Hardware & X Server

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Thu May 30 03:45:01 EEST 2002

On Thu, May 30, 2002 at 10:55:43AM +0300, drcypher wrote:
> Γεια σας και πάλι,
>   προσφάτως "έπαιζα" με το XFree86Config, και συγκεκριμένα με τον τομέα
> Screen και το Display->Depth. Χρησιμοποιώ framebuffer 1024x768 at 64k στην
> κονσόλα, και κάπως μου ήρθε να ενεργοποιήσω το framebuffer για το X. Ο
> driver όμως αυτός με περιορίζει σε Depth 16. Παρεμπιπτώντος, με τον

  Απ' όσο ξέρω, ο driver για το framebuffer του linux σου επιτρέπει να
χρησιμοποιήσεις μόνο την ανάλυση/βάθος χρώματος που εκείνη τη στιγμή
χρησιμοποιεί ο framebuffer.

> παλιό driver που χρησιμοποιούσα (nv) μπορούσα να έχω και 24 bit. Αλλά
> τέλος πάντων, οι επιλογές περί χρωμάτων, βάθους, 16bit, 16bpp πάντα με
> μπέρδευαν και έτσι έγινε και τώρα. Πραγματικά δεν είναι πραγματική η
> ανάγκη να πάω από τα 16 στα 24 bit. Άλλωστε, δεν μπορώ καν να ισχυριστώ
> ότι ξέρω ακριβώς περί τίνος πρόκειται. Αλήθεια, υπάρχουν ουσιαστικές

  Ναι, στα 16 bit μπορούν να απεικονιστούν συγχρόνως 65536 χρώματα (2 στην
16η), ενώ στα 24 bit 16777216 χρώματα (2 στην 24η).

> διαφορές μεταξύ των δυο; Επίσης, η ερώτηση είναι αν έχω μειονεκτήματα
> που χρησιμοποιώ τον framebuffer driver στα X αντί για τον nv. (η κάρτα
> μου είναι Winfast Geforce2 MX).

  Ναι, έχεις το μειονέκτημα ότι ο driver για το framebuffer δεν είναι
επιταχυνόμενος (accelerated), όσο αφορά τα 2D γραφικά δηλαδή, και θα
περίμενα να σου είναι ορατή η διαφορά ταχύτητας.

..[snip]..

> Τέλος θα ήθελα να ρωτήσω αν υπάρχει κανένα κείμενο που  να εξηγεί σε
> κάποιον αυτές τις στοιχειώδεις έννοιες για τις κάρτες γραφικών, καθώς
> και πως μπορεί να τα εκμεταλλευτεί στο Linux (π.χ., ξέρω ότι έχω AGP,
> αλλά δεν ξέρω αν και που χρησιμοποιείται/αξιοποιείται. βλέπετε τα PC τον
> τελευταίο καιρό έρχονται εξ' ορισμού με ένα σωρό "νέα χαρακτηριστικά"
> που δεν ξέρει πολύς κόσμος τι είδους διαδιακασίες επιταχύνει).

  Ψάξε σε site που ασχολούνται με τεχνικές δοκιμές του hardware, π.χ. στο
http://www.anandtech.com/, ή σε διάφορα άλλα τέτοια.

..[snip]..

--
Vasilis Vasaitis