Poion Skliro disko?

Dimitrios Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Sun Jul 7 17:06:01 EEST 2002

On Friday 05 July 2002 10:32, Nikos Kanellopoulos wrote:
> Στα 40 GB @ 7200RPM,
> Seagate, Western Digital ή Maxtor;
>
> Κάνω δημοσκόπηση, γιατί ξαναχάλασε
> ο ΙΒΜ (...@##!!@#$) και μάλλον θα έχω
> να διαλέξω ανάμεσα στους τρεις πιο πάνω
> (στο Πλαίσιο).
> Βασικά πιο πολύ θέλω να μάθω πόσοι
> είχαν πρόβλημα με κάποιον από αυτούς,
> όχι πόσοι δεν είχαν. Όποιος δίσκος
> συγκεντρώσει τις λιγότερες ψήφους,
> κερδίζει...

Αυτό μου θυμίζει την ευχάριστη εμπειρία που είχα πέρυσι το καλοκαίρι.
Εντελώς συνοπτικά, ξεκίνησε όταν μια ωραία πρωία το μηχάνημα κόλλησε και
αναγκάστηκα να πατήσω RESET. Το επόμενο βράδυ έκατσα τρεις ώρες να τρέχω το
fsck που εντόπισε γύρω στο 1.000.000 λάθη στο filesystem. Εννοείται ότι μετά
από αυτό μου είχαν χαθεί τα μισά αρχεία και τα άλλα μισά ήταν corrupted.

Ακολούθησε ένα πολύ ενδιαφέρων και πλούσιο σε εμπειρίες διάστημα, κατά τη
διάρκεια του οποίου έχανα με παρόμοιο τρόπο τα δεδομένα μου περίπου μια φορά
την εβδομάδα (συχνά χωρίς καν να μου κολήσει πρώτα το μηχάνημα). Έβαλα και
ReiserFS (μη με ρωτάτε γιατί μου φάνηκε καλή ιδέα), μόνο και μόνο για να
διαπιστώσω ότι αν έχεις *πραγματικό* πρόβλημα στο δίσκο και χάσεις έστω και
ένα μπιτ σε κάποιον από τους πάνω-πάνω κόμβους της δενδρικής δομής στην οποία
αποθηκεύονται τα αρχεία στο ReiserFS τότε όλο το filesystem είναι άχρηστο.

Τελικά η Θεία Φώτιση μου ήρθε με τη μορφή ενός τσιγάρου που άναψα με εντελώς
μαλακισμένο τρόπο, με αποτέλεσμα να κινδυνέψω να καώ και υπό την καθοδήγηση
του ενστίκτου της αυτοσυντήρησης να το πετάξω κάτω. Όταν έσκυψα να το μαζέψω,
τα μάτια μου έπεσαν πάνω στο λαμπάκι του πολύμπριζου, που αναβόσβηνε σα
ντισκομπάλα. Αυτομάτως έφαγε σουτ (το πολύμπριζο, όχι το λαμπάκι) και
αντικαταστάθηκε με ένα καινούργιο. Από τότε, no problem. Εφιστώ την προσοχή
σας στο ότι δεν ήταν προβληματική η τάση της ΔΕΗ, αλλά το χαζοπολύμπριζό μου.

Τι μας διδάσκει αυτή η ιστορία;
α) Μήπως αντί να ψάχνεις για τον καλύτερο (ΤΜ) δίσκο της αγοράς, πρέπει να
επενδύσεις σε προϊόντα όπως σταθεροποιητές τάσης και UPS; Ακόμα και ένα
πολύμπριζο με στοιχειώδη προστασία από υπέρταση (με μια δίοδο δηλαδή)
κοστίζει γύρω στα 20 ευρώ και μπορεί να αποβεί σωτήριο.
β) Το κάπνισμα ενίοτε δεν είναι και τόσο κακό (παρ' όλα αυτά θα το κόψω).
γ) Η κωλοφαρδία μου δεν παίζεται. Είχα το σκληρό δίσκο σε ασταθή τάση για ένα
διάολο εβδομάδες (ή και μήνες) και όμως δεν έπαθε μόνιμη βλάβη. Kids, don't
try this at home.
d) Backup, backup, backup. Μαζί με τα UPS και τα τοιαύτα, πάρε και ένα ζιπάκι
(USB φυσικά). Δε θα το μετανοιώσεις.