(Kai pali) NVIDIA + linux +kernel update = kala krasia...

lenny dlenis at lithos.culture.gr
Tue Mar 12 01:04:00 EET 2002

Γεια σας.

Προσπαθώ εδώ και πολύ καιρό να εγκαταστήσω τους οδηγούς της Nvidia -- με
πολύ μικρή επιτυχία θα πρέπει να παραδεχτώ  :-(

Γιατί θέλω τους οδηγούς της Nvidia?
Δεν χρησιμοποιώ 3δ ούτε παιχνίδια. Όμως όταν είναι ανοιγμενα πολλά
παράθυρα μαζί (π.χ. netscape + gv + konqueror + ...) και ανεξάρτητα από
το αν χρησιμοποιώ gnome ή  kde, η οθόνη γεμίζει σκουπίδια. Αυτά
καθαρίζουν μόνο με τον φόνο του εξυπηρετητή (killing the server :^).

Το σύστημα: SuSE 7.1 σε
	    PIII 550
	    256 RAM
	    riva TNT2 M64.

Σύντομο χρονικό:

1. Κατέβασμα των rpm από το site της nvidia. Ta rpm (ver 1.0-2313) για
Suse ήθελαν πυρήνα 2.4.16 -- έτσι χρειάστηκε να αναβαθμίσω από τον
default πυρήνα 2.2.18. (Μαζί με τον πυρήνα φυσικά έπρεπε να αναβαθμιστεί
και ο gcc, τα modutils κλπ κλπ.  Κατέβαζα με τις ώρες. Mόνο τα Χ τα
άφησα στο 4.0.2, αλλά φαίνεται ότι δεν θα την γλυτώσουν ούτε αυτά...)

Παρένθεση:
Η suse διαθέτει rpm με τα δυαδικά (binaries). To πρόβλημα όμως φαίνεται
να είναι ότι αν εγκαταστήσει κανείς μόνο τα binaries υπάρχουν προβλήματα
αλληλεξαρτήσεων: Η εντολή

depmod -a

έδινε καμμιά δεκαρια unresolved symbols in /lib/modules/2.4.16-4GB/
και έτσι αναγκάστηκα να κάνω κανονική εγκατάσταση από τις πηγές
(ελληνιστί sources).
Έτσι τώρα η παραπάνω εντολή δίνει πλέον *μόνο* το εξής πρόβλημα:

 depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.16-4GB/misc/vmnet.o

Ξέρω ότι αφού δημιούργησα τον πυρήνα (bzimage)

make cloneconfig  #(κράτησα την αρχική configuration για το σύστημά μου)
make mrproper
make dep
make bzImage #, στο επόμενο στάδιο, το
make modules,
ο vmnet.o (που αγνοώ την χρησιμότητά του) τα έπαιξε, δηλ. δεν έτρεξε και
έδωσε και ένα σχετικό μήνυμα.
Δεν ξέρω που οφείλεται το πρόβλημα αυτό και εάν έχει σχέση με την
αδυναμία εκατάστασης των οδηγών της nvidia.
Τέλος παρένθεσης.

2. Εγκατάσταση των rpms: Αποτυχία. Τις λεπτομέρειες τις αναφέρω
παρακάτω.

3. Εγκατάσταση από τις πηγές (tar.gz). Αποτυχία. Τις λεπτομέρειες τις
αναφέρω παρακάτω.

4. Η nvidia βγάζει νέα έκδοση 1.0-2802 πριν από ~δύο βδομάδες. Κατέβασμα
και εγκατάσταση. Αποτυχία. Τις λεπτομέρειες τις αναφέρω παρακάτω.

5. Χτύπημα κεφαλιού στον τοίχο. Επιτέλους επιτυχία!

6. Παρακάτω: Οι Λεπτομέρειες.

Σύμφωνα με τις οδηγίες της nvidia, πηγαίνουμε σε κονσόλα (init 3) kai
από τους  αντίστοιχους φακέλους δίνουμε
$ make install.
Η παραπάνω εντολή στον φάκελο του  kernel της nvidia επιστρέφει το εξής
μήνυμα:

$make install

ld -r -o NVdriver Module-linux Module-nvkernel
size NVdriver
   text    data     bss     dec     hex filename
 782571   52020   52396  886987   d88cb NVdriver
depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.16-4GB/misc/vmnet.o
NVdriver installed successfully.

(σ.σ. Θέλω να προσέξετε την τελευταία γραμμή...)
Από την άλλη μεριά, οi glx drivers δεν έδιναν απολύτως κανένα μήνυμα
ανησυχίας.
Επομένως όλα φαίνονται να είναι καλά -- ή όχι?

Όπως και να έχει, επόμενο βήμα το /etx/X11/XF86Config.
Bάζουμε τον ``nvidia'' στη θέση του driver ``nv'', δίνουμε και  `Load
"glx" '.
Τέλος για να είμαστε σίγουρoι ότι δεν έχει γίνει κάποιο λάθος,
εξετάζουμε εάν έχει απομείνει κάποιο απομεινάρι της mesa sto usr/lib/,
στο /usr/X11R6/lib/ kai sto /usr/X11R6/lib/modules/extensions/, κάνουμε
και ένα
ldconfig -v |grep GL
και κοιτάμε τι μας δίνει, τσεκάρουμε το bios και τα irq's, δίνουμε ινιτ
5 και - αποτυχία. Τις λεπτομέρειες κοντέυω ύστερα από τόσες φορές που το
έχω κάνει να τις μάθω απέξω.

Το /var/log/XFree86.0.log έχει το μήνυμα

(EE) NVIDIA(0): Failed to initialize the NVdriver kernel module!

Παρόλες τις προσπάθειές μου, ο εξυπηρετητής δεν σηκώθηκε ούτε μια φορά
(με nvidia, γιατί με nv είναι εντάξει).
Γιατί καλό μου παιδί?
Γιατί ρε fail να initialize το kernel module??
Γιατί μου ανεβάζεις την pressure, και είμαι και σε ηλικία εγκεφαλικού??

Λοιπόν λεβέντες αυτά. Υποπτέυομαι ότι ξεχνάω να κάνω κάτι το εντελώς
στοιχειώδες. Όποιος το βλέπει στα παραπάνω, ας μου το πει παρακαλώ και
μένα, μπας και δουλέψει το σκασμένο....

Θενκς α λοτ,
Δημήτρης Λένης.

ΥΓ. Δεν πρόκειται για προβλημα με το hardware. Sto ίδιο μηχάνημα τρέχουν
και MSWin Me...