[Re: Microsoft Palladium] Fwd: [DMCA-Activists] MS DRMOS Palladium -- The Trojan Horse OS

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Jul 13 00:57:01 EEST 2002

On 2002-07-12 23:40 +0000, DJ Art wrote:

> μπά ? και πώς θα πείσεις κάποιον που κρατά ΟΤΙ λίστα τύχει σε xls,
> να μην το χρησιμοποιεί ??

Υπάρχουν πολλοί τρόποι. Ένας από αυτούς έχει σχέση να κάνει με
το εντελώς τυχαίο γεγονός ότι τα .xls και .doc αρχεία έχουν μια
πραγματικά αξιοθαύμαστη ιδιότητα. Δεν μικραίνουν ποτέ. Μεγαλώνουν,
κανονικότατα, σαν μικρά παιδιά που τα ταίζεις με ΝΟΥΝΟΥ, και έχουν
την τάση να πιάνουν όλο και περισσότερο, όλο και μεγαλύτερο χώρο. Έχω
σώσει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, που ο ίδιος ο Terry Pratchett
περιγράφει στο alt.fan.pratchett πως το να γράψει ένα βιβλίο σε
Word αποδείχθηκε "πολύ κακή ιδέα", γιατί σύντομα του χρειαζόταν ο
τριπλάσιος χώρος στο δίσκο για να το σώσει. Ύστερα υπάρχουν τα εξής:

    - Το auto-save φτιάχνει αρχεία που δεν μπορεί πάντα να
      διαβάσει ένα άλλο, τυχαίο, Word installation.

    - Δεν διαβάζουν όλα τα Word τα αρχεία που έχει φτιάξει
      οποιοδήποτε άλλο Word.

Αυτά μπορεί να φαίνονται αστεία και να πιστεύεις ότι μπορεί ο άλλος να
τα αντικρούσει με επιχειρήματα όπως "μα μόνο για μένα τα γράφω, δεν θα
τα στείλω σε κανέναν".  Αλλά μετά του θυμίζεις ότι κι ο ίδιος μπορεί
να χρησιμοποιεί διαφορετικές εκδόσεις Word στο σπίτι και στη δουλειά
και δεν είναι αυτό κάτι που Δεν_Τον_Αφορά [TM].

> Μα του φαίνεται πιο εύχρηστο το word και δεν μπορεί να εκτιμήσει ένα
> php driven site που χρησιμοποιεί την MySQL για να αποθηκεύει όλα
> αυτά τα δεδομένα .... διότι είναι παντελώς άσχετος με την
> τεχνολογία.

Μετά από λίγα λεπτά και μόνο απο ερωτήσεις του τύπου "πως μετακινώ την
επικεφαλίδα στο σωστό σημείο γιατί θέλω να τυπώσω αυτή τη σελίδα;"
μέχρι κι ο πατέρας μου που δεν έχει καμία σχέση με open-source σήκωσε
τα χέρια ψηλά κι άρχισε να βρίζει την ώρα και τη στιγμή που κάποιος
βλάκας αποφάσισε ότι τα πρότυπα των αιτήσεων του ΙΚΑ στο site δεν θα
είναι απευθείας printable από το Web αλλά θα πρέπει να τα κάνει edit
με το Word.

Σε λίγο ανακάλυψε και τη γλύκα των font incompatibilities.  Τότε
θυμήθηκε ότι τα PDF τυπώνονται με ακρίβεια σχεδόν 100%, και απόρησε
γιατί δεν τα είχαν κάνει PDF.

Σε λίγο είδε κι ένα PDF εκεί και το κατέβασε (για άλλο πράγμα ήταν
αυτό).  Αυτό όμως ήταν κλειδωμένο και δεν επέτρεπε εκτύπωση.  "Είναι
μόνο για να το δείτε."  Μετά τον τρίτο συρμό από βρισίδια με ρώτησε
πως διαβάζω τέτοια αρχεία σε Linux.  Του έδειξα το gv/ghostscript.

Ξέρεις τι ρώτησε μετά;

"Γιατί κάποιοςς να βάλει το Acrobat στα Windows και να μην διαβάζει με
gv από UNIX τα αρχεία, αφού δεν του περιορίζει την χρήση;"

Άντε τώρα να του απαντήσεις.