LaTeX & sigma teliko

Nikos Galanis chem482 at edu.uoc.gr
Tue Nov 5 12:00:06 EET 2002

> Message: 4
> From: =?iso-8859-7?b?zNzx6e/yLbbj4+Xr7/Ig1PHp4vXm3PI=?= <invader at hol.gr>
> To: linux-greek-users at hellug.gr
> Subject: =?iso-8859-7?b?0PH84uvn7OEg7OUg9OXr6er8IPPf4+zhIPP07w==?=
> =?iso-8859-7?b?IExh1GXXIQ==?= Date: Tue, 5 Nov 2002 00:21:45 +0200
>
>         Έχω εγκαταστήσει το latex (TeX version 3.14159) και το πακέτο
> babel. Τα ελληνικά δουλεύουν χωρίς προβλήματα εκτός από το παρακάτω:
>         Όταν έχω μία λέξη που τελειώνει σε 'ς' κάποιες φορές το latex μου
> το μετατρέπει σε 'σ'. Ένα παράδειγμα που θυμάμαι είναι το εξής: Όταν μία
> [...]

Άνοιξε το αρχείο iso-8859-7.def, εάν δεν θυμάσαι που είναι τρέξε
"find /usr/share/texmf -name iso-8859-7.def"
Σε κάποια γραμμή έχει το ακόλουθο:
\DeclareInputText{242}{s}
\DeclareInputText{243}{s}
Αυτό το σημείο του κώδικα είναι υπέυθυνο για την μετατροπή του σ σε ς όταν
είναι στο τέλος μια λέξης. Μπορείς να το αλλάξεις και να λυθεί το πρόβλημα. Η
αλλαγή που πρέπει να κάνεις είναι να αντικαταστισεις στον κώδικα το "s" με
"c". Δεν θυμάμαι σε πιο από τα δύο είναι απαραίτητο, αλλά μπορείς να
δοκιμάσεις πρώτα στο ένα και μετά στο άλλο (όχι και στα δύο ταυτόχρονα!)
Αυτό που θα χάσεις είναι να βάζεις πάντα "ς" όταν είναι τελικό το σίγμα, δεν
θα μετατρέπεται αυτόματα!

Νίκος Γ.