Πρόβλημα με τονισμένα ελληνικά στοSuSE 8

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Wed Jul 10 22:16:19 EEST 2002

* Nikos Theodorou <ntheo at math.auth.gr> [2002-07-07 20:04]:
> Το πρόβλημα είναι ότι, σε όλες τις εφαρμογές πλην των Mozilla και
> Unicode Xterm, δεν φαίνονται τα τονισμένα ελληνικά γράμματα, αλλά αντ'
> αυτών συμβολοσειρές όπως «Ξ-». Να υποθέσω ότι μπερδεύεται το σύστημα
> και αντί για το τα τονισμένα γράμματα του ISO7 στέλνει αυτά του UTF8;

Προφανώς δουλεύεις σε κωδικοποίηση UTF-8. Με "locale charmap"
βλέπεις την κωδικοποίηση που αντιστοιχεί στο locale σου. Η κατηγορία που
έχει σημασία είναι η LC_CTYPE. Συνήθως, αν LC_CTYPE=el_GR ή greek, τότε
η κωδικοποίηση είναι ISO-8859-7.

Κανονικά, ακόμα κι αν δούλευες σε UTF-8, οι εφαρμογές θα έπρεπε να
δουλεύουν σωστά. Το κακό είναι ότι το UTF-8 είναι κωδικοποίηση
μεταβλητού μήκους, και ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να είναι από ένα έως
τέσσερα byte. Έτσι, οι εφαρμογές θέλουν μερικές προσαρμογές για να
δουλεύουν σωστά σε αυτή την περίπτωση. Το xterm και ο mozilla, καθώς και
άλλες σύγχρονες εφαρμογές (KDE 2 (όχι όλες), KDE 3, Gnome 2 κ.α.) δουλεύουν
σωστά. Σε αυτές όμως που δε δουλεύουν, εμφανίζεται το πρόβλημα που
παρατήρησες.

Αν θέλεις να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς Unicode, δεν μπορείς να κάνεις
και πολλά - υπομονή μέχρι να δουλέψουν σωστά όλες οι εφαρμογές που
χρησιμοποιείς, να κοιτάξεις τις τελευταίες εκδόσεις τους για τυχόν
εξελίξεις, και να βοηθήσεις αν μπορείς. Αλλιώς, μπορείς να γυρίσεις στο
ISO-8859-7, οπότε λογικά όλα θα δουλεύουν σωστά.

Δεν ξέρω πώς ακριβώς ορίζεις το locale του συστήματος στο SuSE 8, πάντως
με την εντολή "locale" μπορείς να δεις τι είναι ορισμένο εκείνη τη
στιγμή.

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr