Anaba8miseis ...

Vasilis Vasaitis vasilis at femanet.com.br
Tue Oct 8 15:02:02 EEST 2002

On Tue, Oct 08, 2002 at 11:04:46AM +0300, Tom Diamond wrote:
> Hello all,
>
> Πρόσφατα (σήμερα το πρωί) έκανα μια ψιλο αναβάθμιση στο σύστημά μου (SuSE 8.0
> pro).
>
> Πριν:
> -----
> Plextor CD-ROM Secondary Master
> ASUS DVD       Secondary Slave
>
> Τώρα:
> -----
> ASUS DVD       Secondary Master
> Teac CD-Writer Secondary Slave

  Καταρχήν, αν και δεν ρωτάς αυτό, σκέψου την πιθανότητα να βάλεις
μόνο του το γραφτήρι στο Secondary Master, και το DVD να το στείλεις
μαζί με τον δίσκο ως Primary Slave. Το πρόβλημα με την υπάρχουσα
κατανομή είναι ότι, αν γράφεις ένα CD και συγχρόνως διαβάζεις από το
CD-ROM/DVD (π.χ. σε απευθείας εγγραφή από CD σε CD), οι δύο συσκευές
δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν συγχρόνως το IDE bus που μοιράζονται,
με αποτέλεσμα ελαφρή μείωση της επίδοσης, και βασικά ελαφρή αύξηση της
πιθανότητας να πάει κάτι στραβά.

  Αν βέβαια δεν έχεις ποτέ σκοπό να γράψεις απευθείας από CD, μπορείς
να αγνοήσεις τα παραπάνω. Αν πάλι τα έβαλες έτσι επειδή έχεις ήδη δύο
δίσκους, σκέψου μια αναδιανομή έτσι κι αλλιώς.

> Για αρχή άλλαξα τα links στο /dev/, άλλαξα το fstab και το mount γίνεται
> κανονικά και στις δύο συσκευές (/dev/dvd και /dev/cdrecorder πλέον).
> Μένει η ρύθμιση του cdrecord. Κοίταξα στη βοήθεια του KonCD και βρήκα ότι
> πρέπει να φορτώσω το module για scsi emylation. Με lsmod βλέπω ότι το module
> έχει φορτωθεί. Τρέχω "cdrecord -scanbus" (ως root) για δοκιμή αλλά τερματίζει
> λέγοντας ότι δεν μπορεί να βρει κάτι σαν "/dev/pg*".
> Καμιά ιδέα;

  Και πάλι, εδώ σκέψου την πιθανότητα να σουτάρεις τελείως το ide-cd
από τον πυρήνα και να έχεις μόνο υποστήριξη για ide-scsi. Έχει μόνο
πλεονεκτήματα. Αλλιώς, πρέπει να χρησιμοποιήσεις την παράμετρο
hdd=ide-scsi για τον *πυρήνα*, για να μη δώσει το γραφτήρι στο ide-cd
και να το αναλάβει μετά το ide-scsi όταν το φορτώσεις.

--
Vasilis Vasaitis
vasilis at femanet.com.br