Giati grafete greeklish

N Kanellopoulos nkangr at yahoo.gr
Thu Sep 19 11:49:01 EEST 2002

 --- qubit <qubit010 at yahoo.co.uk> έγραψε: > >ma kala >
paidia mi sas pianei o ethnikismos sas. i glossa
> einai ergaleio epikinonias
> anthropon. I glossa dimiourgeitai aptin anagi gia
> epikinonia. Den xreiazetai
> loipon na kanoume ti zoi mas diskoli mono kai mono
> gia na milame ellinika.

Μα τι λες; Το να πατήσεις ένα πλήκτρο παραπάνω
κάνει την ζωή σου δύσκολη; Μάλλον δεν αισθάνεσαι και
πολύ άνετος με τα ελληνικά που ξέρεις.

> an itan etsi tote tha prepe na xrisimopoioume kai
> lekseis opos: difio (bit),
> diadiktio (internet), psifioleksi (byte),
> apodiamorfotis (modem), oionei
> pragmatikotita (virtual reality)...
>kia alles  tetoies aidies pou

Δεν είναι αηδίες. Είναι καθαρά θέμα συνήθειας.
Για σκέψου το λίγο. Αν τα άκουγες διαρκώς, δεν
θα σου φαινόταν καθόλου αηδία.
Η λέξη "τηλέφωνο", "τηλεόραση" και χιλιάδες
άλλες, σου φαίνονται αηδία;
Σε παρακαλώ να απαντήσεις σε αυτό και να το
κάνεις με ειλικρίνεια.

> skarfizontai oi ellines glosologoi. an tis
> xrisimopoiousame den tha
> epikinonousame. i epikinonia einai pio simantiki
> aptin eterotita, eidika
> otan auti odigei stin apomonosi.

Το να γράφεις σωστά ελληνικά, ανεβάζει το επίπεδο
επικοινωνίας. Το να σπαταλώ εγώ μερικά msec κάθε τρεις
και λίγο για να καταλάβω ποια λέξη εννοείς, με αποσπά
από αυτά που θες να πεις.
Δεν υποστηρίζουμε τα ελληνικά για να είμαστε
διαφορετικοί. Τα υποστηρίζουμε γιατί είναι η γλώσσα
μας. Και τυγχάνει να είναι και η πλουσιότερη γλώσσα
του πλανήτη.
Την ετερότητα την προωθούν αυτοί που γράφουν greeklish
για να φαίνεται ότι είναι "κομπιουτεράδες".

Αν πιστεύεις ότι τα ελληνικά οδηγούν στην απομόνωση,
τότε μάλλον το marketing σε έχει πείσει ότι αξίζεις
να αφομοιωθείς στην τεράστια πολιτισμική σούπα, για
να πέσει το κόστος διαφήμισης και να ανέβουν τα κέρδη
των πολυεθνικών.

--
Νίκος Κανελλόπουλος
www.himaira.net