Greek LaTeX distro

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Oct 11 01:30:02 EEST 2002

On 2002-10-10 22:11, Antonios Christofides <A.Christofides at itia.ntua.gr> wrote:
> Ο Steve Stavropoulos έγραψε:
>
> Αν τα βάλεις κάτω, θα δεις ότι συγκεντρωτικά η εμπειρία μου στο LaTeX
> είναι μόλις ενός έτους, λοιπόν είναι λογικό να υπάρχουν μερικά ΠΟΛΥ
> ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ που δεν ξέρω. Όπως ας πούμε το texhash. Το οποίο,
> παρεμπιπτόντως:
> 1) Δεν αναφέρεται πουθενά στο βιβλίο του Lamport.
> 2) Δεν αναφέρεται πουθενά στο LaTeX Companion.

Δεν έχει σχέση με το TeX γενικά.  Το texhash είναι κάτι που είναι
teTeX-specific.

> 3) Δεν αναφέρεται πουθενά στο GreekTeXFAQ.
> 4) Αναφέρεται στο teTeX local guide, στο τέλος του παραρτήματος Β περί
>    εγκατάστασης του teTeX (το οποίο παράρτημα δεν χρειάστηκε ποτέ να
>    διαβάσω αφού τα λειτουργικά που χρησιμοποίησα είχαν το teTeX
>    εγκατεστημένο).

Όταν είσαι ο διαχειριστής του συστήματος (διάβαζε "root") δυστυχώς ή
ευτυχώς τέτοιες ευθύνες, όπως το διάβασμα του documentation που
έρχεται μαζί με τα εγκατεστημένα προγράμματα, πέφτουν πάνω σου.

> Παρόλα αυτά, εγώ φυσικά έπρεπε να το ξέρω το texhash, αφού είναι τόσο
> θεμελιώδες.

Αν με ήρεμο τρόπο κάτσουμε και το καλοσκεφτούμε το πράγμα, ίσως να
βρούμε γιατί δεν το ήξερες.  Τώρα πλέον όμως ξέρεις πότε πρέπει να
χρησιμοποιείς το texhash φαντάζομαι, οπότε έστω και με αυτόν τον
ανορθόδοξο τρόπο, δεν έχεις ανάγκη πλέον από άλλους για να στήσεις
extra πράγματα στο teTeX σου.  Άρα δεν χρειάζεται να τσακωνόμαστε.

> Οπότε καταλήγουμε στα εξής πιθανά συμπεράσματα:
> 1) Είτε ένας χρόνος εμπειρίας στο LaTeX είναι πολύ λίγο για να
>    μπορείς να γράψεις ελληνικά.

Όχι.  Το TeX και τα ελληνικά δεν έχουν σχέση με το πόσο καιρό έχεις
ασχοληθεί να στήνεις εκδόσεις του teTeX.  Στην canonical μορφή του, το
TeX είναι κάτι που το βρίσκεις στημένο από τον τοπικό TeX-guru και
ασχολείσαι μόνο σαν χρήστης μαζί του.  Σε τέτοια περίπτωση, δεν
ασχολείσαι με το πως θα παίξουν τα ελληνικά.  Απλά παίζουν.

> Είναι σαφές ότι δεν προσπάθησα να το παίξω γκουρού (αφού άλλωστε δεν
> είμαι), και τόνισα την ασχετοσύνη μου ηθελημένα. Προσπάθησα να εξηγήσω
> παραστατικά τα προβλήματα που συναντά ένας άσχετος. [...]

> Μετά από ένα χρόνο μπορεί το texhash να μου έρχεται τόσο φυσικά ώστε
> να έχω ξεχάσει ότι κάποτε έψαχνα επί δύο ώρες να βρω τι έχω κάνει
> λάθος. [...]

Δεν διάβασες όλο το documentation του teTeX administrator πριν το
στήσεις.  Τυπικό λάθος.  Το έχω κάνει κι εγώ.  Τουλάχιστον χίλιες
φορές.  Κάθε φορά νιώθω το ίδιο ηλίθιος όταν το ανακαλύπτω.

--
keramida at FreeBSD.org       FreeBSD: The Power to Serve
FreeBSD 5.0-CURRENT #12: Thu Oct 10 21:08:38 EEST 2002