Open source in goverment

Athanasios Sidiropoylos msx at kil.forthnet.gr
Tue Sep 3 01:01:02 EEST 2002

giorgos vaiol wrote:
> Pernontas aformh apo to mail pano sto open source logismiko kai kratos kapoia pragmata
> "extra".
>
> Den einai realistiko na zhtame apo to kratos na valei linux se ola ta box pou echei giati apla
> tha "fame ta moutra mas".Kai tha ta fame giati, xeroume oloi oti sthn ellada ,opou eiparchei
> chrima eiparchei (malon ? ) diafthora/mizes kai diafora alla.

Oxi bebeos kai den ypostirizw oti prepei na piesoume na baloun linux bsd
h otidipote allo amesos se ola ta kratika mixanimata amesos.Ayto 8a
eitan la8os apo thn stigmh pou kanenas den 8a eijere na ta doulepsei kai
ara.... h doulia den 8a ginontan apo thn mia kai to litourgiko 8a ebgaze
kako onoma. Prepei na tonistei oti h metapidish apo thn yparxousa
katastash se mia katastash opou ola ta kratika mixanimata 8a stirizonte
se anixto logismiko 8a prepei na ginei me mikra alla grigora kai sta8era
bimata. Oste me ka8e mixanima pou stinete na yparxei kapoios pou na
jerei na to doulebei. Kai sto kato kato. To litourgiko mono tou den
kanei tipota. Prepei na anaptix8oun isos kai kapoies pros8etes efarmoges
(p.x. an poume oti 8a mpei sto logistirio tou kratous ena tetio
mixanima.... gia na antikatastisei ena pou ypologizei tous mis8ous twn
ergazomenwn.. den 8a prepei na anaptix8ei h sxetikh efarmogh gia ayto ?)
Bebeos... ka8oti pola apo ayta ta programata einai esoterikhs
kataskeyhs.... Einai eykolo na janagrafoun h aplos metafer8oun sto neo
litourgiko. An den kanw la8os cobol yparxei kai se linux.... Apo cliper
yparxei ? Den eimai sigouros. (Jerw toulaxiston mia efarmogh pou einai
gramenh se cliper sthn DEH gia ton tomea tis apo8ikhs).

> [...]
> meros einai akdhmaikoi.Ekei isos prepei na pame .Giati enas kathigiths panepistimiou den tha pei
> " Preemptible? ...ti ein'touto ? trogete? " , opos the pei ena mesos vouleyths.
> Sinithos aytoi(kathigites) einai, ta atoma pou lene stous ypourgous ti na kanoun kai pos, meso diaforon
> epitropon, kai aytoi einai pou mporoun na kanoun pragmatika, pola pragmata pano sto thema.
> Stous vouleytes isos prepei na tonisoume oti to gnu/linux echei ena Total cost of ownership (TCO) safos
> kalhtero apo emporika proionta ( ta lefta ta "pianoun" amesos :) ) .

Simfonw se ayto. Ontos.

> H diadosh tou linux sto kratos  omos echei mia vasikh proipothesh...thn anaprosarmogh tou kratikou michanismou
> ochi sto "click n' go" alla sthn technognosia.Techognosia pou thelei ,spoudes kai diavasma, pragma
> pou enas mesos gramateas  sto kathe chorio h kapodistriako dhmo px den echei (ektos ligon exereseon) kai as
> tou echoun dosei ena Windows NT gia na "paizei".

Xmmm den symfonw kai toso poly edw.
Giati... ena mixanima me linux h BSD .... einai diskolo sto na to
stiseis men. Apo eki kai pera omos. Afou mpoune oi sxetikes efarmoges
sto desktop kai ta menou tou KDE h tou GNOME h kapoiou allou windows
manager... Den diaferei ousiastika se tipota apo ta windows. Apo thn
meria tou xristh. Xmmm diafarei.... sto oti den peta mple o8ones... 8-))

Diladi. Apo thn stigmh pou mpoune kapoies basikes efarmoges pou xriazete
kapoios se ena mixanima p.x. o gramateas enos dimou. DEN xriazete na
mpei.. na kanei login san root kai na pirajei tipota. 8a kanei click sto
  eikonidio tis efarmoghs pou xriazete kai 8a kanei thn douliatou.....
os ei8iste. 8-) Isos epidi den 8a einai akribos idia ta programata isos
xriastei kapoio xrono ejikioshs me to neo sistima.. isos kai kana dyo
seminaria sxetika me ta programata pou xrisimopoiei kai pws 8a ta
doulebei. Ayta einai sto kostos metapidishs apo thn mia platforma sthn
allh. Bebea kapoios 8a pei... ma ..... etsi den pame sthn ousia pou8ena.
Antika8istoume men ta windows me ta miria kaka tous.. alla .... to linux
den egine gia na to douleboume san windows.... Ontos.. alla afto einai
epidi o ka8e gramateas tou opoiodipote koutsoxoriou den 8elei na ma8ei
ypologistes... den einai pliroforikos.... Gramateas einai o an8ropos.
Emeis aplos 8eloume (egw toulaxiston) na exei mia poio sta8erh ajipisth
kai asfalh platforma gia na kanei thn doulia tou. Kai otan thn kanei...
na mporw na thn xrisimopoihsw kai egw sto spiti. Oxi na xriastei na balw
windows gia na dw ena egrafo pou mou etimase kai mou to estile me email
(akoma isos den ginonte tetia kolpa... alla 8a ginoune siga siga).

> Ta linux/*bsd  pano sto thema IT security apla einai mprosta chronia apo ta proionta ths Micro$oft.
> Ekei prepei kai mporoume na "patisoume" ,kat' emena, se atoma pou endiaferonte gia thn IT security.
> An milisei kaneis me ena adm ths E.Y.P  h  tou stratou pano sto thema tha katalavei safos kalhtera kai
> isos tha skeftei na perasei esto kai dokimastika sto linux.An tous ipogramisoume px thn douleia pou kanei
> pano sto linux h N.S.A,sigoura ena atou parapano tha to echoume.

Ontos se tetious tomeis einai perisotero eykolh h eisxorish enos
sistimatos Linux h BSD. Logo oti 8a eiparxei kapoios pou 8a kanei thn
doulia sosta (o administrator). Kai an den thn kanei.. 8a ta akouei 8-))
Ara anagkastika 8a ma8ei na thn kanei gia na mhn ta akouei. Kai apo thn
stigmh pou milame gia sistimata pou stirizete h kratikh asfalia kai h
e8nikh amina.... Eeee opos kai na to kanoume an den asfalisoume ayta ta
pragmata.. th sta komatia pame fantaroi diladis ??? Na parado8oume apo
twra na glitosoume kai ta ejoda gia tis sferes......

> O silogos/oi linux-ades  ,isos, mporoun   na "fonaxoun " katarchin oti echoume to sintagmatiko (sto pneuma tou
> arthrou 4 tou sintagmatos) dikaioma sthn "plhroforikh isotita" eite echoume linux, eite Micro$oft, eite *bsd ,eite Solaris .
> Giati se telikh, an oloi mporoun na doun ena nomo giati einai se html px,tote den tha einai anagkh na valoun
> to Word h na echoun to media player.Etsi otan "valoun" linux ,an to valoun ,tha echoun tis idies ypiresies apo to
> elliniko kratos kai isos etsi prothmisoun allo O.S ektos apo to  gnosto emporiko OS .

Ayto einai ena apo ta isxira epixirimata pou mporoume na probaloume gia
ton logo pou prepei na ginei ayth h metapidish apo to klistou kodika
sistima tis gnosths eterias se ena sistima anixtou kodika. Giati poly
apla. Se ola ta sistimata anixtou kodika pou gnorizw.... Ta yparxonta
standar gia opoiodipote 8ema lambanonte sobara ypopshn otan ginete h
anaptijh tou sistimatos. Sta windows h Microsoft .... blepei ta standar.
Pernei oti tis xriazete.... kai alionei ta standar pou yparxoun idi etsi
oste na einai asimbates oi yparxouses ylopoihseis me tis dikes tis.
Pagia taktikh ths gia na mhn mporeis na figeis makria ths. 8-)

> Ara ......idees:
> 1)Isos prepei na dialexoume "plagious" tropous kai ochi na milisoume se "aytia pou den akoun".An to linux echei thn "aytokratoria" tou sta panepistimia arga h grigora tha mpei kai ston kratiko
> michanismo.An to NTUA vgalei ena paper  pou leei alachte ta Pc-ia sas apo windows se linux h *bsd
> tha thn akousoun sigoura kalhtera apo ena "palavo/kolimeno linuxa".

Basika... oi plagioi dromoi opos tous orizeis... einai arketa argoi. An
perimenoume diladis ta panepistimia na alajoun prota ayta kai na baloun
pantou linux BSD k.t.l. kai meri na bgoun sthn paragogoi oi fitites.....
feje mou kai glistrisa. to 2099 kai an. Mexri totes to kostos
metapidishs 8a einai yperbolika megalo. Bebeos kai xriazete kai aytos o
dromos. An den yparxoun sxoles pou na bgaloun kapoious pou na jeroun apo
linux kai Unix.... totes... poios 8a ma8ei kai ston geniko gramatea tis
kolopetinitsas pws 8a anigei to star office gia na grapsei ekino to
pistopoihtiko kai pws 8a kanei login gia n anijei ekino to mitroo arenon
gia na dei ayto pou 8elei kai egw den jerw th allo 8a xriastei. Alla
mazi me ayton ton dromo 8a prepei na prospa8isoume kai san aytonomoi
energoi polites ayths ths xoras alla kai san silogos (xmmm prepei kapote
na 8ymi8w na graftw ki egw e ??) na enimerosoume katarxas aytous pou
eklgegisan gia na diaxiristoun ta 8emata mas.

> 2)Ayto omos pou mporoume na zhthsoume einai "open formats " ,giati  mporoume(kat'emena) na tous "zorisoume"
> pragmatika agria.

Ta open formats einai ena must kai einai kati pou mporei na ginei AMESA.
Dixos kan na xriastei na alajei to litourgiko sistima se oute ena
mixanima se olh thn epikratia. Parola ayta kai aytos o dromos exei
kapoio kostos. Giati... 8a prepei pali na ekpedeytoun oloi sto pws as
poume 8a bgaloun ayto to kimeno tis prokirijhs pou 8a anartisoun sthn
istoselida tou ypourgiou oxi sto "dimofiles" doc alla sto anixto format
pou 8a mporei na diabasei kai o poio ftoxos linuxas pou den exei ta
fragka na skaei ston Bill Gates ka8e tris kai ligo mia katostarou gia
anaba8miseis (neo sindetira me ayjimenh texnith nohmosinh apo ton
proigoumeno tou word ekdoshs 2000 leme twra mia anaba8mish).

> Elpizo na  edosa 1-2 idees  pou na einai chrisimes .

Xmmm arketa xrisimes mporw na pw.... Kounisan ligo akoma to mialoudaki
mou pano sto 8ema. Mono pou oi skepseis mou bgikan komataki omes se ayto
to grama... 8-) Den einai h mera mou simera. Toulaxiston.. den eimai se
kalh mera oso anafora thn parousiash twn skepsewn mou. Den pirazei.
kales einai kai etsi. An den bare8ite na to diabasete... 8a tis
epejergastite eseis kai poios jerei th mporei na bgei apo ayto... 8-)

> [...]
> GIorgos
>
> Ps:Sthn Italia eiparchei mia protash nomou sthn gerousia pano sto thema (opios thelei dino kai to "ti kai pos" ) .
> Me liga logia thetei 3 dromous.
> 1)Ipochreotikh chrish open formats.Me liga logia ochi .doc  alla html ktlp ktlp .
> 2)Prothmhsh eleftherou logismikou.Edo h keyword einai "protimhsh"kai ochi "ipochreosh".
> 3)Chrish open source logismikou gia thn diachirish plhroforion pou aforoun olous (px.taytotites ktlp).
> Poles kritikes akoustikan pano sto thema...kai fisika ta gnosta apo thn Micro$oft kai ochi mono.

Xmmm endiaferon akougete....
An einai sta agklika oste na mporw na ta diabasw ki egw 8-) (italika den
ma8enw pou na me skotonete... tous exw akti tous p.....s me ta
(_|_)mixanimata pou kataskebazoun kai exoume sto ergostasio gia na me
paideboun)