Karta grafikwn

Vasilis Vasaitis vasilis at femanet.com.br
Wed Oct 30 19:40:06 EET 2002

  Ξέρω, ξέρω, flamebait όσο δεν πάει, αλλά θα τσιμπήσω. ;^)

On Wed, Oct 30, 2002 at 05:09:52PM +0200, DJ Art wrote:
> On Wednesday 30 October 2002 14:36, Άγγελος Οικονομόπουλος wrote:
>
> οκ, ξέρω, θα βγείτε όλοι να πυροβολήσετε την nvidia, οκ, λοιπόν, πάμε:

  Καλά που είσαι κι εσύ να την υπερασπιστείς δηλαδή. Ούτε μετοχές να
είχες ρε παιδί μου...

> Κι αυτοί που φτιάχνουνε το module προγραμματιστές είναι. Δεν υπάρχει
> πρόγραμμα επί του πλανήτη που να μην έχει bug, τί θές να μας πείς τώρα
> ??

  Ε τώρα συγγνώμη, είναι λογική αυτή; Δηλαδή το ότι όλα τα προγράμματα
έχουν bugs τι πάει να πει, ότι δεν θα έπρεπε να μας ενοχλεί και να τα
χρησιμοποιούμε ανεξάρτητα από αυτό; Ειδικά σε περιπτώσεις που το bug
συνήθως συνεπάγεται κόλλημα, reboot και τα σχετικά, πράγμα ανήκουστο
για linux...

> επειδή έστειλα "ξερό" το προηγούμενο mail, να πώ κάποια πράγματα
> επιπλέον:
>
> 1ον: αυτά περί support και binary only drivers και ότι κρέμεσαι στο
> έλεος της εταιρείας, δεν μπορώ να τα ακούω.
>
> Δηλαδή, αν αύριο η Matrox βγάλει την G1500 και δεν δώσει ποτέ specs ή
> κώδικα ή δεν ενδιαφερθεί, επειδή πρίν από 800 χρόνια που είχε δώσει
> κώδικα στους drivers της g400, πάει να πεί ότι έχει καλό support ??

  Όχι βέβαια. Αν η Matrox κάνει κάτι τέτοιο θα είναι τόσο ένοχη όσο
και η nVidia και οι άλλες. Αλλά η Matrox, χρόνια τώρα, βγάζει και
specs και κώδικα, και για το λόγο αυτό σχεδόν όλα τα προϊόντα της
υποστηρίζονται μια χαρά κάτω από linux. Όλα τα υπόλοιπα είναι FUD.

> Εγώ ακούω από σας ότι:
>
> α) Οι νέες ΑΤΙ (στο προηγούμενο mail έκανα "μπηχτή" για την 9700) δεν
> υποστηρίζονται

  Καμία αντίρρηση εδώ.

> β) οι νέες Matrox δεν υποστηρίζονται

  Μπζζτ, χάσατε. Ποιος είπε τέτοιο πράγμα;

	http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/lnx_p020.cfm

  ΟΚ, δεν έχει 3D ακόμα, αλλά μιλάμε για μια κάρτα που είναι κάτι εξ
ολοκλήρου καινούριο σε σχέση με τα προηγούμενα προϊόντα της εταιρείας,
οπότε μια καθυστέρηση δεν είναι κάτι το παράλογο. Και εξάλλου, το 3D
δεν είναι το βασικό θέμα στο συγκεκριμένο thread. Χμ, και μια που
ανέφερα το 3D, ας υπενθυμίσω ότι οι κάρτες με τσιπάκια της nVidia
μπορεί να είναι κορυφή σε 3D (ή τουλάχιστον ήταν πριν το R300), αλλά
σταθερά υστερούν σε οτιδήποτε άλλο. Καλές για τους hardcore l33t
gamerz, δε λέω, αλλά...

> γ) Δεν τολμάει να βγεί νέο chipset της nvidia και πριν το δείς στην
> αγορά, η nvidia έχει βγάλει ήδη τους drivers για όλα τα λειτουργικά.
>
> Εγώ το θεωρώ το καλύτερο support. Τί να το κάνω τώρα την ATI με το DRI
> και τον κώδικα ?? Υποστηρίζονται όλες οι κάρτες ??? όχι. Υποστηρίζει η
> Nvidia όλες τις κάρτες από την TNT μέχρι και την Geforce super fucking
> 5 ?? ναι.

  Λοιπόν, μπράβο, χτύπησες ακριβώς εκεί που πονάει. Μια από τις κάρτες
που έχω είναι μια nVidia Riva128. Ε λοιπόν, η υποστήριξη της κάρτας
αυτής στο linux είναι κάκιστη σε σχέση με τις άλλες κάρτες που
έχω. Γιατί; Γιατί η nVidia ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε να βγάλει specs, και
όταν αποφάσισε να κυκλοφορήσει binary drivers, αποφάσισε να πάει από
RivaTNT και πάνω, και όσοι είχαν Riva128 μπορούσαν να παν
να... αυτό. Δεν μου αρέσει να εξαρτώμαι από τέτοιες αποφάσεις, προτιμώ
η εταιρεία να βγάλει τα specs και μετά ας μην δώσει δεκάρα.

> Ε, μπορεί να είμαστε linuxάδες, να ενδιαφερόμαστε για κώδικα, αλλά εδώ
> είτε ΑΤΙ πάς, είτε NVidia είτε Matrox είτε δεν ξέρω κι εγώ τί, κρέμεσαι
> από τις εταιρείες. και στην matrox δεν σου εγγυάται κανείς ότι αύριο
> δεν θα αποφασίσει να σταματήσει να σου δίνει κώδικα.

  FUD πάλι. Αν σταματήσει, έχουμε τον κώδικα που έβγαλε ήδη, και τα
specs που έχει δώσει. Αν μετά βγάλει καινούριο προϊόν τελειώς κλειστό
(με πολλή φαντασία όλα αυτά) ε δεν θα το αγοράσω. Δεν βλέπω όμως τι
σχέση έχουν όλα αυτά με την σημερινή πραγματικότητα...

> 2ον: features: ακούω πάλι από σας ότι στην radeon δεν παίζει το ένα,
> στην άλλη δεν παίζει το άλλο μπλα μπλα ...

  Και πάλι, καμία αντίρρηση.

> στην nvidia παίζουν όλα τα features, *ΟΛΑ*. 3d accel, 2d accel, XV
> accel, Antialiasing, Anisotropic, κάτι άλλα παρανοικά features που ούτε

  Όπου το Xv της nVidia φαίνεται να έχει πολλά προβλήματα, ή
τουλάχιστον έτσι λένε οι συγγραφείς του mplayer που έχουν φάει στη
μάπα χρήστες που παραπονιούνται.

	http://mplayer.dev.hu/DOCS/users_against_developers.html#nvidia

> οι ίδιοι τα ξέρουν, twinview για πολλές οθόνες, τα tvout, όλα τα

  Twinview, που είναι κάτι διαφορετικό και ασύμβατο με το Xinerama των
XFree86, οπότε σαφώς λιγότερο υποστηριζόμενο από window managers
κτλ. Αλλά βέβαια, η nVidia ξέρει καλύτερα απ' όλους.

> hardware χαρακτηριστικά. Υπάρχει μεγάλη παραμετροποίηση στους drivers
> της nvidia μέσω του XF86Config
>
> 3ον: κακά τα ψέματα έχει γίνει standard η nvidia. βγάζει ο ΔΕΙΝΑ το τάδε
> game και υποστηρίζει πρίν από όλα, την nvidia. Να θυμίσω εποχές loki ??
> Βγάζει ό άλλος την ταδε graphics lib και θα βασιστεί πάνω σε nvidia για
> αυτό (ειδική υποστήριξη για nvidia από το SDL)
>
> Έτσι όπως είναι τα πράγματα τώρα, αν έχεις nvidia ότι software κι αν
> βγεί, θα στο παίζει η κάρτα.

  Τι να σου πω, όταν στον mplayer βγήκε πριν απ' όλα υποστήριξη για τα
YUV overlays της Matrox, όλοι οι υπόλοιποι καταπίεζαν τους
επεξεργαστές τους...

> Ε, δεν μπορεί να είναι όλα τέλεια: κάπου εκεί μέσα σε όλα αυτά, υπάρχουν
> τα περίφημα bugs τα οποία χτυπάνε στο θέμα stability. παλιότερα
> γινότανε χαμός με τα κολλήματα σε *ΚΑΠΟΙΑ ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ*
> chipsets/motherboards. Απλά, πρέπει να σιγουρευτείς κοιτώντας το README
> των drivers της nvidia ότι το chipset της motherboard σου
> υποστηρίζεται.

  Διαφορετικά, μένεις με το πι στο χι, σωστά;

  [...]

--
Vasilis Vasaitis
vasilis at femanet.com.br