Freetype & Fonts

Φίλιος Κωνσταντίνος drcypher at mail.ntua.gr
Thu Oct 17 15:51:01 EEST 2002

Γεια και χαρά σε όλους,

   έχω Slackware 8.1, X 4.2.0. Έχω στήσει το gnome 2.0.1 χρησιμοποιώντας
το GARNOME 0.15.0. Το πρόβλημα που είχα πάντα ήταν με το Xft.
Εγκαθιστούσα από sources τις τελευταίες εκδόσεις του Freetype και
Freetype 2, και πάντα μου έβγαζε τα ίδια σφάλματα. Κάποια στιγμή
διαπίστωσα ότι κάποια header files του freetype υπήρχαν ήδη μαζί με το X
(δηλ. κάπου στο /usr/X11R6/include). Το πρόβλημα δημιουργούνταν πάντα
στο compilation του pango. Διάβασα τις οδηγίες και λέει ότι θα πρέπει να
αφαιρεθούν τα στοιχεία του freetype που υπάρχουν στη διανομή του X, και
να εγκατασταθεί η βιβλιοθήκη από την αρχή.
   Τώρα πάω να κάνω update εγκαθιστώντας τις καινούριες εκδόσεις των
προγραμμάτων του gnome (GARNOME 0.18.0), και πάλι έχω πρόβλημα με το
Xft. Κοιτώντας το output του gcc βλέπω ότι το πρόβλημα είναι σε κάτι
απομεινάρια (header files) στο directory tree του X (κάτι Xft.h κτλ).
   Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι: τελικά ποια αρχεία σχετίζονται με το
Freetype εντός του X και μπορώ με ασφάλεια να απεγκαταστήσω ώστε να
μπορώ να κάνω σωστά compile? Αν τα απεγκαταστήσω, θα δουλεύει το X σωστά
με όλα τα fonts? Αυτό που σκέφτηκα είναι να κάνω configure το freetype
με prefix=/usr/X11R6, να κάνω make uninstall, και μετά με configure
--prefix/usr/local να εγκατασταθεί "σωστά". Υπάρχει περίπτωση να
προκαλέσω πανικό;
   Επίσης, αν εγκαταστήσω το freetype2 είναι σαν να έχω εγκαταστήσει ΚΑΙ
το 1 ή πρέπει να τα βάλω και τα δυο;
   Όσο για τα fonts, αφότου έσβησα (νομίζω ότι τότε άρχισε) ορισμένα
αρχεία του Xft από το dir tree του X, όταν μπαίνω στα X (χρησιμοποιώντας
gnome), χωρίς να κάνω ΚΑΜΙΑ αλλαγή στα configurations, οι ίδιες
παράμετροι για fonts μου δείχνουν την ίδια γραμματοσειρά τη μια
τεράστια, την άλλη πολύ μικρή και την άλλη κανονικά. Δεν έχω παρατηρήσει
κάτω από ποιες συγκεκριμένες συνθήκες συμβαίνει. Μου φαίνεται μάλλον
τυχαίο. Ενδέχεται να σχετίζεται με τα αρχεία που έσβησα; Και γιατί δεν
συμβαίνει πάντα.

   Τέλος, είδα ότι βγήκε στο slackware-current X 4.2.1. Έχει καμία
φοβερή αλλαγή ή να φυλάξω το bandwidth μου για καμιά άλλη δουλειά (το
μόνο που είδα στα changelogs του Xfree86.org είναι κάτι διορθώσεις
ασφαλείας που δεν με πολυ-ενδιαφέρουν, αλλά ποτέ δεν ξέρεις αν άλλαξε
και κάτι άλλο);

--
Φίλιος Κωνσταντίνος, Προπτυχιακός Φοιτητής
Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών / Ε.Μ.Π.