Giati grafete greeklish.

Michael Menegakis admin at www0.org
Wed Sep 18 21:59:01 EEST 2002

On Wed, 18 Sep 2002 20:09:30 +0300
"George Kourtis" <gkourtis at freemail.gr> wrote:

> Ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί πολλοί χρήστες της Λίστας γράφουν
> Γρεεκλισσ. Είναι κατανοητό εκεί όπου υπάρχει πρόβλημα. Πχ όταν δεν μου
> δουλεύουν τα Ελληνικά πως θα γράψω Ελληνικά για να ρωτήσω γιατί δεν
> μου δουλεύουν τα Ελληνικά.
> Αλλά στις άλλες περιπτώσεις γιατί ;

Proswpika, giati eimai agglia kai grafw ellhnika sto xeri spania,
episis eimai polu se irc kanalia kai ekei logw - kuriws windows - users
pou den exoun ellhnika (de kseroun na allaksoun to encoding sto mirc)
anagkazesai na grapseis agglika.

Επίσης λόγω βιασύνης. Είναι πολύ εύκολο εκεί που γράφεις επί 3 ώρες στο
xterm αγγλικά να μη σκεφτείς καν με τι γράφεις το email.

Στην πραγματικότητα πιστεύω πως οι περισσότεροι που το κάνουν απλά δε το
προσέχουν. Στην περιπτωσή μου πιστεύω πως αυτό υπερισχύει, δε το κάνω
σκόπιμα.

> Απλά δεν έχω καταλάβει.

Δεν είναι δύσκολο να φανταστείς πως πολυ απλά δε δίνουμε τόσο μεγάλη
σημασία.

Αν το πάρουμε και με μια περισσότερο τεχνική λογική, τα ελληνικά πέρνουν
περισσότερο χρόνο να γραφτούν λόγω τονισμού και όρθογραφίας. Αλλά αυτό
είναι λεπτομέρεια και τελικά φτηνή δικαιολογία.

> Αν αλλάξουμε την γραφή των ελληνικών τότε εντάξει αλλά ποιοί είναι οι
> κανόνες κτλ.
> Δεν είναι και τόσο κακό να έχουμε διαφορετικό αλβάβητο από τους άλλους
> Ευρωπαίους.

Κάνεις λάθος. Είναι προτέρημα.

:)

> Πραγματικά απορώ. Υπάρχει λόγος ή απλά είναι μια συνήθεια από τότε που
> πιθανόν τα Ελληνικά δεν δούλευαν ;

Δε νομίζω να είναι μια παλιά συνήθεια.

Εν τέλει, συμφωνώ πως σε μία mailing list περί Linux τα ελληνικά πρέπει
να καθιερώνονται. Και αυτό όχι μόνο λόγω προστασίας της γλώσσας μας αλλά
και για τον απλό λόγο πως δεν υπάρχει καμμία τεχνική δυσκολία περί
αυτου. Ελληνικα έχουμε και σε κονσολα και σε X, ελληνικά έχει και το
outlook για τους αδαείς, και φυσικά είμαστε όλοι αρκετά κατατοπισμένοι
σε θέματα υπολογιστών εδώ μέσα για να βρούμε το iso-8859-7 σε μια
γραμματοσειρα που βόσκει στο PC μας.

Για να συνοψίσω τις σκέψεις μου για την απορία σου θα κάνω μια λίστα των
λόγων που προκαλούν το φαινόμενο σε σειρά ισχυρότητας. Ελπίζω να σε
καλήψει. ΙΜΗΟ, as always.

1. Λόγω εκτεμένης χρήσης του αγγλικού αλφαβήτου σε άλλες εφαρμογές.
	1a Άρα, ξεχνιέται ο άλλος και δεν ενδιαφέρεται καν πως γράφει κάτι και
δεν τον ενδιαφέρει.
	1β Αρα, ξεχνάει ο άλλος ή δε μαθαίνει ποτέ πως να γράψει με ταχύτητα
ελληνικά με ελληνικούς χαρακτήρες.

2. Λόγω φίλων γνωστών και συγγενών που είναι παντελώς ανίκανοι να βρουν
το σωστό encoding και γραμματοσειρά στο PC τους.
	Άρα, προς χάριν αυτών, προτιμάμε να διαβάσει ο αλλος κάτι παρά να
«σώσουμε την ελληνική γλώσσα».
	Αυτό συνδέεται άμεσα με το πρώτο μιας και προσθέτει και στην συνήθεια,
συν τοις άλλοις.

3. Σοβαρό και «taboo» θέμα, ορθογραφία:) Νο comment, πιστεύω πως όλοι
καταλαβαίνουμε τι μπορεί να κάνει κάποιος για να καλήψει τα λάθη του εαν
ο ίδιος νομίζει πως αυτό θα του «ρίξει το όνομα». Επίσης η ευκολη λύση
του aspell-gr τρώει χρόνο απο μυνήματα που πρέπει να απαντηθούν
τάχιστα.

Ayta.

- Mike
fateswarm on IRZ

υγ. Μη βιάζεσαι να υποθέσεις πως δεν ενδιαφερόμαστε για το θέμα ή
μισούμε την ελληνική γλώσσα πριν ακούσεις την αποψη ekeinwn pou
xrishmopoioun greekglish please.