Journaling και fsck

Alexandros Papadopoulos apapadop at cmu.edu
Mon Nov 4 01:57:08 EET 2002

On Sunday 03 November 2002 18:00, Φίλιος Κωνσταντίνος wrote:
> Γειά χαρά!
>
>   τις τελευταίες μέρες παίζω με τα filesystems (καινούριος
> δίσκος->ευκαιρία για συγυρίσματα και ανακατατάξεις), και είπα να
> δοκιμάσω filesystem με journaling.
>   Από ό,τι διάβασα σε διάφορα μέρη, το ReiserFS φαίνεται να είναι
> αρκετά ανώτερο του ext3. Ισχύει αυτό;

Thou shalt not send flamebait posts to HELLUG. Αν κοιτάξεις στα archives
υπάρχει μεγάλο thread για το ReiserFS.

>   Επίσης, πέρα των πλεονεκτημάτων στις ταχύτητες ανάγνωσης αρχείων,
> είδα ότι έχει και μηχανισμό με τον οποίο αποφεύγονται τα fsck όταν ο
> υπολογιστής σβήσει ανώμαλα.

Αυτό το κάνει και το ext3. To fsck είναι "προαιρετικό", λέει.

>   Μέχρι τώρα εγώ είχα χωρήσει 40GB δίσκο σε partitions το πολύ 10GB,
> τα οποία έκανα mount "on demand", ώστε αν γίνει τίποτα να μην τρώω το
> 20λεπτο fsck. Αν βάλω journaling, αυτή η δουλειά θα σταματήσει; Δηλ.
> μπορώ με ασφάλεια να βάλω και τα 40GB στο ίδιο partition χωρίς να έχω
> το άγχος του fsck? Το reiserfsck τι δουλειά κάνει (αν όχι να
> εκτελείται σε κάθε κλείσιμο του pc χωρίς unmount);

Μα γιατί τόσα άσχημα shutdown πλέον; Ούτε window$ να έτρεχες! :-Ρ

>   Επίσης, γιατί για την ίδια ακριβώς χωρητικότητα (10.000,91MB), το
> df -H σε ext2 μου βγάζει χωηρικότητα 9,8GB ενώ το ReiserFS (που
> δοκιμαστικά έχω βάλει σε ένα όμοιο partition) δείχνει 10GB (με αρχικό
> χρησιμοποιούμενο χώρο 34MB, εν αντιθέσει με το ext2 που αρχικά λέει
> ότι καταλαμβάνει κάτι kb); Αυτό σημαίνει ότι το ext2 "τρώει" 200MB;

Μα τώρα σου φαίνεται λογικό αυτό; Κάτι άλλο συμβαίνει. Επίσης, αφού
ψάχνεις ακρίβεια, τι το θες το -Η;

> [...]
> partitions ξεπερνούν το τέλος του δίσκου και κλείνει). Πήγα στη
> unicore.com (που συνιστά η award) και ζήτησα αναβάθμιση, και ενώ λένε
> ότι θα μου απαντήσουν σε 24-48 ώρες, (έστειλα στις 11 το πρωί την
> Παρασκευή) δεν έχω λάβει απάντηση. (ξέρετε αν πρέπει να πληρώσω για
> το upgrade αν τελικά απαντήσουν;) Σε περίπτωση που ο λόγος που δεν
> απάντησαν ΔΕΝ είναι επειδή ήταν Σαββατοκύριακο, γνωρίζετε κανέναν
> τρόπο να κάνω όλο το δίσκο ορατό στο linux (έστω με κανέναν
> bootmanager ή τίποτα τέτοιο;) Καμία άλλη σελίδα με bios upgrades;

Για limitations σε χωρητικότητα, δες εδώ:
http://www.win.tue.nl/~aeb/linux/Large-Disk-3.html#ss3.4

- -Α
- --
http://andrew.cmu.edu/~apapadop/pub_key.asc
3DAD 8435 DB52 F17B 640F  D78C 8260 0CC1 0B75 8265