Απαντήσεις στα e-mails (was Re: #linux)

drcypher drcypher at hack.gr
Tue May 7 02:00:01 EEST 2002

Την Πεμ, 30-05-2002 στις 00:46, ο/η George Barbounis έγραψε:
> ti
> gnomi
> t> ha sximatizes gia kapoion poy elege kati tetoio toso eykola...
>
> gia osou kseroun kai den kribontai piso apo to daktilo toys den
> xreiazetai -->>>>v13 wrote des ti
> gnomi
> t> ha sximatizes gia kapoion poy elege kati tetoio toso eykola...
>
> TELOS

Με αφορμή τα e-mails που του Γιώργου στη λίστα, θα ήθελα (αρχικά) να
κάνω μια γενικότερη ερώτηση: Το αν ένα e-mail είναι απάντηση σε ένα
άλλο, κωδικοποιείται μέσα στο ίδιο το μήνυμα με κάποιο τρόπο πριν την
αποστολή ή περιγράφεται μόνο από το `Re: στο θέμα του μηνύματος;
Υποθέτω ότι η δεύτερη λογική θα είχε ως αποτέλεσμα να μη γίνεται σωστά
το threading, οπότε μάλλον ισχύει κάτι σαν το πρώτο, αλλά θα ήταν
χρήσιμο να πει κάποιος που ξέρει πως γίνεται και έχουμε (όσοι
χρησιμοποιούμε threading) αυτά τα μεγάλα και πολύπλοκα, διαφορετικών
βαθών και επιπέδω threads.

Και εδώ ακριβώς να σχολιάσω τα e-mails, που δε φαίνεται να υπακούουν στη
λογική του threading/reply κτλ.
Πολύ συχνά έρχονται mails που ενώ λένε Re: ... δεν μπαίνουν κάτω από το
σωστό thread, ή ακόμα και αν μπουν, μερικές φορές μπορεί να μην
τοποθετηθούν κάτω από το mail στο οποίο αναφέρεται η απάντηση, αλλά σε
ένα "υψηλότερου επιπέδου" (π.χ. να τοποθετηθούν ως απαντήσεις στο
αρχικό).
Ακόμα χειρότερα, τυγχάνει να έρχονται e-mails (όπως αυτό στο οποίο
απαντώ), που δεν λένε κάν ότι είναι απάντηση σε κάποιο mail, και
ανοίγουν διαφορετικό thread κάθε φορά.

Είναι, λοιπόν, το ίδιο να πατάει κανείς στον client του Reply και να
απαντάει, και το ίδιο είναι να αρχίζει νέο μήνυμα, γράφοντας μόνος του
το Re: και τα συναφή, ή μόνο τα συναφή; Αν όχι, είναι τόσο δύσκολο
όποιος θέλει να απαντάει να πατάει reply και όχι "New message" ή
οτιδήποτε άλλο έχει ο client του; Επίσης, θα ήθελα να προτείνω (γιατί
πρόκειται για θέμα προσωπικής διευκόλυνσης και αισθητικής του καθενός,
οπότε δεν μπορώ να επέμβω), το quoting να γίνεται με τρόπο που να
καταλαβαίνει ο αναγνώστης ποιο είναι το quoted μήνυμα, ποιο είναι το
string που δηλώνει ότι πρόκειται για quote, και ποιο είναι το κείμενο
απάντησης, κάτι που δε νομίζω ότι φαίνεται ξεκάθαρα στο παραπάνω κομμάτι
που έκανα quote :-)

Εδώ να σημειώσω πως δεν αποκλείω το ενδεχόμενο σε ορισμένες περιπτώσεις
να φταίει ο δικός μου ο Client (Evolution 1.0.3) στα λάθη του threading,
αλλά αυτό συνέβαινε πάντα και σε όλες τις λίστες, ακόμα και όταν
χρησιμοποιούσα Mozilla Messenger, Netscape Messenger, KMail, ... Επειδή,
λοιπόν, υπάρχουν πάρα πολλά mails που τοποθετούνται σωστά και επειδή έχω
παρατηρήσει ότι τόσο τα "σωστά" (ως προς το threading κατά το reply)
mails, όσο και τα "λανθασμένα" προέρχονται κατ' επανάληψη από τους
ίδιους ανθρώπους, τείνω να πιστέψω ότι είτε πρέπει να μάθουν να
χρησιμοποιούν τον client τους (αν λειτουργεί σωστά) ή να τον αλλάξουν
(αν τελικά αυτός ευθύνεται για αυτό το χάλι).

Τελειώνω, διαπιστώνοντας ότι παραβίασα δυο τρεις κανόνες του Netiquette,
αφού το κείμενό μου αποδείχθηκε μακροσκελές και με θέμα άσχετο με αυτούς
καθ' αυτούς τους υπολογιστές, αλλά απορώ αν θα τελικά να συμπεριλάβουμε
αυτούς τους απλούς κανόνες συμπεριφοράς στους "Κανονισμούς".

Υ.Γ. Ξέρω ότι ορισμένα σημεία που θίγω άπτονται της προσωπικής
αισθητικής, του στυλ και της νοοτροπίας του καθενός. Ξέρω επίσης ότι
"περί ορέξεως κολοκυθόπιτα (έτσι γράφεται;)". Αλλά νομίζω ότι σε γενικές
γραμμές θα συμφωνείτε πως συμβαίνουν εγκλήματα κατά το posting, τα οποία
καλό θα ήταν να συζητήσουμε ούτως ή άλλως, αφού κάτι τέτοιο πιθανόν να
προκαλέσει μελλοντικά threads πιο ευχάριστα και εύκολα στην ανάγνωση...

--
Doctor Cypher, C/C++ Wanna-Be Coder
[http://www.hack.gr/users/drcypher]