Ta Windows einai kalitera apo to Gnu-Linux.

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Tue Jul 16 23:06:01 EEST 2002

* George Kourtis <gkourtis at freemail.gr> [2002-07-15 21:18]:

> Τι σημαίνει Troll στα ελληνικά ;

Troll είναι κάποιος που στέλνει συνειδητά μηνύματα που πρεσβεύουν
αμφιλεγόμενες θέσεις ή κάνει ερωτήσεις που δεν μπορούν να απαντηθούν
εύκολα προκειμένου να υποκινήσει θορυβώδεις και θερμές συζητήσεις.

Πχ. Το να βγεις σε μια συζήτηση Αμιγκάδων και να πεις «Μα καλά, με
τέτοιες αρχαιολογίες ασχολείστε ακόμη; Η Αμίγκα είναι τελειωμένη...»
είναι μια χαρακτηριστική συμπεριφορά troll.

Η λέξη βγαίνει από ένα είδος ψαρέματος. Να τι λέει το Concise Oxford
Dictionary:

troll v. 2 tr. & intr. fish by drawing bait along in the water.

Το troll δηλαδή είναι να σέρνεις μέσα στο νερό το δόλωμα και να
περιμένεις να τσιμπήσουν τα ψάρια.

Το troll δεν είναι πάντα κακόβουλο - κάποιο μήνυμα μπορεί επιφανειακά να
έχει χαρακτήρα troll αλλά ο σκοπός του να είναι να διασκεδάσει ή να
δείξει πιο καθαρά κάποιο θέμα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, κάποιοι
καταλαβαίνουν το βαθύτερο νόημα του μηνύματος και απαντούν ανάλογα, ενώ
κάποιοι άλλοι πιάνονται στο δόλωμα και απαντούν κυριολεκτικά.

Εγώ δεν πιστεύω ότι με το μήνυμά σου έχεις σκοπό το trolling, απλώς δεν
εξυπηρετεί σε κάτι... εδώ ούτως ή άλλως ο κόσμος χρησιμοποιεί διάφορα
GNU-like λειτουργικά συστήματα - κατά την ορολογία του Stallman ;-).
Το θεωρείς πιθανό να τους πείσεις ότι πρέπει να πάψουν να τα
χρησιμοποιούν γιατί τους εξυπηρετούν στη δουλειά τους και να αρχίσουν
να τα χρησιμοποιούν για τους λόγους που προτείνεις εσύ; Ειδικά όταν δε
φαίνεται να τα χρησιμοποιείς και τόσο...

Α, και ένα ρητό που θυμήθηκα: Το Unix, σε αντίθεση με ό,τι πιστεύει ο
περισσότερος κόσμος, είναι φιλικό προς τους χρήστες. Απλώς είναι
επιλεκτικό στις φιλίες του.

Eπίσης το κείμενό σου είναι λίγο δυσανάγνωστο - θέλει περισσότερα κενά,
και όταν απαντάς πρέπει να ξεχωρίζουν καθαρά τα τμήματα που έχεις γράψει
εσύ από αυτά που ανήκουν στο μήνυμα στο οποίο απαντάς.

Δύο άλλα σημεία:

> Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί να παραξενεύει ότι ένα λειτουργικό που
> σχεδιάστηκε πάνω από 20 χρόνια πριν δεν πρέπει να έχει πρωτόγονο API.

Ίσως γιατί σχεδιάστηκε σωστά εξαρχής; Τι ακριβώς εννοείς «πρωτόγονο
API»; Για ποιο API μιλάς; Για τα system calls του πυρήνα; Για την GNU
libc; Την Xlib; Τις κλήσεις του KDE και του Gnome; Τις μυριάδες από
βιβλιοθήκες που κυκλοφορούν στο δίκτυο; Όλα τα συστήματα είναι
υλοποιημένα σε πολλά επίπεδα, και δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια
επίπεδα συστημάτων με διαφορετική αρχιτεκτονική.

> Αν βέβαια δεν το αντιλαμβανόμαστε τότε θα συνεχίσει να παραμένει
> πρωτόγονο και το αποτέλεσμα θα είναι να πέσει το λειτουργικό σε λήθη
> όπως άλλες προσπάθειες ανοικτού λογισμικού.

Ποιες προσπάθειες είναι αυτές που έπεσαν σε λήθη;

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr