Karta grafikwn

DJ Art djart at linux.gr
Wed Oct 30 17:11:05 EET 2002

On Wednesday 30 October 2002 14:36, Άγγελος Οικονομόπουλος wrote:

οκ, ξέρω, θα βγείτε όλοι να πυροβολήσετε την nvidia, οκ, λοιπόν, πάμε:

> nai, bebaia, kai xairesai na kaneis reboot
> se linux an xrhsimopoieis p.x. bsd,

καταρχάς ο άνθρωπος μίλησε για linux. ούτε windows, ούτε bsd, ούτε
τίποτα άλλο. Το τί κάνει το bsd δεν μας αφορά καθόλου. Το linux μας
ενδιαφέρει.

> se sta8ero phruna an xrhsimopoieis development kernels,
> genika, giati to module einai undebuggably buggy.

Κι αυτοί που φτιάχνουνε το module προγραμματιστές είναι. Δεν υπάρχει
πρόγραμμα επί του πλανήτη που να μην έχει bug, τί θές να μας πείς τώρα
??

επειδή έστειλα "ξερό" το προηγούμενο mail, να πώ κάποια πράγματα
επιπλέον:

1ον: αυτά περί support και binary only drivers και ότι κρέμεσαι στο
έλεος της εταιρείας, δεν μπορώ να τα ακούω.

Δηλαδή, αν αύριο η Matrox βγάλει την G1500 και δεν δώσει ποτέ specs ή
κώδικα ή δεν ενδιαφερθεί, επειδή πρίν από 800 χρόνια που είχε δώσει
κώδικα στους drivers της g400, πάει να πεί ότι έχει καλό support ??

Εγώ ακούω από σας ότι:

α) Οι νέες ΑΤΙ (στο προηγούμενο mail έκανα "μπηχτή" για την 9700) δεν
υποστηρίζονται

β) οι νέες Matrox δεν υποστηρίζονται

γ) Δεν τολμάει να βγεί νέο chipset της nvidia και πριν το δείς στην
αγορά, η nvidia έχει βγάλει ήδη τους drivers για όλα τα λειτουργικά.

Εγώ το θεωρώ το καλύτερο support. Τί να το κάνω τώρα την ATI με το DRI
και τον κώδικα ?? Υποστηρίζονται όλες οι κάρτες ??? όχι. Υποστηρίζει η
Nvidia όλες τις κάρτες από την TNT μέχρι και την Geforce super fucking
5 ?? ναι.

Ε, μπορεί να είμαστε linuxάδες, να ενδιαφερόμαστε για κώδικα, αλλά εδώ
είτε ΑΤΙ πάς, είτε NVidia είτε Matrox είτε δεν ξέρω κι εγώ τί, κρέμεσαι
από τις εταιρείες. και στην matrox δεν σου εγγυάται κανείς ότι αύριο
δεν θα αποφασίσει να σταματήσει να σου δίνει κώδικα.

2ον: features: ακούω πάλι από σας ότι στην radeon δεν παίζει το ένα,
στην άλλη δεν παίζει το άλλο μπλα μπλα ...

στην nvidia παίζουν όλα τα features, *ΟΛΑ*. 3d accel, 2d accel, XV
accel, Antialiasing, Anisotropic, κάτι άλλα παρανοικά features που ούτε
οι ίδιοι τα ξέρουν, twinview για πολλές οθόνες, τα tvout, όλα τα
hardware χαρακτηριστικά. Υπάρχει μεγάλη παραμετροποίηση στους drivers
της nvidia μέσω του XF86Config

3ον: κακά τα ψέματα έχει γίνει standard η nvidia. βγάζει ο ΔΕΙΝΑ το τάδε
game και υποστηρίζει πρίν από όλα, την nvidia. Να θυμίσω εποχές loki ??
Βγάζει ό άλλος την ταδε graphics lib και θα βασιστεί πάνω σε nvidia για
αυτό (ειδική υποστήριξη για nvidia από το SDL)

Έτσι όπως είναι τα πράγματα τώρα, αν έχεις nvidia ότι software κι αν
βγεί, θα στο παίζει η κάρτα.

Ε, δεν μπορεί να είναι όλα τέλεια: κάπου εκεί μέσα σε όλα αυτά, υπάρχουν
τα περίφημα bugs τα οποία χτυπάνε στο θέμα stability. παλιότερα
γινότανε χαμός με τα κολλήματα σε *ΚΑΠΟΙΑ ΠΟΛΥ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ*
chipsets/motherboards. Απλά, πρέπει να σιγουρευτείς κοιτώντας το README
των drivers της nvidia ότι το chipset της motherboard σου
υποστηρίζεται.

Πλέον όμως, έχει περάσει καιρός από την τότε εποχή που γινόντουσαν αυτά,
έχουν βγεί πιο καινούριοι drivers και είναι πολύ πιο stable.
Συγκεκριμένα, έχω να φάω κόλλημα λόγω nvidia εδώ και κάτι μήνες (TNT2
και Geforce2). Στην TNT2 που είναι πάνω σε ένα apoloPro-VIA133A mobo
(QDI) έτρωγα κολλήματα στο παρελθόν για μια περίοδο. τώρα με τους πιο
τελευταίους drivers κανένα. Στη δε geforce2Ti που είναι πάνω σε ένα
επίσης apolopro-via133A mobo (Asus p3v4x) ποτέ δεν είχα πρόβλημα.

και αυτό δεν ισχύει μόνο για τις nvidia. για να πάμε στις ati να δούμε
κι εκεί πόσα κολλήματα παρουσιάζονται.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering