Ta Windows einai kalitera apo to Gnu-Linux.

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Jul 16 19:32:01 EEST 2002

On 2002-07-15 18:17 +0000, George Kourtis wrote:
> Ναι θέλω να ανάψουν τα αίματα.

You're a fucking TROLL!
Ανάψανε ήδη τα αίματα, ή να συνεχίσω; :PPP

> Είμαι παλιός χρήσης Windows (από το 93) (και πριν από αυτά ήμουν
> χρήσης της Amiga) και προσπαθώ να γίνω δίγλωσσος (με αρκετές
> δυσκολίες).  Είναι σαφές σε μένα ότι τώρα τα Windows είναι καλύτερα
> από το Linux.

Σε άλλα πράγματα το Linux είναι πολύ μπροστά, σε κάποια άλλα πράγματα
είναι τα Windows.  Ας δούμε σε τι ακριβώς σε ενδιαφέρει όμως και μετά
μιλάμε για βελτιώσεις και αντίστοιχα πράγματα...

> Αυτό συμβαίνει σε πολλούς τομείς.  Και στην επικοινωνία με τον
> χρήστη και στα εργαλεία που υπάρχουν.

Αυτό είναι κάτι που το λες εσύ και δεν το στηρίζεις σε κανένα
επιχείρημα.  Μπορώ να σου αποδείξω πολύ εύκολα σε τι υστερεί ένα
GUI-driven περιβάλλον από ένα που δεν χρειάζεται το GUI για να
λειτουργήσει άψογα.  Για παράδειγμα, ακόμα κι αν δεν πάμε σε θέματα
όπως ευελιξία και χρηστικότητα και ταχύτητα prototyping λύσεων που
μπορεί να έχει κανείς με ένα CLI-driven περιβάλλον όπως αυτά που πολύ
καλά υποστηρίζει το Linux τόσο σε κονσόλα όσο και σε GUI, δεν υπάρχει
εύκολος τρόπος να βάλεις "virtual desktops" σε Windows...

Μετά από τα πρώτα 30 παράθυρα που ανοίγεις, τα virtual desktops (μια
πραγματικά υπέροχη ιδέα που δεν αναπτύχθηκε στα Windows, κι ας έχουν
ξετρελλαθεί να μιλάνε για "innovation" και άλλα τέτοια), βοηθάνε πάρα
πολύ στην χρήση ενός desktop -- ειδικά όταν θες να διαβάσεις εκατό
άρθρα σε εικοσιπέντε διαφορετικά news sites στο Internet και δεν θες
να τα διαβάσεις σειριακά ή να μείνεις online μέχρι να τα δεις όλα.

Κι αυτό είναι μόνο ΕΝΑ πράγμα που μπορεί να γίνει πανεύκολα σε UNIX
και στα Windows δεν μπορεί να γίνει εύκολα και γρήγορα σε όλες τους
τις εκδόσεις.

Για ποια υπεροχή μιλάς;

> Χρησιμοποιόντας το KDE σε μηχάνημα με 300άρι Celeron με 256ΜΒ μνήμη
> απελπίζομαι ( ενώ έτρεχα κάποια χρόνια πρίν - το 95 ) εφαρμογές σε
> Windows NT 4.0 σε 486/100 με 16Mb μνήμης.

Το KDE δεν είναι πρόγραμμα που υπήρχε πριν από "κάποια χρόνια πριν".
Μην συγκρίνουμε μήλα και αχλάδια.  Ούτε είναι το KDE το ίδιο με τα
Windows 95.

> Στο μηχάνημά μου που πρόσφατα αναβάθμισα σε Athlon 1800+ τα πράγματα
> είναι σαφώς καλύτερα.  Άρα το Linux Gnu KDE είναι αργό.

Σε σχέση με τι.  Δοκίμασες στο ίδιο μηχάνημα να τρέξεις τα ίδια
πράγματα που τρέχει το Linux μαζί με το KDE σε κάποιο μη-Linux
λειτουργικό και είδες ότι υστερεί σε απόδοση;

> Διαβάζοντας ένα βιβλίο με τίτλο "Advanced UNIX Programming" είδα ότι
> και οι κλήσεις του πυρήνα είναι ψίλο χάλια από προγραμματιστικής
> απόψεως.  Είναι σαφώς πιό πίσω από τα Windows.

Υπάρχει ένα πολύ καλό paper στο citeseer της NEC με τίτλο "Robustness
Testing of the Microsoft Win32 API".  Οι συγγραφείς του είναι από το
Carnegie Mellon University, και δοκίμασαν να κάνουν μια πολύ
αντικειμενική και λεπτομερή σύγκριση αυτού του πράγματος.  Το paper
τους μπορείς να το βρεις στη διεύθυνση:

	"Robustness Testing of the Microsoft Win32 API"
	Charles P. Shelton, Philip Koopman and Kobey DeVale
	http://citeseer.nj.nec.com/shelton00robustness.html

Η σύγκριση που έκαναν είναι αρκετά καλή και με εντυπωσίασε το γεγονός
ότι δεν είχαν αυτό το υφάκι που έχουν οι Linux freaks of the world,
που συνοπτικά μπορεί κανείς να περιγράψει σαν "linux rulez, you suck".
Δεν είχαν ούτε το στυλ που έχει ένα marketting droid της Microsoft.
Έκαναν ένα πολύ καλό test με τα προγράμματα που υπήρχαν εκείνη την
εποχή και βρήκαν πως και τα δυο περιβάλλοντα (Windows <=> Linux) έχουν
τόσο καλά όσο και κακά χαρακτηριστικά.

Από το paper φαίνεται πως η διαφορά σε ευστάθεια και ασφάλεια του
Linux API είναι σημαντική.  Είναι σαφώς καλύτερο και πιο σοβαρό
περιβάλλον από το Win32 API, το οποίο μόνο σε ένα σημείο ξεπερνά το
Linux σε ταχύτητα και σε κανένα σημείο δεν το ξεπερνά σε ασφάλεια και
σταθερότητα.

Άλλες ενδιαφέρουσες εργασίες είναι: Η εργασία του Διομήδη Σπινέλη
[Spin97], η οποία αναλύει και κριτικάρει το API των Windows.  Πολλές
εργασίες σε δοκιμές και αναλύσεις του Windows API έχουν γίνει και από
τους Anup K. Ghosh, και Matt Schmid.

Για περισσότερες λεπτομέρειες:

[Ghosh]  "The Role of Private Industry and Government in Critical
		Infrastructure Assurance"
	 Anup K. Ghosh
	 http://citeseer.nj.nec.com/352133.html

[Ghos98] "Testing the Robustness of Windows NT Software"
	 Anup K. Ghosh, Matt Schmid, and Viren Shah
	 http://citeseer.nj.nec.com/ghosh98testing.html

[Ghos99] "Wrapping Windows NT Software for Robustness"
	 Anup K. Ghosh, Matt Schmid, and Frank Hill
	 http://citeseer.nj.nec.com/ghosh99wrapping.html

[Spin97] "A Critique of the Windows Application Programming Interface"
	 Diomidis Spinelis
	 http://citeseer.nj.nec.com/spinellis97critique.html

[...]	"An Empirical Study of the Robustness of Windows NT
	 Applications Using Random Testing"
	 http://citeseer.nj.nec.com/311887.html

Προτείνω ένα ψάξιμο στο citeseer για περισσότερα papers και εργασίες
για όποιον έχει όρεξη για διάβασμα.

> Θα μπορούσα να πω ότι η σημερινή κατάσταση είναι αυτή των Windows
> 3.11 7-8 χρόνια πίσω δηλαδή.

Αστήριχτες δηλώσεις.  Όπως βλέπεις από τις εργασίες που ανέφερα
παραπάνω, το Linux και το UNIX API είναι παραδεκτό (τουλάχιστον στην
ερευνητική κοινότητα) ότι είναι πιο ασφαλές και καλά σχεδιασμένο από
το Windows API.  Το τελευταίο είναι κάτι που ακόμα "αναπτύσσεται" ενώ
το πρώτο έχει περάσει από αρκετά χρόνια δοκιμών και εξέλιξης πριν καν
αρχίσει να φτιάχνεται το Windows API.

> Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ να ασχολούμε με το Gnu linux
> είναι ότι πιστεύω ότι αυτή η κατάσταση θα αλλάξει σε σχετικά λίγο
> χρονικό διάστημα.  ( στα επόμενα 5 χρόνια πιστεύω ο μέσoς χρήστης
> δεν θα μπορεί να διακρείνει χρηστικές διαφορές ).

Τι κάνεις ΕΣΥ γι' αυτό;

> Το Gnu Linux είναι ένα σημαντικότατο εργαλείο στην παιδία ( μέση και
> ανώτατη) ως παράδειγμα και ένα σημαντικό εργαλείο στους
> κατασκευαστές hardware με ύπαρξη υπολογιστή (τηλεφωνικά κέντρα,
> συστήματα πάσης φύσεως κτλ).

Είναι "Παιδεία".  Με έψιλον-γιότα και κεφαλαίο 'Π' :P

Αυτό δεν σημαίνει πως δεν εξακολουθείς να εκτοξεύεις αστήριχτες
μπούρδες χωρίς κανενός είδους αναφορά σε κάτι που να στηρίζει αυτά που
λες.  Που είναι οι αναφορές σου λοιπόν;

Το υπόλοιπο γράμμα δεν το διάβασα καν.  Συγνώμη αλλά δεν έχω καμία
όρεξη για ακόμα περισσότερες, ακόμα πιο προφανείς, αστήριχτες απόψεις.

- Γιώργος