FreeBSD 4.5 partition mount problem

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Wed Feb 27 01:26:01 EET 2002

On 2002-02-26 17:25, Fanis Dokianakis wrote:
> Yparhei provlima me to mount sta partitions pou dimiourgei i egatastasi
> tou FreeBSD 4.5.  Edo kai arketo kairo (apo tote pou vgike to 4.5)
> prospathousa na kano mount ta partitions tou FreeBSD, xoris epityxia.
> Enoeite oti exo energopoiisei tis epiloges UFS_FS kai BSD_DISKLABEL ston
> kernel.
>
> uname -r
>  2.4.18
>
> sta kernel messages
>  hdb: hdb1 hdb2 hdb3
>  hdb3: <bsd: hdb5 hdb6 hdb7 hdb8 hdb9 >
>
> mount -t ufs -o ufstype=44bsd /dev/hdb3 /mnt
>  mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdb3,
>         or too many mounted file systems

Sto 4.5-RELEASE exei allaksei to block-size kai fragment-size size, kai
einai pleon dunamiko, alla panta kratontas tin analogia block/fragment = 8.

An to partition sto opoio sthnetai to FreeBSD einai kapos mikro, tote
xrhsimopoiei ta palia -b 8192 -f 1024 options sto newfs(8).  An omws einai
kapos megalos o diskos, allazei automata se -b 16384 -f 2048, gia na kanei
to filesystem kapos pio apodotiko se taxuthta (to na exei fragments ena
arxeio meionei thn taxuthta me tin opoia mporei na diabastei apo to disko).

> sta kernel messages
>  ufs_read_super: fs_bsize 16384 != {4096, 8192, 32768}
>  ufs_read_super: bad magic number

Exactly.  To block size sto filesystem sou einai 16384.  To UFS
implementation tou Linux den anagnorizei UFS labels me tetoio block size,
kai arneitai na to kanei mount.

Apo FreeBSD mporeis na deis ti block size kai fragment size exei ena
filesystem kanontas:

	# dumpfs / | grep '^[bf]size'
	bsize   8192    shift   13      mask    0xffffe000
	fsize   1024    shift   10      mask    0xfffffc00

> Epsaja sto google gia ayta ta minimata kai den vrika tipota shetiko
> eytyhos pou mou katevike na psajo kai sto groups.google.com kai vrika ta
> ejis:
>
> fainete oti to block size einai 16384 pou den ypostirizete ston kernel.
>
> Omos sto fs/ufs/super.c sti grammi 655 ehei ena if me ta block sizes pou
> epitrepontai.
>
> prosthetoume ena "&& uspi->s_bsize != 16384" mesa sto if kai apo oti
> fainete douleyei fysiologika. (den dokimasa write)
>
> Gia pio logo omos kati san kai ayto den egine eyritera gnosto, kai giati
> den ehei ginei ayti i allagi ston linux kernel.  Athemitos antagonismos
> apo tin meria kai tou fbsd kai tou linux?

Den einai athemitos antagonismos.  Exoun ginei para polles suzhthseis sthn
lista freebsd-fs kai sthn freebsd-hackers, alla h sfagh egine stin
freebsd-arch, ligo prin ta Xristougenna.  Psakse sta archives autwn twn
listwn apo to groups.google.com gia 'fragment size' kai tha breis para
polla omorfa post :-P

Apla apofasisan telika prin to 4.5-RELEASE na kanoun to sysinstall na
dialegei automata metaju 'mikros diskos, 8192/1024 b:f' kai 'megalos
diskos, 16384/2048 b:f'.  O Sheldon Hearn exei steilei sthn -arch kai ena
mail pou elege diafora apotelesmata apo benchmarks pou ekane ftiaxnontas
partitions me alla block/fragment rations, opws p.x. 4096/512 kai
4096/1024.  Den eimai online tora pou grafo to reply kai den mporo na sou
bro reference apo to google, alla psakse stin -arch den tha duskoleuteis na
to breis to mail.  Prosthese sto query sou +author:sheldon kai tha to
ksetruposeis eukola.

Giorgos Keramidas                           FreeBSD Documentation Project
keramida@{freebsd.org,ceid.upatras.gr}      http://www.FreeBSD.org/docproj/