Δε γίνεται mount το root partition!

Haralampos Vassiliadis har-vas at otenet.gr
Tue Sep 10 16:49:01 EEST 2002

            Γεια σας. Είμαι ένας νέος χρήστης του Linux (συγκεκριμένα SUSE
8.0) κι όπως καταλαβαίνετε προσπαθώ να βάλω τάξη σ'ένα εν δυνάμει χάος.
Καταρχήν να σας πω ότι bootάρω από δισκέτα, γιατί απ'ότι κατάλαβα (από
παλιότερες φορές εγκατάστασης Linux) η ύπαρξη του LILO στο ΜΒR είναι μια
κακή ιδέα αν θες να συνυπάρχουν αρμονικά κι άλλα λειτουργικά. Θα σας
περιγράψω τώρα τα λειτουργικά στο σύστημά μου και θα 'θελα να μου πείτε
ποιος είναι ο ασφαλέστερος τρόπος να έχω το LILO. Έχω δυο δίσκους: ένα 10άρη
Primary Master κι έναν 20άρη Primary Slave. Στο 10άρη έχω τα WIN ME και στον
20άρη τα Linux, όπως σας είπα με boot disk. Μετά τη χθεσινή εγκατάσταση των
WIN 2000 στον 20άρη (σε διαφορετικό partition φυσικά), τοποθετήθηκε μια
επιλογή για το ποιο από τα δυο WIN θα
ξεκινήσει. Υποθέτω αυτή τοποθετήθηκε στο MBR του 10άρη. Όμως, όταν βάζω τη
δισκέτα του Linux και με βγάζει αν θα ξεκινήσω από "linux" ή "failsafe", στο
μεν πρώτο σταματάει και λέει: "Kernel panic: VFS: unable to mount root fs on
03:47" στο δε δεύτερο σταματά πριν ... ξεκινήσει (Loading
failsafe....................). Απ'τη SUSE μου είπαν:
It sounds like the installation of Windows 2000 has overwritten your Linux
installation. You should try first 'booting an installed OS' which is an
option on the first CD-ROM of SuSE 8.0. If this boots Windows and not
linux you will have to reinstall SuSE 8.0
        Εμένα δυστυχώς μου βγάζει την επιλογή εκκίνησης των WIN. Δεν υπάρχει
τρόπος να βρω το partition του Linux; Αν όχι, ποιος είναι ο ασφαλέστερος
τρόπος για τη συνύπαρξη πολλών λειτουργικών; Μια προηγούμενη φορά που είχα
βάλει τα Linux (πάλι με δισκέτα) δε μου ξεκινούσαν τα XP. Αν τώρα σβήσω και
ξαναβάλω το Linux, θα ξεκινούν τα δυο WIN OS; Φιλοδοξία μου είναι να μάθω
τόσο καλά το Linux, που να μη χρειάζεται να έχω πλέον WIN. Συγγνώμη για τη
φλυαρία, αλλά κουράστηκα να βάζω και να βγάζω το Linux και τ'άλλα
λειτουργικά που δε ξεκινούν λόγω του Linux (πάνω από 10 εγκαταστάσεις τις 2
τελευταίες εβδομάδες). Ευχαριστώ πολύ και ελπίζω να με
βοηθήσετε.

Βασιλειάδης Χαράλαμπος,
Φοιτητής τμήματος Τεχνολογίας Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών (Τ.Ε.Ι.
Λάρισας)