Non-VESA modeline [SOLVED]

Nikolaos Dionysopoulos nikosdion at in.gr
Tue Jul 16 12:15:02 EEST 2002

Giorgos Keramidas wrote:

> Στο XF86Config μου έχω σώσει πάνω ακριβώς από τα ModeLines το εξής URL:
>
>         http://koala.ilog.fr/cgi-bin/nph-colas-modelines
>
> Εκεί έχει ένα όμορφο CGI script που μπορείς αν θυμάμαι καλά να το
> τρέξεις με κατάλληλες παραμέτρους στη φόρμα για να "δημιουργήσεις"
> ModeLines με συγκεκριμένο resolution και το βέλτιστο refresh rate για
> τα clocks της οθόνης/κάρτας σου.
>
> Δοκίμασέ το και μετά αν δεν βαριέσαι πες μας τι έγινε...
>
> - Γιώργος

Λοιπόν, το δοκίμασα μεν, τα modelines που μου έβγαζε τελικά δεν δούλευαν
όπως θα έπρεπε στην οθόνη δε. Οπότε, Τρίτη πρωί, με 42 βαθμούς και μη
έχοντας αμάξι με αιρ κοντίσιον να πάω στην πλησιέστερη παραλία, είπα να
παίξω λίγο με τα modelines. Αυτά που μου δούλεψαν τελικά είναι τα :

Modeline "720x576" 32.23 720 752 912 976 576 578 583 625
Modeline "720x576" 33.23 720 752 912 1000 576 578 583 625
Modeline "720x576N" 31.5 720 752 912 976 576 578 583 625

Τώρα δουλεύω με το τελευταίο, δεν είναι δα και το τέλειο (το aspect
ratio της οθόνης είναι μάλλον πιο κοντά στο 4:4 από το κανονικό 4:3)
αλλά αν μη τι άλλο μπορώ -επιτέλους- να δουλέψω σε Linux :)

Όποιος τα παρατηρήσει λίγο θα καταλάβει ότι το refresh rate είναι
επιεικώς απαράδεκτο, αλλά έχω μια εντελώς απαράδεκτη οθόνη (διορθωμένη
πολλάκις με πατέντες γιατί η εταιρία που την έβγαζε μας άφησε χρόνους
εδώ και μια 8ετία) που αγοράστηκε πριν από 10 χρόνια, όταν τα 640x480
ήταν μια "υψηλή ανάλυση" και τα 60Hz "υψηλός ρυθμός ανανέωσης".

_Ηθικό δίδαγμα_ : Τα αυτόματα εργαλεία configuration δεν δύναται να
καλύψουν κάθε παρανοϊκό/προβληματικό συνδυασμό hardware. VI rulez 8-)

Nikolaos Dionysopoulos
Student of Mechanical Engineering @ AUTh, Greece