Journaling και fsck

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Mon Nov 4 01:46:07 EET 2002

Φίλιος Κωνσταντίνος wrote:

Αν και αυτά που ρωτάς θέλουν ~1 εγκυκλοπαίδια για απάντηση, θα
προσπαθήσω να σου πω μόνο όσα είμαι 100% σίγουρος για αυτά.

 > Γειά χαρά!
 >
 >  τις τελευταίες μέρες παίζω με τα filesystems (καινούριος
 > δίσκος->ευκαιρία για συγυρίσματα και ανακατατάξεις), και είπα να
 > δοκιμάσω filesystem με journaling.
 >  Από ό,τι διάβασα σε διάφορα μέρη, το ReiserFS φαίνεται να είναι αρκετά
 > ανώτερο του ext3. Ισχύει αυτό;
 >  Επίσης, πέρα των πλεονεκτημάτων στις ταχύτητες ανάγνωσης αρχείων, είδα
 > ότι έχει και μηχανισμό με τον οποίο αποφεύγονται τα fsck όταν ο
 > υπολογιστής σβήσει ανώμαλα.

Αυτό γενικά είναι χαρακτηριστικό των journalized filesystems. Με άλλα
λόγια (και αν έχω καταλάβει καλά από τα διάφορα how-to), το journal
είναι στην ουσία ένα αρχείο που λειτουργεί σαν μητρώο των τελευταίων
εγγραφών-αναγνώσεων και ανοικτών αρχείων. Έτσι αν κάποιος σκοντάψει στο
καλώδιο της τροφοδοσίας και σκοτώσει το μηχανάκι σου, την επόμενη φορά
που θα ξεκινήσει το linux και διαπιστώσει πως δεν είχε γίνει unmount το
partition, θα κοιτάξει στο journal, θα δει ποια αρχεία/περιοχές του
δίσκου ήταν σε χρήση και θα ελέγξει μόνον αυτές. Άλλωστε μόνο σε αυτές
υπάρχει πιθανότητα ζημιάς σε ανώμαλο κλείσιμο του PC.

 >  Μέχρι τώρα εγώ είχα χωρήσει 40GB δίσκο σε partitions το πολύ 10GB, τα
 > οποία έκανα mount "on demand", ώστε αν γίνει τίποτα να μην τρώω το
 > 20λεπτο fsck. Αν βάλω journaling, αυτή η δουλειά θα σταματήσει; Δηλ.
 > μπορώ με ασφάλεια να βάλω και τα 40GB στο ίδιο partition χωρίς να έχω το
 > άγχος του fsck?

Στάνταρ. Το έχω δοκιμάσει πολλές φορές, ειδικά όταν έψαχνα να βρω σε
ποια διατάξη 5 κάρτες PCI σε ισάριθμα slots δεν δημιουργούν conflicts
κατά την λειτουργία του υπολογιστή. Το reset πρέπει να το είχα πατήσει
πάνω από 10 φορές. Παρεμπιπτόντως, κι εγώ 40άρι δίσκο έχω :)

[snip]

 >  Υ.Γ. σχτικό με BIOS: Μιας και μιλάω για τις αναβαθμίσεις δίσκων,
 > προσπάθησα να βάλω ένα 40GB σε ένα παλαιό Pentium 200MHz, και δυστυχώς
 > το (award) bios δεν βρίσκει παρά μόνο τα πρώτα 8GB. Ο δίσκος ήταν ήδη σε

Ειλικρινά, περίμενες να δουλέψει;! Είναι γνωστό ότι τα BIOS εκείνης της
παλαιολιθικής εποχής έβλεπαν μέχρι 8Gb. Νομίζω έχει σχέση με την
υποστήριξη LBA ή κάτι τέτοιο σε εκείνα τα BIOS.

 > χρήση σε άλλο PC, συνεπώς έχει έτοιμα partitions, το cfdisk όμως (και
 > λογικό είναι) παίρνει ανάποδες (λέει ότι τα partitions ξεπερνούν το
 > τέλος του δίσκου και κλείνει). Πήγα στη unicore.com (που συνιστά η
 > award) και ζήτησα αναβάθμιση, και ενώ λένε ότι θα μου απαντήσουν σε
 > 24-48 ώρες, (έστειλα στις 11 το πρωί την Παρασκευή) δεν έχω λάβει
 > απάντηση. (ξέρετε αν πρέπει να πληρώσω για το upgrade αν τελικά
 > απαντήσουν;)

Για upgrade δεν πρόκειται να πληρώσεις (εκτός αν πας σε μαγαζί να στο
κάνουν... οπότε πληρώνεις κερατιάτικα a.k.a. "εργατικά"). Αυτό που δεν
ξέρω να σου πω είναι αν υπάρχει upgrade που να κάνει αυτό που θες.
Επίσης ο χρόνος και η πιθανότητα απάντησης είναι συνήθως ευθέως ανάλογος
με την παλαιότητα της μητρικής και σε άμεση σχέση με την πολιτική
υποστήριξης του κάθε προϊόντος.

Καλύτερα δεν πας να πάρεις έναν IDE controller να τον χώσεις σε μια
υποδοχή PCI να κάνεις τη δουλειά σου;

 >  Σε περίπτωση που ο λόγος που δεν απάντησαν ΔΕΝ είναι επειδή ήταν
 > Σαββατοκύριακο, γνωρίζετε κανέναν τρόπο να κάνω όλο το δίσκο ορατό στο
 > linux (έστω με κανέναν bootmanager ή τίποτα τέτοιο;) Καμία άλλη σελίδα
 > με bios upgrades;

Αν δεν το βλέπει το BIOS... χλωμό :(

 > Ευχαριστώ για το χρόνο σας...

De nada,
--
* Nikolaos Dionysopoulos*
/* Student of Mechanical Engineering at AUTh, Greece*/
web: http://sledge81.tripod.com - email: nikosdion at in.gr
<mailto:nikosdion at in.gr>