Ethics

Giorgos Keramidas keramida at FreeBSD.org
Thu Sep 19 12:25:26 EEST 2002

qubit <qubit010 at yahoo.co.uk> wrote:
>giati sas enoxlei pou evale exploits kapoioi ta xrisimopoioun gia na
>mathainoun (including me). otan prosfereis gnosi mou mporei na
prosferei den
>exeis euthini an o allos tin xrisimopoiisei kakovoula. to paradeigma
me ta
>pirinika itan mallon sofisteia. den nomizo oti mporoun na
aksiopoiithoun kai
>thetika ta pirinika.

Χωρίς να θέλω να σε προσβάλλω, αλλά ΑΗΔΙΕΣ.

Όποιος θέλει να μάθει κάτι, μπορεί άνετα να διαβάσει τον
πηγαίο κώδικα από τα άπειρα προγράμματα open source που
υπάρχουν διαθέσιμα στο δίκτυο.  Για αυτούς που είναι πραγματικά
χιουμορίστες, υπάρχει ακόμα και το "GNU hello world" σαν μικρό,
εισαγωγικό πρόγραμμα σε C.  Υπάρχουν αντίστοιχα πάμπολλα online
references για τα εργαλεία ενός UNIX λειτουργικού.  Υπάρχει το
documentation που έχει το ίδιο το λειτουργικό σύστημα (ποτέ μην
υποτιμάς την διδακτική αξία των HOWTOs, των manpages και της
υπόλοιπης τεκμηρίωσης που έχει ένα μοντέρνο λειτουργικό).

Δεν υπάρχει καμία ανάγκη για όποιον θέλει να παίξει και να μάθει
να προγραμματίζει να αναλίσκεται σε αναζητήσεις ιστοσελίδων των
οποίων τα περιεχόμενα είναι συλλογή από τυχαία, μη τεκμηριωμένα,
κακογραμμένα και συνήθως προ πολλού ξεπερασμένα μικρο-προγράμματα,
που μόνο σκοπό ύπαρξης είχαν, κάποτεόταν γράφτηκαν, να εκμεταλλευτούν
κάποιο πρόβλημα στην ασφάλεια ενός λειτουργικού συστήματος.  Όσο
και να προσπαθείς, ή εσύ ή κάποιος άλλος, δεν μπορείς να με πείσεις
για τον "διδακτικό" χαρακτήρα ενός ping flooder.

Εξάλλου, είναι πολύ πιο εύκολο, όμορφο, διασκεδαστικό και χρήσιμο
να μάθει κάποιος πως δουλεύει το IP stack του 4.4BSD διαβάζοντας
το "TCP/IP Illustrated, Volume 2" του Richard W. Stevens, παρά να
προσπαθεί να καταλάβει γιατί στο διάολο δουλεύει όπως δουλεύει το
κάθετί, διαβάζοντας κάτι αντίστοιχο του:

    - φτιάξε ένα raw IP packet
    - στείλτο σε κάποιο destination host
    - repeat forever

Τα υπόλοιπα είναι, όπως κι ο ίδιος είπες, "σοφιστείες".

- Γιώργος