[OT] file with holes

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Tue May 21 01:01:01 EEST 2002

* Άγγελος Οικονομόπουλος <aoiko at cc.ece.ntua.gr> [2002-05-20 15:30]:
> Pws 8a mporousa na antigrapsw ena file with holes apo ena (unix) filesystem
> se ena allo, kratwntas ta holes? to dump e3aireitai :) Apo oso to exw
> psa3ei (oxi kai toso polu) kati tetoio einai adunato me ta uparxonta
> syscalls. Can somebody prove me wrong?

Η ερώτησή σου δεν είναι off-topic. Φυσικά το dump είναι η καλύτερη λύση,
γιατί είναι το μόνο που καταλαβαίνει πραγματικά τη διαφορά μεταξύ
αρχείων με τρύπες και αρχείων που απλώς περιέχουν ακολουθίες μηδενικών.
Έχεις δίκιο ότι με τα syscalls δεν μπορείς να το κάνεις, πρέπει να
διαβάσεις το filesystem απευθείας.

Τώρα, η πρακτική λύση είναι με το tar (νομίζω χρειάζεται το GNU tar),
δίνοντας την παράμετρο -S κατά τη δημιουργία του archive. Επίσης με το
cpio (παράμετρος: --sparse), το cp (--sparse=always) ή το afio (δε
χρειάζεται παράμετρο, το κάνει αυτόματα). Αυτά απλώς ανιχνεύουν
ακολουθίες από μηδενικά στα αρχεία που διαβάζουν, και δημιουργούν τρύπες
στα αρχεία εξόδου.

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr