Journaling και fsck

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Nov 5 03:34:06 EET 2002

On 2002-11-04 14:19, Φίλιος Κωνσταντίνος <drcypher at mail.ntua.gr> wrote:

> Λογικό δεν μου φαίνεται ιδιαίτερα, αλλά ούτε και απίθανο. Όσο για την
> ακρίβεια με μπέρδεψες. Νόμιζα ότι το -H δείχνει σε μονάδες SI, όπως
> υποθέτω δείχνει και το cfdisk (δε θυμάμαι αν έψαξα εξονυχιστικά, αλλά
> δεν έχω βρει που λέει αν το cfdisk χρησιμοποιεί MB ή MiB). Πως τίθεται
> το θέμα ακρίβειας;

Διάβασε τον κώδικα.  Οι τσακωμοί περί mb, Mb, MB και MiB είναι κι
αυτοί από τα πλέον κλασικά flames στον κόσμο στων υπολογιστών.  Στον
κώδικα του FreeBSD df(1) βλέπω π.χ.:

                case 'H':
                        hflag = UNITS_SI;
                        valp = vals_si;
                        break;
                case 'h':
                        hflag = UNITS_2;
                        valp = vals_base2;
                        break;

με αντίστοιχα #defines για το μέγεθος των kilo, mega, tera, κλπ. τόσο
σε SI units όσο και σε 2^x units.  Δεν βλέπω κώδικα για πολλαπλάσια
του 1000 αλλά μόνο μια ματιά έριξα τώρα... δεν έχω κάτσει να διαβάσω
εξονυχιστικά το source.

> Εντελώς εγκυκλοπαιδικά, το df, παίρνει την πληροφορία από το
> filesystem, τον driver ή το partition table? Θέλω να πω, θα μπορούσε
> να δίνει π.χ.  ένα filesystem τα μεγέθη σε MB και να παρουσιάζονται
> ως MiB?

Αν κατέβεις αρκετά χαμηλά, το πιο πιθανόν είναι να σταματήσεις κάπου
μεταξύ filesystem και device driver και να μείνεις εκεί να αιωρείσαι
επ' άπειρον.  Η μόνη σίγουρη απάντηση είναι πάλι να δεις τον κώδικα.

Γιώργος.