Ετσι κλείνονται οι δουλειές

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Wed Oct 2 12:20:02 EEST 2002

On 2002-10-02 09:34, Nikolaos Kefalas <nkef at otenet.gr> wrote:

> Edo einai pou diaferoune oi apopseis mas , ka8e xrhsths exei to
> dikaioma na trexei linux oso kai asxetos kai ean einai ,den hda
> pou8ena na leei oti to Linux einai gia tous ligous kai tous
> eklektous.

Καλά, ότι νά 'ναι λέμε.  Δεν είπα εγώ ότι το Linux δεν πρέπει να
παρέχει ευκολίες σε άτομα που έχουν ένα κουκούτσι μυαλό.  Για να σου
δώσω παράδειγμα που το έζησα.  Ξέρεις πόση ώρα πήρε στην αδερφή μου να
μάθει να γράφει και να διαβάζει τα mail της με το Pine;  Περίπου πέντε
λεπτά.  Ξέρεις πόσες ώρες μάθημα χρειάστηκαν για να μάθει η ίδια μου
αδερφή το Outlook;  Δεν θες να μάθεις.

Να σου πώ γιατί; Γιατί πολύ απλά, στο Pine δεν χρειάστηκε ποτέ να
ασχοληθεί με `accounts', `servers', κι ένα κάρο μαλακίες, απλά για να
στείλει ένα mail.  Μπήκε, κοίταξε την οθόνη και είδε το "Press C for
compose".  Το πάτησε, έγραψε το mail, είδε το "^X send" και σε λίγα
δευτερόλεπτα είχε στείλει ένα email χωρίς ΚΑΜΙΑ βοήθεια από μένα.

Δεν πιστεύω, ούτε δέχομαι, το γεγονός ότι τα Windows είναι πιο εύκολα
από ένα Linux σύστημα.  Σε μερικά πράγματα μπορεί, σε άλλα όχι.  Το
μόνο σίγουρο είναι ότι δεν απαιτώ το Unix να είναι πιο δύσχρηστο από
τα Windows, όπως λες παρακάτω:

> Den einai oloi oi experts ton ypologiston, oute exoun thn  ore3h na
> ginoun opote giati na tous stereitai to dikaioma na xrhsimopoioun
> Linux logo dysxrhstias? edo boh8ane ta conf tools ta euxhrista
> grafika periballonta, ta opoia den proorizontai mono gia to neo
> xrhsth .

Η δική μου άποψη είναι πως είναι πολύ πιο εύκολο να αλλάξεις ρυθμίσεις
κάνοντας edit ASCII αρχεία.  Έτσι το μόνο πράγμα που χρειάζεται να
μάθεις για να μπορείς να πειράζεις ρυθμίσεις στο Linux σου είναι:

1. Ένα editor.
2. Ποια αρχεία θα πειράξεις και πως.

Το πρώτο δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο με editors όπως το pico και το
joe, που είναι διαθέσιμα σαν πακέτα σε όλα τα distributions.  Το
δεύτερο είναι πολύ εύκολο να το μάθει κανείς διαβάζοντας το
documentation ή στέλνοντας email σε κάποια λίστα όπως αυτή εδώ.

Το πρόβλημα δεν είναι πως θα μάθεις τι να κάνεις.  Το πρόβλημα είναι
όταν ο άλλος δεν έχει την στοιχειώδη εξυπνάδα να διαβάσει το CD-ROM
που έστησε και να ξέρει ότι πάνω γράφει Redhat Linux 7.3.  Όταν θέλει
να γράψει ελληνικά, και αντί να στείλει ένα email λέγοντας ακριβώς τι
θέλει να κάνει, αρχίζει να στέλνει email με κάτι αντίστοιχο του:

	Γιατί το Linux γαμιέται;  Στα Windows μου δούλευαν όλα.

Τότε, δυστυχώς, φοβάμαι πως δεν με νοιάζει αν αυτός βάλει Linux.
Αυτό ήθελα να πω πριν.  Είναι πιο προφανές τι εννοώ τώρα;

Γιώργος.