Neos xrhsths tou Linux. [was: Re: Linux-greek-users digest, Vol 1 #1226 - 6 msgs]

Giorgos Keramidas keramida at freebsd.org
Sun Oct 6 03:01:01 EEST 2002

On 2002-10-05 17:26, paparhs katsaplias <arhsmarkos at yahoo.gr> wrote:

[snip: ένα κάρο παλιά μηνύματα]

> Παιδια Γεια σας
>
> Δεν ξερω πως λειτουργειτε απλως μου αρεσει η ιδεα του ελευθερου
> λογισμικου γι αυτο θελω να αγορασω μια διανομη αλλα δεν ξερω ποια

Κατ' αρχήν, σε παρακαλώ. Πάρα πολύ.  Μην αντιγράφεις παλιά μηνύματα
στη λίστα ακριβώς όπως είναι. Αν θες να στείλεις κάποιο νέο μήνυμα στη
λίστα, αρκεί να το στείλεις στη διεύθυνση linux-greek-users at hellug.gr

Δεν χρειάζεται να "απαντάς" σε κάποιο μήνυμα.  Ειδικά αν αυτό το
μήνυμα είναι μια ολόκληρη συλλογή από διαφορετικά, χωρίς καμία σχέση
μεταξύ τους μηνύματα.

Καλή ιδέα είναι επίσης, να βάζεις κάποιο πιο περιγραφικό θέμα στα
μηνύματα που στέλνεις.  Όπως π.χ.:

	Subject: Νέος χρήστης. Ποια διανομή μου προτείνετε να διαλέξω;

Το συγκεκριμένο θέμα έχει απαντηθεί πάρα πολλές φορές, και αν πας στις
σελίδες του www.hellug.gr θα βρεις τα αρχεία της λίστας (και των άλλων
λιστών του συλλόγου HELLUG).  Στα αρχεία υπάρχουν ήδη πολλές από τις
ερωτήσεις που κάποιος καινούριος συνήθως κάνει, με πολύ καλές απαντήσεις.
Πριν στείλεις κάποια ερώτηση στη λίστα, στο μέλλον, είναι καλή ιδέα να
κοιτάζεις στα αρχεία της λίστας μήπως ήδη υπάρχει κάποια απάντηση που
σε καλύπτει.  Πίστεψέ με, θα σου γλιτώσει πολύ χρόνο αυτό.

> Δεν ξερω πολλα για υπολογιστες και λειτουργικα εχω τα 98. Ειμαι
> μεταξυ των suse και mandrake

Δεν υπάρχει κάποια διανομή του Linux που να είναι αντικειμενικά η
καλύτερη από όλες τις άλλες για οποιαδήποτε δουλειά.  Κάθε διανομή
έχει και τα καλά, αλλά και τα κακά της.  Το πιο σημαντικό κριτήριο για
κάποιον που είναι κανούριος στο Linux είναι συνήθως πόσο εύκολα θα
μπορεί να βρει βοήθεια κοντά στο μέρος που μένει.  Αν οι περισσότεροι
φίλοι σου έχουν SuSE θα είναι βλακεία να βάλεις Mandrake.  Για ένα και
μόνο λόγο.  Αυτή εδώ η λίστα και οι online πηγές που μπορείς να βρεις
πληροφορίες για το Linux είναι πάρα πολλές και γενικά καλής ποιότητας.
Αλλά όταν είσαι καινούριος με κάτι είναι πολύ καλύτερα να μπορείς
οποιαδήποτε στιγμή, ακόμα κι αν δεν έχεις δίκτυο, να πάρεις τηλέφωνο
κάποιον που μένει κοντά σου και να τον ρωτήσεις κάτι στα γρήγορα, ή να
πεταχτεί ο ίδιος στο σπίτι σου και να σου δείξει σε 5 λεπτά κάτι.

> δεν ξερω θα ηθελα βοηθεια εχω γραφτει στο mailing list αρα θελω να
> πιστευω οτι θα μου σταλει μια απαντηση εδω.

Συνηθίζεται όταν απαντάμε σε μηνύματα από λίστες, οι λογικοί άνθρωποι,
να μην υποθέτουμε ότι ο αποστολέας του αρχικού μηνύματος είναι
γραμμένος στη λίστα ντε και καλά.  Γι' αυτό αν δεις το γράμμα που έχω
στείλει εγώ απευθύνεται τόσο σε σένα όσο και στη λίστα.  Είναι πιο
σίγουρο ότι θα την δεις την απάντηση έτσι.

> Μια ευκολη διανομη.

Τώρα πλέον, περίπου 10 χρόνια μετά από την πρώτη εμφάνιση του Linux σε
μορφή που να μπορεί κάποιος να την εγκαταστήσει, δεν υφίσταται τέτοιο
πράγμα όπως "δύσκολη διανομή".  Είναι όλες τόσο εύκολες στην εγκατάσταση
που μερικές φορές απορώ γιατί δεν έχει βάλει η μισή υφήλιος Linux, έτσι,
για την πλάκα της υπόθεσης.

> Εχω dvd drive.

> Ειμαι φοιτητης θα ηθελα να μαθω πιο εμπεριστατωμενα καλυτερα το pc
> μου να γνωριστουμε ισως και να γινουμε φιλοι ποιος ξερει.

Heh.  Ναι καλά... πρόσεξε όμως μην σε δώ να του ανάβεις και κεριά σε
λίγο, να κάνεις τελετές με παρθένες πάνω από το monitor όταν το
φεγγάρι είναι στη χάση του, ή να ζωγραφίζεις διαβολάκια στα τετράδια
με λεζάντα "The Power to Serve" από κάτω.

> Λοιπον ενα μεγαλο προβλημα που ειχα οταν ξαναδοκιμασα προ
> αμνημονευτων χρονων ηταν αυτο το mount στο δισκο να τον χωρισω και
> τετοια.

Γι αυτό χρειάζεται όταν κάνεις τη πρώτη εγκατάσταση να έχεις
τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω κοντά σου:

    1. Το εγχειρίδιο της διανομής που προσπαθείς να στήσεις.

    2. Ένα φίλο σου, ο οποίος έχει στήσει Linux τουλάχιστον 6 φορές.

    3. Κάποιο πρόσφατο backup του partition table σου.  Κατά
       προτίμηση, τυπωμένο σε χαρτί ή γραμμένο με το χέρι.

> Τον κατεστρεψα και μετα απο αρκετα χρονια ο ιδιος αχριστοσ χρηστης
> θελω να ξαναδοκιμασω.  Στις 7 κυκλοφορει το suse 8.2 και μεχρι τις
> 23 η πιο νωρις το mandrake.

Γενικά δεν έχει καμία απολύτως σημασία τι υπάρχει διαθέσιμο εκείνη τη
στιγμή που θα το στήσεις το Linux και αν σε δυο μέρες θα βγει
καινούρια έκδοση, μπορείς εσύ χρησιμοποιώντας το δίκτυο να
αναβαθμίσεις τα προγράμματά σου στην καινούρια έκδοση.  Το Linux
μπορεί να αναβαθμιστεί πολύ πιο εύκολα και με πιο ομαλή διαδικασία από
ότι μια εγκατάσταση των Windows.  Μην σε νοιάζει καθόλου ποια έκδοση
του SuSE θα υπάρχει σε μια βδομάδα.  Βάλε όποια έχεις, κι όποια μπορεί
να σε βοηθήσει να βρεις κάποιος κοντινός σου γνωστός, και προχώρα
ακάθεκτος.

> Να σημειω8ει δεν εχω καθολου διαδυκτιο και ουτε προκειτε αρα δεν με
> ενδιαφερουν και τοσο τοιχοι της  φωτιας και τετοι ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ

Είμαι περίεργος να δω πως θα διαβάσεις τα μηνύματα της λίστας χωρίς
δίκτυο.  Το Linux και τα Unix-like λειτουργικά είναι παιδιά του
δικτύου.  Χρησιμοποιούν οποιαδήποτε δικτυακή σύνδεση έχεις με διαφανή
και συνεπή τρόπο.  Χρειάζονται και σχεδόν απαιτούν την ύπαρξη δικτύου
για να ενημερώνονται με καινούριες εκδόσεις.  Η πλειοψηφία των
εφαρμογών που παρέχουν σε ένα χρήστη επικεντρώνονται στην χρήση και
εκμετάλλευση του δικτύου.  Δεν λέω πως είναι αδύνατον να
χρησιμοποιήσεις το Linux χωρίς καθόλου δίκτυο (όπως είναι πολύ εύκολο
και σύνηθες να χρησιμοποιούνται τα Windows 98 χωρίς σύνδεση με το
Internet, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα).  Η πραγματική ομορφιά και
χρησιμότητα ενός Unix-like λειτουργικού όμως είναι αλήθεια ότι
φαίνεται όταν το βάλεις σε ένα δίκτυο.

>       ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΠΟΛΥ
>
> Παιδια να με συγχωρειτε που τραβηξε τοσο πολυ εχασα τον ελεγχο.
> Σας ευχαριστω απο τωρα για την προσοχη

Καμία πρόταση από μένα.  Βάλε όποια διανομή θέλεις.  Βάλε Debian,
SuSE, Mandrake, Redhat, Turbo Linux, οτιδήποτε.  Δεν έχει καμία
απολύτως σημασία για μένα.  Ό,τι και να βάλεις όμως, μάθε το καλά :P

--
keramida at FreeBSD.org -==- FreeBSD: The Power to Serve
FreeBSD 5.0-CURRENT #3: Wed Oct  2 04:55:42 EEST 2002