Κάρτες Γραφικών & DVD

DJ Art djart at linux.gr
Sat Jul 13 12:18:01 EEST 2002

On Saturday 13 July 2002 02:24, drcypher wrote:
> Γεια χαρά φλεγόμενοι χρήστες της Λάιναξ :-))
>   Προσπαθούσα τις προάλλες να παίξω dvd (δανεισμένο από video club)
> στο Linuxάκι. Κοίταξα παλαιότερα posts για το θέμα και δοκίμασα το
> xine, το vlc, και το mplayer. Το πρώτο δεν υποστήριζε
> κρυπτογραφημένα,

όλα για όλα. το xine είναι ένα νομοταγές πρόγραμμα και ως εκ τούτου, για
να παίξει κρυπτογραφημένα θα πρέπει ΕΣΥ manually πριν το βάλεις, να
έχεις εγκαταστήσει τις απαραίτητες βιβλιοθήκες (libcss, libdvdcss,
libdvdread ή μπορεί να θέλει κι άλλες, κοίτα στο site του xine)

> Το ζήτημα είναι, στο mplayer, ποιον τύπο εξόδου
> πρέπει να διαλέξω;

αφού βάλεις τους closed source nvidia drivers μόνο και μόνο για να σου
παρέχουν αυτοί οι drivers το κατάλληλο acceleration, τότε και μόνο τότε
θα διαλέξεις σαν output το Xv.

σαν 2η εναλλακτική, μπορείς να εγκαταστήσεις και το SDL και να
χρησιμοποιήσεις αυτό σαν output, αλλά και πάλι, το Xv είναι καλύτερο.

>   Έτσι, μιας και κάπου έλεγε το ίδιο το mplayer ότι η ταινία παίζει
> αργά και μου πρότεινε διάφορες λύσεις, είπα να ασχοληθώ με την κάρτα
> γραφικών μου (leadtek geforce 2 MX, οθόνη 17" 1024x768 στα X). Για τα
> X εγώ χρησιμοποιούσα το framebuffer, είχα όμως υπ'όψιν την

framebuffer ?? έλεος! με τι refresh rate δούλευες τόσον καιρό ?

> εναλλακτική του nv driver. Ξαφνικά βρέθηκα στο site της nvidia, από
> όπου πήρα έναν closed source driver (μαζί με το κομματάκι για τον
> πυρήνα). Το εγκατέστησα, αλλά έκτοτε έχω τα εξής προβλήματα:
>  1. Η οθόνη, όταν φορτώνουν τα X, κάνει αυτούς τους ήχους που
> συνοδεύουν συνήθως την αλλαγή ανάλυσης.

όχι αυτοί οι ήχοι δεν είναι ήχοι αλλαγής ανάλυσης, είναι ήχοι αλλαγής
refresh rate. To γεγονός ότι δεν τους άκουγες τόσον καιρό με τον
framebuffer σημαίνει μάλλον ότι δούλευες στα 60 Hz!!!!

>  2. Από τη στιγμή που χρησιμοποιήσα τον nvidia driver δε βλέπω σωστά
> ελληνικά (προσθέτει γραμμούλες πάνω από τα γράμαματα) Το κάνει μόνο
> στα ελληνικά.
> Χρησιμοποιούσα ανέκαθεν κλεμένα ttf της microsoft αλλά δεν είχα ποτέ
> αυτό το πρόβλημα.

κάτι μου λέει ότι δεν έχεις εγκαταστήσει σωστά τους drivers της nvidia.
Ενεργοποίησες το glx module ??

>   Θα μου πείτε ότι έμπλεξα πολλά ζητήματα μαζί. Όχι ακριβώς. Αυτό στο
> οποίο χρειάζομαι βοήθεια είναι τι να κάνω τελικά με το καταραμένο το
> dvd μπας και παίξει σωστά, με συγχρονισμένη εικόνα και ήχο, και

βασικά, ξέχνα το dvd εντελώς. Στήσε σωστά το hardware που έχεις με τους
σωστούς drivers στις σωστές αναλύσεις και refresh rates μέχρις ώτου να
μην έχεις προβλήματα.

κάνε αυτά που λέει το readme των nvidia drivers βήμα προς βήμα και μετά
κοίτα τα APPENDIXES, όλα.

> θα είναι το πιο εύκολο). Ούτε απαιτητικές εφαρμογές θέλω να τρέχω σε
> κονσόλα/X, ούτε παιχνίδια,

τα παιχνίδια ως γνωστόν είναι το καλύτερο benchmark. Αν μου έλεγες ότι
παίζεις μια χαρά όλα τα games και μάλιστα ότι βγάζουν 100 fps και πάνω,
τότε θα ήμουν πεπεισμένος ότι έχεις εγκαταστήσει σωστά τους drivers της
nvidia :p

> κανένας οδηγός εξοικείωσης του hardware με το Linux ή τέλος πάντων
> εκμετάλλευσης του hardware από το Linux? Οποιαδήποτε πηγή θα μπορούσε
> να με βοηθήσει επιτέλους να εκμεταλλευτώ το μηχάνημα θα ήταν
> ευεργετική. Ουφ!

Ναι, το ένα βρίσκεται στο site της nvidia και το άλλο βρίσκεται στο
http://opensource.creative.com.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?