Κάρτες Γραφικών & DVD

drcypher drcypher at hack.gr
Sat Jul 13 02:26:01 EEST 2002

Γεια χαρά φλεγόμενοι χρήστες της Λάιναξ :-))
  Προσπαθούσα τις προάλλες να παίξω dvd (δανεισμένο από video club) στο
Linuxάκι. Κοίταξα παλαιότερα posts για το θέμα και δοκίμασα το xine, το
vlc, και το mplayer. Το πρώτο δεν υποστήριζε κρυπτογραφημένα, το δεύτερο
δεν είχε επαρκές manual (βασικά του έδωσα όσες ρυθμίσεις νομίζω ότι
χρειάζονταν, δηλ. συσκευή dvd και γλώσσες, αλλά τίποτα), ενώ το τρίτο
έδειξε εικόνα. Το ζήτημα είναι ότι αφ'ενός δεν κατάφερα να φέρω το
μέγεθος της εικόνας στο σωστό (το μακρόστενο παραλληλόγραμμο με τα μαύρα
κενά από πάνω και από κάτω, για να μην ξεχειλώσει κιόλας :-) ), όπως το
συμβαίνει και με το powerdvd που έχω δοκιμάσει στο ίδιο μηχάνημα. Δεν
βρήκα με ποια επιλογή να το κάνω. Εν πάσει περιπτώσει, το πρόβλημα της
ταχύτητας παρέμεινε. Με το powerdvd έπαιζε μια χαρά. Το ζήτημα είναι,
στο mplayer, ποιον τύπο εξόδου πρέπει να διαλέξω; (έχει αρκετούς ώστε να
μπερδευτεί κάποιος που δε γνωρίζει=εγώ). Άλλα δεν έπαιζαν, άλλα κόλλαγαν
το σύστημα.
  Έτσι, μιας και κάπου έλεγε το ίδιο το mplayer ότι η ταινία παίζει αργά
και μου πρότεινε διάφορες λύσεις, είπα να ασχοληθώ με την κάρτα γραφικών
μου (leadtek geforce 2 MX, οθόνη 17" 1024x768 στα X). Για τα X εγώ
χρησιμοποιούσα το framebuffer, είχα όμως υπ'όψιν την εναλλακτική του nv
driver. Ξαφνικά βρέθηκα στο site της nvidia, από όπου πήρα έναν closed
source driver (μαζί με το κομματάκι για τον πυρήνα). Το εγκατέστησα,
αλλά έκτοτε έχω τα εξής προβλήματα:
 1. Η οθόνη, όταν φορτώνουν τα X, κάνει αυτούς τους ήχους που συνοδεύουν
συνήθως την αλλαγή ανάλυσης. Μόνο που ενώ με τον framebuffer driver δεν
το έκανε καθόλου (έχω βάλει fb console στα 1024x768, οπότε δεν άλλαζε
τίποτα με την είσοδο στα X), με τον nv driver έκανε μια φορά τον ήχο
(υποθέτω λόγω περάσματος από τον ένα driver στον άλλον) και με τον
nvidia το κάνει 5-6 φορές. Μου φαίνεται να παιδεύει πολύ την οθόνη, και
που και που μου σβήνει.
 2. Από τη στιγμή που χρησιμοποιήσα τον nvidia driver δε βλέπω σωστά
ελληνικά (προσθέτει γραμμούλες πάνω από τα γράμαματα) Το κάνει μόνο στα
ελληνικά.
Χρησιμοποιούσα ανέκαθεν κλεμένα ttf της microsoft αλλά δεν είχα ποτέ
αυτό το πρόβλημα.
 3. Το mplayer παίζει την εικόνα ταινίας dvd σε κανονική ταχύτητα, αλλά
δεν συμβαδίζει ο ήχος με την εικόνα (ο ήχος φαίνεται να καθυστερεί).

  Θα μου πείτε ότι έμπλεξα πολλά ζητήματα μαζί. Όχι ακριβώς. Αυτό στο
οποίο χρειάζομαι βοήθεια είναι τι να κάνω τελικά με το καταραμένο το dvd
μπας και παίξει σωστά, με συγχρονισμένη εικόνα και ήχο, και φυσικά με
κανονική ταχύτητα και σωστό μέγεθος (το τελευταίο υποθέτω θα είναι το
πιο εύκολο). Ούτε απαιτητικές εφαρμογές θέλω να τρέχω σε κονσόλα/X, ούτε
παιχνίδια, ούτε τίποτα άλλο που να μου επιβάλλει να βασανίζω έτσι την
οθόνη μου και να βλέπω υπεργραμμισμένα τα ελληνικά μου.

  Η sound blaster (live! 5.1 bulk), απ'ότι είδα στις τελευταίες μου
εξορμήσεις στο internet για το θέμα η καλύτερη επιλογή για χρήση από
linux. Το ίδιο απόδεικνύεται και για την κάρτα γραφικών. Το κακό είναι
ότι όταν αγόραζα το hardware δεν είχα ιδέα τι θα αντιμετωπίσω με το
Linux και πως θα το σιγουρέψω ότι όλα θα πάνε καλά. Αν αυτό έχει κάποια
χρησιμότητα έχω τον athlon xp 1600+. Τελικά υπάρχει κανένας οδηγός
εξοικείωσης του hardware με το Linux ή τέλος πάντων εκμετάλλευσης του
hardware από το Linux? Οποιαδήποτε πηγή θα μπορούσε να με βοηθήσει
επιτέλους να εκμεταλλευτώ το μηχάνημα θα ήταν ευεργετική. Ουφ!