LFS(Linix From Scratch)

Yannis Kotsinos zookie at med.auth.gr
Mon Sep 16 16:23:01 EEST 2002

On Mon, 16 Sep 2002, Andreas Vlachos wrote:

> H mexri twra enasxolhsh mou me to Linux me wthise na
> thelw na mathw ta endotera tou wste na mporw na
> rythmizw apotelesmatikotera tis diafores parametrous
> kai exontas gnwsh tou ti kanw. Oi dianomes boithoun
> men poly alla mono gia osa yposthrizoun eggenws me
> apotelesma meta apo kapoies shmantikes anabathimseis
> (p.x. pyrhnas) mallon na epibarynoun kai na
> mperdevoun. Gia ayto apofasisa na asxolithw me to
> linux from scratch.

Ορθή λογική, όχι όμως και απαραίτητα ορθό συμπέρασμα. Και για να σε
προλάβω το ίδιο πίστευα και εγώ όταν πρωτοείδα το LFS. Αλλά:

Αν είναι να θέλεις να στήσεις LFS για την εκπαιδευτική του σημασία... δεν
χρειάζεται να το κάνεις. Μπορείς κάλιστα να κάτσεις και να διαβάσεις τον
οδηγό προσεκτικά και το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Τα βήματα του είναι
πολύ συγκεκριμένα και αρκετά σαφή ώστε *νομίζω* πως αν τα μελετήσεις σιγά
σιγά θα καταλάβεις τι γίνεται χωρίς να χρειαστεί να κάνεις κυριολεκτικά
την ίδια διαδικασία (που είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα αν καθίσεις να την
δείς σύντομα πριν αποφασίσεις να την κάνεις).

Δεν θέλω να σε αποτρέψω από το να το κάνεις, ίσα ίσα νομίζω πως 'μπαίνεις
στο νόημα', αλλά θα σου πω το εξής:

Το LFS σαν πραγματική χρήση έχει χρηστική σημασία μόνο στα χέρια ανθρώπων
που θέλουν να έχουν ας πούμε *πάρα πολύ* συγκεκριμένα πράγματα στο LFS box
τους. Δηλαδή, θα ήταν χρήσιμο για παράδειγμα σαν dns server, ή σαν
firewall όπου - για λόγους ασφάλειας - θέλεις να ξέρεις που υπάρχει τι,
γλιτώνοντας έτσι πολύ χρόνο από το να φέρεις μια διανομή στα μέτρα σου.
Από την άλλη αν θέλεις να το χρησιμοποιήσεις σαν ένα απλό desktop φαντάσου
ότι αφού πρώτα θα περάσεις πολύ χρόνο για να στήσεις το ίδιο το LFS θα
περνάς τον ίδιο ή και περισσότερο για να αναβαθμίζεις ή να προσθέτεις νέες
εφαρμογές (think KDE, Gnome κτλ.) που πολύ σύντομα, εφόσων έχει
εκπληρωθεί η 'εκπαιδευτική' ιδιότητα θα αρχίσει να σε κουράζει. Πρόσεξε
με. Άλλο να θες να στήσεις κάτι συγκεκριμένο από την αρχή, και άλλο να
είσαι αναγκασμένος να στήσεις οτιδήποτε με αυτό τον τρόπο. Σε όλα τα
πράγματα συνήθως η μέση λύση είναι η καλύτερη :)

Σου προτείνω λοιπόν, εφόσων θέλεις να έχεις μεγαλύτερη επίγνωση μερικών
πραγμάτων να προτιμήσεις διανομές που κάνουν ακριβώς αυτό: debian,
slackware. That's all folks.

--
"What a strange game. The only winning move is not to play"
Running FreeBSD 4.6.2-RELEASE | mailto:zookie at med.auth.gr
4:00μμ up 1:27, 5 users, load averages: 1,00 1,00 0,97