Linux Stability

Alex Papadopoulos alex at picturebooks.gr
Wed May 22 23:43:01 EEST 2002

On Wednesday 22 May 2002 21:33, Panagiotis Elias wrote:
> Aγαπητοι Linuxαδες,
>
> Θα ήθελα την γνώμη σας, την  εμπειρια σας και οτιδηποτε αρθρα και
> links σχετικά με την επιχειρησιακη λειτουργια ενος  linux server στο
> οποιο θα τρεχει mail server, firewall (και πιθανώς web server) για
> ένα subdomain. έτσι ώστε να αντικαταστησει ενα παλιο SUN με χιλια
> μυρια προβλήματα. Αυτο που με ενδιαφερει ειναι σταθερότητα και
> ταχυτητα.
> Επίσης για GPL firewall και mail server τι προτείνετε;
> Θα εκτιμησω καθε σας απαντηση.
>
> Ευχαριστω εκ των προτερων
>
> Παναγιώτης Ηλιας

Κεραυνός εν Ερυθραία!

Από άποψη σταθερότητας: (προσωπική πείρα - στη δουλειά μου
χρησιμοποιούμε ακόμα M$)
Εξαιρετικά σταθερό αν ακολουθείς κανόνες καλής συμπεριφοράς (όχι
περίεργους drivers, όχι binaries και RPMs από δω κι από κει). Προσωπικά
δεν μου έχει κολλήσει ποτέ (faulty hardware εξαιρείται), τα μόνα
μικροκολληματάκια που μπορείς να έχεις είναι σε alpha versions από
multimedia ή γενικά όχι-πολύ-mainstream εφαρμογές. Αλλά το λειτουργικό
σύστημα στέκεται πάντα στα πόδια του (κι ας έχεις χάσει πληκτρολόγιο
και ποντίκι επειδή κάποια %$#gtk εφαρμογούλα έχει κομπλάρει)

Για τις δουλειές που θέλεις να κάνεις οι επιλογές είναι λίγο-πολύ
μονόδρομος (παρόλο που υπάρχουν πολλές εναλλακτικές, τα παρακάτω
χρησιμοποιούνται ευρέως και έχουν την καλύτερη υποστήριξη - ασφάλεια -
απόδοση)

Mail: http://www.qmail.org (http://cr.yp.to/qmail.html) (όχι GPLed αλλά
open source)

Web: http://www.apache.org και
http://cr.yp.to/publicfile.html

DNS: http://cr.yp.to/djbdns.html

Firewall: http://netfilter.samba.org/

Proxy: http://www.squid-cache.org

...μιας και διασκεδάζουμε, δεν βάζεις και τον Internet Junkbuster
(http://www.junkbusters.com/ijb.html)

Όπως παρατηρείς υπάρχει μια γενικότερη προτίμηση προς κώδικα γραμμένο
από τα δαχτυλάκια του D.J.Bernstein, αλλά ο άνθρωπος έχει πιάσει το
νόημα της ασφάλειας/αξιοπιστίας πριν από πολλούς άλλους, άρα του αξίζει
η αναφορά.

Τώρα αν θέλεις να βάλεις πάνω και IDS / EFS /  οτιδήποτε άλλο... το μόνο
όριο είναι η φαντασία του καθενός (και το στήσιμο του δικτύου σου - αν
έχεις DMZ, πόσο load είναι σύνηθες κτλ.)

Από άρθρα και links για documentation υπάρχουν τόσο πολλά, που δεν έχει
νόημα να τα στέλνω στη λίστα, αν θέλεις στείλε μου προσωπικό.

Καλή διασκέδαση!

- -Α