakopoieitai apo merikous san esena... Giati den einai>pws
"apla" exeis provlima me thn or6ografia alla kai h syntaksh sou den>vgazei
idiaitero nohma. Ναι έχεις δίκιο, γενικά με τις γλώσσες δεν τα πάω καλά,
είμαι περισσότερο της μαθηματικής σκέψης.>H eirwnia vevaia einai pws
prospa6eis na kaneis kai kyrhgma yper ths xrhshs twn ellhnikwn.Σε κανένα
σημείο δεν είπα ότι κάτι είναι καλό ή κακό (αν έτσι θέλουμε να το
πούμε).Είπα απλά ότι αν γράφουν πολύ άνθρωποι Γρεεκλισσ υπάρχει η δυνατότητα
αυτό να γίνει η τρέχουσα γραφή.Στην περίπτωση αυτή είναι καλό μια ομάδα
φιλολόγων, λογικών, γλωσσολόγων, να σκεφτούν τους κανόνες χωρίς να αφήσουν
την επιλογή στον κάθε ένα που γράφει ένα μήνυμα να καθορίζει χωρίς πολύ
σκέψη τον κανόνα την στιγμή που γράφει. Ο σκοπός της μελέτης είναι να
διατηρηθούν κάποια χαρακτηριστικά της γλώσσας που είναι αναγκαία.>> Το θέμα
είναι ότι όταν τα πράγματα γίνονται λόγο αγοράς επικρατούν κάποιες>> τάσεις
λίγο πολύ τυχαία και αστούμπαλα.>Ti sxesh exei h agora me ta greeklish? Η
τυχαία ( ή μη ) επιλογή του καθένα μας καθορίζει την αγορά, όπως και τις
τάσεις, μόδες κτλ.Η γλώσσα είναι ένα από τα στοιχεία που αλλάζουν με την
"μόδα" "τάσεις" κτλ ( βλέπε αργκό νέων κτλ).>> Δεν κάθισε καμία ομάδα
ανθρώπων με καθαρό μυαλό να μελετήσει αν ή ποιες>> επιδράσεις θα είχε η
κατάργηση των τόνων κτλ.>> Όταν όλα γίνονται τυχαία κάποια στιγμή το
αποτέλεσμα είναι το χάος.>Esy dhladh pou to melethses poia akrivws epidrash
diapistwses?Δεν είπα πουθενά ότι το μελέτησα. Είπα ότι είναι σωστό να
μελετηθεί.Υπάρχουν άπειρες επιλογές απλοποίησης της Ελληνικής.Πχ: ενοποίηση
των ι,ει,οι,υ σε ένα γράμμα ενοποίηση των ο και ω σε ένα γράμμα, ενοποίηση
των ε αι, κτλ.Αν πάρουμε για παράδειγμα την γραφή σου, φαίνεται να διατηρείς
τον διαχωρισμό των ο και ω, ενώ το θ το γράφεις 6.Άλλοι το γράφουν 8. Αν
γράψω εγώ Γρεεκλισσ μάλλον θα καταργήσω όλα τα ομόηχα φωνήεντα.Δεν θα έπρεπε
να γίνει μία σκέψη για το τι είναι καλύτερο για την γλώσσα αυτή;>> Τώρα θέλω
να σημειώσω ότι όποιος από συνήθεια γράφει Γρεεκλισσ προωθεί την>> πολιτική
κατάργησης της γραφής με Ελληνικούς χαρακτήρες και την>> αντικατάσταση τους
με τους Λατινικούς.>> Δεν λεω ότι αυτό είναι καλό ή κακό, απλά πρέπει όποιος
κάνει κάτι να ξέρει>> τι κάνει.>Re megale, ti pineis?Μπορεί να είμαι λίγο
αφελής, αλλά τι σχέση έχει τι πίνω με την παραπάνω φράση;Συνήθως πίνω γάλα,
νερό, μπύρα, κρασί ... αλλά τι σχέση έχει ;Παράδειγμα για την "αργκό των
νέων" είναι ακριβώς η φράση που χρησιμοποίησες ποιο πάνω "ρε μεγάλε, τι
πίνεις".Η ίδια η φράση καθορίζει μια τάση αντιμετώπισης του άλλου και δίνει
ένα δείγμα σημερινών συνηθειών.>> Όσο για την ταχύτητα γραφής, προσωπικά από
νέος 20 ετών περίπου (τώρα είμαι>> 37) πήρα ένα βιβλιαράκι για της σχολές
γραφομηχανής και μόνος μου με την>> μέδοθο aaaallll aaaa lllll ssss kkkk
ssss kkkk (δηλ: "πάτα ξανά και ξανά σαν>> χαζός μέχρι να μάθεις" ) έμαθα
τυφλό.>Ante kai sta 60 na ma6eis syntaksh, pote den einai arga.Ευχαριστώ για
τις ευχές. Ελπίζω να τα καταφέρω. Πράγματι κάπου βλέπω ότι πάσχω.Μήπως
μπορείς να μου πεις συγκεκριμένες φράσεις και πως θα ήταν καλύτερο να
διατυπωθούν για να καταλάβω καλύτερα ;>> Το αποτέλεσμα είναι ότι όταν γράφω
κώδικα το κάνω αισθητά ποιο γρήγορα από>> άλλους με μεγάλη εξοικονόμηση
χρόνου.>> Σε όσους ασχολούνται επαγγελματικά με προγραμματισμό και χρήση Υ/Η
προτείνω>> να μάθουν τυφλό.>Apo pote h taxythta plhktrologhshs einai
shmantiko krithrio sth syggrafh>kwdika? Egw nomiza pws einai o tropos
skepshs...Η ταχύτητα πληκτρολόγησης είναι σημαντική για αυτούς που δεν τα
καταφέρνουν (όπως εγώ) να γράφουν από την αρχή καλά τον κώδικα και στην
εφαρμογή του βρίσκουν λάθη. Εκεί αρχίζει το λεγόμενο "debugging". Κόψε ράψε,
ξανα-γράψε, διόρθωσε, άλλαξε, και όλα αυτά δεν γίνονται μόνο στο
μυαλό,χρειάζεται να τα γράψεις και στον υπολογιστή, και δυστυχώς δεν έχω
προσλάβει "debugging secretary" ακόμα.>> Για την ορθογραφία: πάντα ήμουν
ανορθόγραφός, τώρα το word (καλά μη>> φωνάζετε) με διορθώνει αυτόματα και
στρώνω.>> >> Προτείνω άρα τυφλό και Ελληνικά.>Dhmokratia exoume, mporeis na
protineis oti 6eleis. Oxi pws 6a to>akolou6hsoume kiolas.Εδώ είναι το σημείο
όπου προτείνω κάτι.Εσύ προτείνεις κάτι άλλο ; πχ προτιμάς να σου απαντάω
όπως σου απάντησα με την Ελληνική γραφή, ή θα ήθελες να σου γράφω Γρεεκλισσ
;Θα σου απαντήσω όπως προτιμάς.Γιώργος.